پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا تخفیف‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف می‌شود؟ +جزئیات

  • کد خبر: ۵۶۲۵۵
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
آیا تخفیف‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف می‌شود؟ +جزئیات
این طرح کاملا به‌نفع مصرف‌کننده است و فضای رقابتی بین فروشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد. حذف تخفیف از کالا‌ها به‌معنای حذف درصد تخفیفی نیست که به‌نفع خریدار است، بلکه به‌معنای حذف تخفیف از قیمت درج‌شده روی کالا و احتساب آن براساس قیمت خرید در فاکتور است.

جانقربان|شهرآرانیوز- خبر رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبنی بر حذف درصد تخفیف از قفسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این سؤال را برای بسیاری از خریداران ایجاد کرده است که آیا تخفیف‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف خواهد شد؟ حذفی که چنان‌چه رخ دهد، انگیزه بسیاری از مردم را برای خرید از این فروشگاه‌ها از بین خواهد برد و چالشی جدی برای فروشندگان ایجاد خواهد کرد!


رئیس اتاق اصناف مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز درباره سازوکار حذف تخفیف‌ها از قفسه کالا‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: این طرح کاملا به‌نفع مصرف‌کننده است و فضای رقابتی بین فروشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد. حذف تخفیف از کالا‌ها به‌معنای حذف درصد تخفیفی نیست که به‌نفع خریدار است، بلکه به‌معنای حذف تخفیف از قیمت درج‌شده روی کالا و احتساب آن براساس قیمت خرید در فاکتور است.


محمود بنانژاد افزود: براساس این طرح قیمت روی کالا از روی قفسه حذف می‌شود و فروشگاه‌ها ملزم به این هستند چنان‌چه تخفیفی می‌خواهند اعمال کنند، از قیمت خرید این تخفیف اعمال شود نه از قیمتی که روی کالا درج شده است. به‌عنوان مثال قیمت درج شده روی یک بسته پنیر ممکن است ۱۲ هزار تومان باشد و فروشگاه این پنیر را در خرید عمده با تخفیفاتی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از کارخانه خریده باشد که باید ضمن درج این قیمت بر روی قفسه با حساب درصد سود خود، چنان‌چه درصدی از تخفیف را مدنظر داشت، از این قیمت اعمال کند.


وی خاطرنشان کرد: از نظر ما درج قیمت برروی کالا‌ها کاری کارشناسی نیست، زیرا محصولی مانند پنیر، درب کارخانه به برخی فروشگاه‌ها ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود و به برخی دیگر ۹۵۰۰ تومان که این تغییر قیمت به‌علت مسائلی مانند نقدفروشی یا عمده‌فروشی ممکن است رخ دهد، ولی درنهایت همه با یک قیمت درج‌شده بر روی کالا که مثلا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است فروخته می‌شود و این قیمت مانع از ایجاد بازار رقابتی می‌شود. با اجرای این طرح هر فروشگاه قیمت فروش خود را خواهد داشت و هر فروشگاه براساس درصد سود خود موظف به درج قیمت بر روی قفسه‌هاست.


رئیس اتاق اصناف مشهد در ادامه گفت: قیمت‌های تأمین کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم‌نام باید یکسان باشد، ولی این نرخ در دیگر فروشگاه‌های غیر هم‌نام ممکن است متفاوت باشد که این تفاوت قدرت رقابت را ایجاد خواهد کرد. به‌عنوان مثال اگر فروشگاهی در خرید عمده یا خرید نقدی از کارخانه‌ای با قیمت پایین‌تر خرید کند، در فروش نیز قیمت پایین‌تری خواهد داشت و درنهایت مشتری بیشتری جذب خواهد کرد.
بنانژاد درباره چگونگی نظارت بر قیمت‌ها در این طرح اظهار کرد: درصد سود در کالا‌های مختلف متفاوت و معمولا بین ۱۲ تا ۲۰ درصد است و برای اعمال صحیح آن بازرسان ما فاکتور‌های خرید فروشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد.


وی در پاسخ به اینکه از چه زمان طرح قیمت‌گذاری براساس فاکتور خرید اعمال خواهد شد، گفت: به‌نفع فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که هرچه زودتر وارد این طرح شوند، زیرا مبحث تبانی فروشگاه‌ها با کارخانه‌ها بر سر قیمت نیز این روز‌ها خیلی پررنگ شده است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای این موضوع را قبول ندارند، ولی در فضای‌مجازی این موضوع و نگرش منتقل شده است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اثبات صداقت خود به مردم باید هرچه زودتر وارد این طرح شوند و پیش‌بینی ما این است که در ۲ هفته آینده قیمت‌های جدید اجرایی شود.


بنانژاد درباره توزیع کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گفت: سازوکار توزیع کالا‌های اساسی از چند شبکه اجرا می‌شود که شامل شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شبکه اصناف و شبکه فروشگاه‌های تعاونی می‌شود. میزان توزیع کالا‌ها براساس نرم‌افزار تنظیم بازار انجام می‌شود و هدف توزیع عادلانه و ایجادنشدن صف است. در این نرم‌افزار هر فروشگاهی موظف به ثبت مشخصات خریداران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->