سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روش تهیه چای و دمنوش‌های گیاهی کیسه‌ای در خانه

  • کد خبر: ۵۶۵۹۷
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
روش تهیه چای و دمنوش‌های گیاهی کیسه‌ای در خانه
چای کیسه‌ای نخستین بار برای استفاده راحت‌تر از این محصول در فضا‌های باز تولید و خیلی زود به محصولی پرکاربرد حتی درون خانه‌ها تبدیل شد. امروزه جز چای سیاه، فراورده‌های دیگری مانند انواع دمنوش‌های گیاهی را هم به همان صورت روانه بازار می‌کنند.
امیر مقدم  | شهرآرانیوز؛ چای کیسه‌ای نخستین بار برای استفاده راحت‌تر از این محصول در فضا‌های باز تولید و خیلی زود به محصولی پرکاربرد حتی درون خانه‌ها تبدیل شد. امروزه جز چای سیاه، فراورده‌های دیگری مانند انواع دمنوش‌های گیاهی را هم به همان صورت روانه بازار می‌کنند.
این موضوع باعث شده است بخشی از خرید‌های ماهانه به ویژه بین قشر کارمند، به این محصول اختصاص یابد. اگر قیمت به نسبت گران این محصول را نادیده بگیریم، استفاده از برخی مواد شیمیایی و افزودنی‌ها در تولید آن برای افزایش رنگ دهی و طعم بهتر، مسئله‌ای است که خیلی وقت‌ها خریداران آن را دچار تردید می‌کند. برای همین، تصمیم گرفته ایم با یک تیر چند نشان بزنیم، یعنی راهکاری را به شما معرفی کنیم که هم به صرفه باشد، هم از هر نظری خاطرتان را جمع کند. شاید هم زمینه‌ای برای یک کسب و کار جدید و خلاقانه فراهم آورد: درست کردن چای و دمنوش‌های گیاهی کیسه‌ای در خانه.


مواد لازم برای بسته بندی

درست کردن چای و دمنوش‌های گیاهی کیسه‌ای در خانه جز به صرفه بودن و اطمینان از سلامتشان، به شما این امکان را می‌دهد که براساس سلیقه خودتان چند نوع دمنوش خاص را با هم مخلوط کنید و طعم دلخواهتان را بسازید. این نوع بسته بندی، امکان استفاده راحت، سریع و بدون نیاز به دم کردن را در هرجایی مانند محل کار یا فضا‌های تفریحی فراهم می‌آورد (هر بسته چای یا دمنوش گیاهی کیسه‌ای بیست وپنج عددی متوسط قیمتی بین ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان است).

برای این منظور، به یک دستگاه دوخت یا منگنه، مقداری نخ و سوزن تمیز و استریل و پارچه برای بسته بندی نیاز دارید. این پارچه بنا به سلیقه شما می‌تواند موسلین یا تنظیف، فیلتر قهوه یا توری‌های پارچه‌ای ظریف باشد. برای اینکه چای یا دمنوش مدنظرتان سریع آماده شود، باید قدری آن را خرد و سپس بسته بندی کنید. حواستان باشد اگر آن را زیادی خرد یا آسیاب کنید، هنگام استفاده، نوشیدنی تان شفاف و خوش رنگ نخواهد شد.



انتخاب یک روش مناسب

خلاق بودن در هر کاری شما را یک گام پیش‌تر خواهد برد. شما می‌توانید خیلی ساده پارچه بسته بندی تان را به روش کلاسیک برش بزنید یا با کمی خلاقیت به آن شکل خاصی بدهید. این خلاقیت برای زمانی که بخواهید بچه‌ها را به نوشیدن دمنوش خاصی تشویق کنید یا دمنوش‌های تولیدی تان را روانه بازار کنید، بیشتر به چشم می‌آید.
 
تصمیمتان را که گرفتید، پارچه بسته بندی را به قطعات کوچک ۱۰*۱۰ سانتی متر برش بزنید. چای یا دمنوش ساده یا ترکیبی خود را در حد ۲ قاشق مرباخوری درون آن بریزید و تا کنید. بعد هم با نخ و سوزن یا دستگاه دوخت سر آن را محکم ببندید. حتی می‌توانید از چرخ خیاطی هم برای دوخت قالب‌های بسته بندی چای کیسه‌ای خود استفاده کنید.



چند توصیه خوش مزه

اینکه چای یا دمنوش گیاهی کیسه‌ای تان ساده یا مخلوط باشد، به سلیقه خودتان بستگی دارد و البته مزاجی که دارید. سردمزاج‌ها باید دمنوش‌های گرم رو به اعتدال و گرم مزاج‌ها دمنوش‌های سرد رو به اعتدال بنوشند. برای این منظور هم می‌توان از لیمو یا نبات کمک گرفت.
 
چای سیاه یا سبز + گل محمدی یا هل
گرد زغفران + هل ساییده + گل محمدی
دارچین + زنجبیل
گل زیره + گل کوهی
استوخودوس + سنبل طیب



تفاوت قیمت چند محصول با وزن تقریبی ۲ گرم
 
تهیه چای و دمنوش‌های گیاهی کیسه‌ای در خانه
 
نکته: پارچه تنظیف بسته به کیفیت آن متری ۵-۷ هزار تومان قیمت دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->