پخش زنده بازی منچسترسیتی و چلسی در جام حذفی انگلیس (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین غیبت آقاسی در جام حذفی پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جلالی صدرنشین پاسور‌های لیگ برتر صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو
سرخط خبرها

ردصلاحیت رقبای علی کریمی برای فدراسیون؟| چرخش انتخابات به ســود جادوگر

  • کد خبر: ۵۶۴۲۴
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
ردصلاحیت رقبای علی کریمی برای فدراسیون؟| چرخش انتخابات به ســود جادوگر
احتمال ردصلاحیت ۲ نامزد بزرگ انتخابات فدراسیون فوتبال جریان انتخابات را به سود علی کریمی کرده است.
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ کمیته بدوی تأیید صلاحیت، درحال تکمیل مدارک و ارزیابی شرایط نامزد‌های انتخابات فدراسیون است و قرار شده است ۲۱ روز قبل از برگزاری انتخابات، یعنی ۱۹ بهمن‌ماه اسامی نامزد‌های تأییدصلاحیت‌شده اعلام شود. صبح دیروز برخی رسانه‌ها شایعه کرده بودند نام نامزد‌های تأییدصلاحیت‌شده در انتخابات فدراسیون اعلام شده است، اما فقط چند ساعت بعد فدراسیون این قضیه را تکذیب و اعلام کرد نام افراد تأییدصلاحیت‌شده، ۱۹ بهمن‌ماه (۲۱ روز قبل از برگزاری انتخابات) اعلام می‌شود. کمیته بدوی درحال تماس و مکاتبه با نامزد‌های مختلف است تا مدارک آن‌ها را کامل دریافت کند و شرایط را برای هر نامزد ارزیابی کند و سپس اسامی همه نامزد‌های تأییدصلاحیت‌شده را اعلام کند.

داستان قانون بازنشسته‌ها و بند جیم اساسنامه!

با همه صحبت‌هایی که تا اینجای کار مطرح شده است، یادآوری چند قانون نشان می‌دهد گزینه‌های بزرگ و رقیبان اصلی کریمی برای رقابت، به‌صورت خودکار از چرخه انتخابات خارج خواهند شد. نکته جالب اینکه وزیر ورزش با صحبت‌های خودش، حیدر بهاروند و کیومرث هاشمی را به‌صورت نامحسوس حذف کرد. به‌نظر می‌رسد این روز‌ها علی کریمی بیشتر از همه از قانون معروف بازنشسته‌ها و بند جیم اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال راضی باشد. قوانینی که در ادامه آن را با هم مرور خواهیم کرد.

بهاروند، اولین حذف‌شده بزرگ

روز سه‌شنبه بود که با اعلام وزیر ورزش‌وجوانان، محمدحیدر بهاروند از دایره رقابت برای رسیدن به صندلی فدراسیون فوتبال خارج شد. مسعود سلطانی‌فر به‌طور رسمی مدعی شده بود افراد بازنشسته حق حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند و بدین ترتیب، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال که یکی از گزینه‌های اصلی رقابت محسوب می‌شود، نمی‌تواند در انتخابات حاضر شود.

کیومرث هاشمی برای شرکت در انتخابات باید استعفا کند

در این میان هم شایعاتی مطرح شده است که یکی از نامزد‌های انتخابات فدراسیون برای ادامه حضورش در انتخابات باید از سمت قبلی‌ای که در وزارتخانه دارد، استعفا کند. این نامزد کسی نیست جز کیومرث هاشمی، رئیس سابق کمیته ملی المپیک!

آخرین‌بار مسعود سلطانی‌فر گفته بود کیومرث هاشمی در وزارتخانه، مشاور وزیر است. در سیستم اداری وزارتخانه، جایگاه مشاور حتی از مدیرکل وزارتخانه هم بالاتر است. شایعه شده است که کیومرث هاشمی برای ادامه حضورش در انتخابات فدراسیون باید از سمت مشاور وزیر استعفا کند. بند جیم اساسنامه فدراسیون برای انتخابات می‌گوید: هیچ یک از اشخاص موضوع این زمینه مادامی که در مناصب دولتی، حکومتی، لشکری در سطح مدیرکل و معادل یا بالاتر مسئولیت دارند، نمی‌توانند در انتخابات هیچ‌یک از ارکان فدراسیون شرکت کنند. این‌گونه اشخاص باید هنگام ثبت‌نام از سمت خود استعفای رسمی داده باشند.
 
با این حساب کیومرث هاشمی اگر از منصب فعلی خود در وزارتخانه ورزش‌وجوانان استعفا نکند، شانس حضور در انتخابات را از دست می‌دهد. البته درباره او این شایعه به گوش می‌رسد که اگر از برد خود مطمئن نباشد، انصراف می‌دهد. در پایان فرایند تأییدصلاحیت، کمیته بدوی اسامی نامزد‌های تأییدصلاحیت‌شده را اعلام خواهد کرد و هر نامزدی که اعتراض داشته باشد، باید اعتراض خود را از کمیته استیناف انتخابات پیگیری کند. فعلا در مرحله احراز هویت، نامزد‌ها حق تکمیل نواقص مدارک خود را دارند. این مرحله دیروز اول بهمن‌ماه به پایان رسید و درست به همین دلیل، شایعه تأییدصلاحیت نامزد‌ها به گوش می‌رسید.

پررنگ‌شدن نام کریمی و عزیزی خادم

اگر مبنا را بر حذف یا تأییدصلاحیت‌نشدن بهاروند و کیومرث هاشمی بگذاریم، درعمل جنگ اصلی در این انتخابات بین علی کریمی و عزیزی خادم خواهد بود. کریمی به‌واسطه پشتوانه مردمی وارد این معرکه شد، اما مطمئن بود که همین فشار مردمی می‌تواند آرای خوبی را برای او از میان اعضای مجمع جمع کند. جادوگر سابق فوتبال ایران که این روز‌ها کت‌وشلواری دیده می‌شود، اصلی‌ترین مخالف فدراسیون فعلی محسوب می‌شود و با خارج‌شدن بهاروند و هاشمی تا حدود زیادی می‌تواند خودش را برای نشستن روی صندلی ریاست آماده کند. اما در این بین عزیزی خادم هم بیکار نخواهد بود. خادم به‌واسطه مشکلاتی که کریمی با فدراسیون دارد و با درنظرگرفتن حذف احتمالی ۲ نامزد دیگر، می‌تواند به گزینه احتمالی هیئت‌مدیره فعلی تبدیل شود. در این میان تیم آجرلو که از همان روز اول چراغ‌خاموش و بی‌سروصدا فعالیت می‌کرد، شانس کمتری از ۲ گروه دیگر برای رسیدن به ساختمان سئول دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->