رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

روحانی: دولت دوازدهم مسیر را برای دولت بعدی هموار می‌کند | دنیا نیازمند نفت و گاز ایران است

  • کد خبر: ۵۶۴۶۲
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
روحانی: دولت دوازدهم مسیر را برای دولت بعدی هموار می‌کند | دنیا نیازمند نفت و گاز ایران است
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم مسیر را برای دولت بعدی هموار می‌کند، گفت: این دولت در بسیاری از پروژه‌ها شرایط را آماده می‌کند که تکمیل آن به دست دولت سیزدهم انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح ملی و بزرگ پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس وزارت نفت در استان خوزستان در چهل و دومین برنامه افتتاح جهش تولید افزود: پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس پروژه بسیار مهمی است که برای ما افتخار آفرین است. از ابتداء سال تا امروز ۱۱ پروژه مهم پتروشیمی افتتاح شده است و امیدواریم ۶ پروژه دیگر هم در مسیر افتتاح باشد.

 

وی ادامه داد: مسئله گاز فلر بسیار مهم بود، زیرا یک سرمایه ملی می سوخت و از بین می‌رفت. در این که گازهای فلر را جمع کنیم از روزهای اولیه دولت یازدهم در سفری که با آقای زنگنه به منطقه بوشهر و عسلویه داشتیم در هواپیما مفصل در این زمینه با او  صحبت کردم و قول دادند در این دولت این گازها جمع می‌شود که خبر خوشحال کننده بود. و آن چیزی که ما سالانه دنبال می کردیم امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

 

رئیس جمهور گفت: همین‌طور که این دولت دارد فعالیت را  انجام می‌دهد هم‌زمان مسیر را برای دولت بعدی هموار می‌کند که کار مهم ما است لذا در بسیاری از پروژه ها شرایط را آماده کنیم که تکمیل آن بدست دولت سیزدهم انجام بگیرد.

 

رئیس جمهور گفت: مردم  امیدوار باشند ظرف دوسال آینده همه مشعل‌هایی که امروز گازهای ما سوزانده می شود هم محیط زیست را آزار می‌دهد و هم سرمایه ما از بین می‌رود به طور کامل جمع‌آوری می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: روز بسیار مبارکی برای مردم بزرگ ایران در روزهای اولیه بهمن است که برای ما همواره پیام‌آور پیروزی ملت و صلح و آزادی و استقلال است.

 

رئیس جمهور افزود: این پروژه بزرگ در روزی افتتاح می‌شود که آن‌ها که مدعی بودند ایران را به زمین خواهند زد و می‌توانند کمر ملت سرافراز ایران را در برابر استبداد و قلدری خم کنند. آن‌هایی که توطئه و برنامه‌ریزی کردند در روزی این پروژه بزرگ افتتاح می‌شود که آن‌ها نیستند. آنها با ذلت و سرافکندگی سرنگون شدند.

 

روحانی ادامه داد: کارهای روزهای پایانی عمر منحوس آن‌ها برای همه جهان و ملت خود آمریکا روشن شد که از آن‌ها آغازگر ضد دمکراسی و پارلمان هستند. همان‌طوری که مجلس شورای ملی آن زمان را مستبدین به توپ بستند آن‌ها هم آخر عمر خود کنگره را با اوباشی که به سمت کنگره فرستادند به توپ بستند. آن‌ها از آغاز کار خود  به همین صورت بودند منتها در پایان برای همه آشکار شد که این تروریست‌ها چه جنایتی بر مردم آمریکا و جهان روا داشتند.

 

وی گفت: این پروژه عظیم و بزرگ که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در منطقه و خاورمیانه است امروز به دست فرزندان این مرز بوم به افتتاح رسید. این طرح در سال ۹۴ و ۹۵ که شرایطی بود که دست و بال ما در سایه برجام باز شده بود و توانستیم نفت را صادر کنیم و بخش بزرگی از پول نفت به صندوق وارد شود.  

 

روحانی افزود:  نفتی که می فروشیم ۳۸ درصد قیمت نفت به صندوق واریز می‌شود بنابراین  نفتی که به فروش می رسد همه آن در اختیار دولت قرار نمی‌گیرد.  ۱۴/۵ درصد در اختیار خود شرکت ملی نفت برای توسعه و اداره آن است. آنچه در اختیار دولت قرار می‌گیرد مقدار کمی است.  

 

وی ادامه داد: هر چقدر شرایط ما مناسب شود و درآمد ما اضافه شود، این درآمد نفت بخش بزرگ آن در اختیار صندوق توسعه ملی برای تحول در تولید و بخش صنعت قرار می‌گیرد و امیدواریم سال آینده همان‌طور که پیش بینی کردیم بتوانیم ۲ میلیون و ۳۰۰ بشکه نفت بفروشیم. این سهم نفت در اختیار صندوق برای توسعه کشور قرار می‌گیرد.

 

مردم خوزستان همواره مرزبانان خوبی برای کشور بودند

روحانی گفت: این تحول بزرگ در استان خوزستان اتفاق افتاد که یکی از استان‌های خیلی مهم ما است نه تنها از نظر نفت و گاز سرآمد است بلکه از نظر کشاورزی و همچنین از لحاظ این که به آبهای بین المللی متصل است و جایگاهی که این مردم آزاده دارند و همواره مرزبان خوبی برای کشور ما بودند و در دفاع مقدس نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

 

وی افزود: من به این مردم خوب و عزیز، ‌مردمی که با وحدت و اتحاد همه در کنار هم تلاش کردند و امروز شاهد افتتاح یک طرح بسیار بزرگ پالایشگاهی هستند که ۳.۴ میلیارد دلار برای این طرح هزینه شده است. طرحی است که برای محیط زیست بسیار مهم است.  

 

رئیس جمهوری ادامه داد: یکی از کارهای بزرگی که در این دولت انجام گرفته کارهای محیط زیستی است. در واقع گازهای فلر و مشعل ها که فضا را آلوده می‌کردند گازهای آنها جمع می شود و به این پالایشگاه می‌آید و بعد در پتروشیمی‌ها یا آنهایی که گاز شیرین است به خط سراسری ملحق می شود و این کار بزرگ امروز به انجام رسید که من از همه دست اندرکاران و کارگران و مهندسان و مدیران تشکر می کنم.

 

روحانی خطاب به ملت ایران گفت: بخشی از قدرت ملی ما در سایه قدرت انرژی است. کشوری که دارای منابع بزرگ نفت و گاز است و همچنین در کنار خطوط جهانی کشتیرانی قرار دارد.  جنوب آن خلیج فارس و دریای عمان است که متصل به اقیانوس هند است و شمال آن دریای خزر است. جایگاه بسیار ویژه و مهمی دارد.

 

وی با تاکید بر این که بزرگترین منبع گازی جهان در ایران است گفت: ایران از لحاظ منابع گاز در سطح جهان مقام اول را دارا است. بیش از ۳۱ هزار میلیارد متر مکعب کشور ما گاز در اختیار دارد که البته به دست آوردن و فرآوری آن خیلی مشکلات دارد که انجام می‌گیرد.

 

رئیس جمهوری افزود: امروز در دولت دوازدهم برای اولین بار در تاریخ ایران شاهد تولید روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز هستیم. با این همه گازی که تولید می‌کنیم و در اختیار مردم می گذاریم بازهم در زمستان مشکل داریم باید مقداری تلاش فرهنگی کنیم و کارهای دیگری انجام دهیم که مردم به خصوص در شرایط زمستانی در مصرف مراقبت کنند که این همه گاز مصرف نشود.

 

دنیا نیازمند نفت و گاز ایران است

روحانی با بیان اینکه در نفت و گاز جایگاه ویژه‌ای داریم و این قدرت کشور است گفت: دنیا نیازمند به نفت و گاز ایران است. شما امروز را نبینید که چند سال ما را در فشار و تحریم گذاشتند، بالاخره جهان و منطقه به نفت و گاز ایران آن هم با جایگاهی که ایران دارد نیازمند است.  

 

رئیس جمهوری افزود: یکی از منشاء‌های قدرت ملی ما  مسئله انرژی است که می‌توانیم هاب منطقه در تولید و صادرات برق و گاز باشیم. منتها به همه مدیران و وزیر نفت و همچنین مسئولین می گویم که ما در زمینه نفت و گاز کار بزرگی را انجام دادیم. در زمینه گاز ما دارای منابع بسیار غنی هستیم. در زمینه استحصال و پالایش گاز کار بزرگی را انجام می دهیم اما در زمینه صادرات گاز عقب هستیم، باید جزو پنج کشور اول دنیا در صادرات گاز باشیم. ما از نظر توانمندی در تولید جزو کشورهای مهم جهان هستیم.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->