آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نحوه بیمه متقاضیان بیمه بازنشستگی و مستمری در مشاغل خانگی + جزئیات

  • کد خبر: ۵۶۴۸۵
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
نحوه بیمه متقاضیان بیمه بازنشستگی و مستمری در مشاغل خانگی + جزئیات
 متقاضیان بیمه بازنشستگی و مستمری در مشاغل خانگی در رشته‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و صنایع دستی می‌توانند از اول بهمن ماه با مراجعه به سایت صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر به نشانی www.roostaa.ir در این سایت ثبت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروزه کسب و کار‌های خانگی یکی از راهکار‌های موثر در ایجاد اشتغالزایی در سراسر جهان محسوب می‌شود. مشاغل خانگی به آن دسته از فعالیت‌هایی گفته می‌شود که یک یا چند عضو از خانواده در فضای مسکونی خود در چارچوب یک طرح کسب و کار، بدون ایجاد مزاحمت و اخلال در واحد‌های مسکونی مجاور مشغول به کاری هستند که منجر به تولید خدمات یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود.

 

فراهم شدن فضای کاری در منزل این امکان را برای افراد خانواده به وجود می‌آورد که علاوه بر انجام مسئولیت‌های خانگی بتوانند درآمد و کارایی بیشتری داشته باشند و هزینه‌هایی نظیر رهن و اجاره کارگاه‌ها، هزینه استفاده از نیروی کار انسانی و ایاب و ذهاب حذف شود. با اینکه بهبود وضعیت این نوع کسب و کار متضمن بهبود شرایط اقتصادی کشور است، اما بخش کمی از تسهیلات مصوبه دولت در اختیار متقاضیان مشاغل خانگی قرار گرفته است که این امر نشان دهنده این است که باتوجه به ظرفیت موجود این بخش برای اشتغالزایی باید توجه کافی به این امر صورت گیرد.

 

۱۲۲ هزار نفر، تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند

مهناز امامدادی، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی گفت:تاکنون امکان بهره مندی ۹۱ درصد از متقاضیان مشاغل خانگی از بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تا آذر ۹۹ تعداد ۶۴۳ هزار نفر در سامانه ساماندهی مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار مجوز در این حوزه صادر شده است.

 

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی به ترکیب سنی و جنسی متقاضیان مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: در جامعه هدف مشاغل خانگی ۷۶ درصد از متقاضیان را بانوان و ۲۴ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

 

امامدادی تصریح کرد: ۵۲ درصد دریافت کنندگان مجوز مشاغل خانگی بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند ۴۳ درصد بین ۴۰ تا ۶۰ سال و ۵ درصد بالای ۶۰ سال سن دارند.

 

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اینکه ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر، تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کرده‌اند گفت: همچنین از محل تسهیلاتی که به کسب و کار‌های آسیب دیده در شرایط شیوع کرونا اختصاص دارد، تاکنون ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۳ هزار نفر از فعالین حوزه مشاغل خانگی پرداخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹۸ هزارو ۶۰۰ فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است افزود: حدود ۱۰ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

 

امامدادی افزود: ۲۷ میلیارد تومان از محل اشتغال روستایی و عشایری به مشاغل خانگی اختصاص یافته که در مجموع ۳۱ هزار شغل از محل این تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است.

 

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با بیان اینکه با همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مقرر شد برای رشته‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و صنایع دستی امکان استفاده مزایای این بیمه فراهم شود تصریح کرد: متقاضیان مشمول استفاده از این بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و مستمری این صندوق نیز استفاده کنند.

 

امامدادی افزود: متقاضیان در این رشته‌ها می‌توانند از اول بهمن ماه با مراجعه به سایت صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر به نشانی www.roostaa.ir در این سایت ثبت کنند.

 

وی با اشاره به صدور گواهی انطباق محصولات مشاغل خانگی گفت: با صدور این گواهی، محصولات مشاغل خانگی با اطمینان بیشتری راهی بازار می‌شود.

 

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال صدور مجوز الکترونیکی برای مشاغل خانگی بوده است تصریح کرد:با همکاری دفتر توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری این وزارتخانه، در سال ۹۸ صدور مجوز الکترونیکی در حوزه مشاغل خانگی در ۴ استان آغاز و با توجه به نتایج به دست آمده، صدور مجوز الکترونیکی در حوزه مشاغل خانگی از ابتدای سال ۹۹ عملیاتی شد.

 

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری، بستر‌های لازم برای بهره مندی متقاضیان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایرفراهم شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->