صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درباره مردم غزه تصویری از آلن دلون در ۸۸ سالگی + عکس موضوع سریال «بدل» علی مشهدی چیست؟ +زمان پخش فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» در تلویزیون + زمان پخش «تغییر چهره ۲» با نیکلاس کیج و جان تراولتا ساخته می‌شود واکنش سینماگران به صحبت‌های نائب رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران بیانیه روابط عمومی نماوا درباره صحبت‌های بی‌سابقه نائب رئیس این پلتفرم ویدئو | صحبت‌های عجیب نایب‌رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی بازیگران و تهیه‌کنند‌ه‌های سینما توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر «صفا آقاجانی» بازیگر پیشکسوت بستری شد + علت مُهر زنانگی بر این شعرها خورده است | نقدی بر کتاب شعر «من دیگری هستم» مرضیه هاشم‌زاده جوایز پلاتینو به «جامعه برف» رسید
سرخط خبرها

لری کینگ، مجری سرشناس آمریکایی درگذشت

  • کد خبر: ۵۶۶۴۳
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
  • ۱
لری کینگ، مجری سرشناس آمریکایی درگذشت
لَری کینگ مجری پرسابقهٔ شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان درگذشت. گفته می‌شود او بیش از ۵۰ هزار گفتگوی رادیویی یا تلویزیونی اجرا کرده‌است.  

شهرآرانیوز - «لری کینگ»، مجری سرشناس آمریکایی، در سن ۸۷ سالگی درگذشت. چهارم ژانویه خبر ابتلای او به کرونا منتشر شده بود. در بیانیه رسمی ارسال‌شده به حساب توئیتر لری کینگ آمده است که این مجری تلویزیونی امریکایی امروز در سن ۸۷ سالگی در یک مرکز پزشکی در لس آنجلس درگذشت.

 

لری کینگ، مجری سرشناس آمریکایی درگذشت

 

لری کینگ برای ۶۳ سال در رادیو، تلویزیون و رسانه‌های دیجیتال، هزاران مصاحبه انجام داد و جوایز و تحسین‌های جهانی او شاهدی بر استعداد بی‌نظیر و ماندگارش بود.

 

او با برنامه «اجرای زنده لری کینگ» در شبکه سی‌ان‌ان در سطح بین‌المللی مشهور شد که از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۰ در این شبکه پخش می‌شد؛ و در شش هزار اپیزود این برنامه کینگ با افرادی از جمله رئیس‌جمهورها، سناتورها، ستارگان سینما و موسیقی و سایر افراد مشهور به گفتگو نشست. او با ولادیمیر پوتین، فرانک زاپا و حتی محمود احمدی‌نژاد هم مصاحبه کرده است. آسوشیتدپرس تخمین می‌زند که لری کینگ در طول فعالیتش ۵۰ هزار مصاحبه انجام داده است.
 
 
لری کینگ، مجری سرشناس آمریکایی درگذشت
 
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، قبل از ریاست‌جمهوری‌اش پای ثابت برنامه‌های لری کینگ بود. او در یکی از این برنامه‌ها که مربوط به سال ۱۹۸۷ می‌شود، مقابل لری کینگ گفت که تمایلی برای رئیس‌جمهور‌شدن ندارد و بعد از این حرف، از سیاست خارجی رونالد ریگان، رئیس‌جمهور آن زمان آمریکا، انتقاد کرد.
 
 
لری کینگ، مجری سرشناس آمریکایی درگذشت

 

در اوایل سال جاری، دو فرزند بزرگ لری کینگ در عرض چند هفته از دنیا رفتند ولی او با وجود این دو فقدان بزرگ همچنان برنامه‌اش را در یوتیوب منتشر می‌کرد. کینگ چند هفته پیش، از برنامه‌هایش برای ورود به دنیای پادکست گفته بود.

 

این مجری مشهور، که هشت بار ازدواج کرده بود، در سال‌های گذشته با مشکلات و بیماری‌های زیادی، ازجمله سرطان پروستات و دیابت نوع دوم، دست و پنجه نرم می‌کرد؛  او در سال ۱۹۸۷ دچار حمله قلبی شد و در سال ۲۰۱۷ هم برای برداشتن تومور بدخیم از ریه‌اش زیر تیغ جراحی رفت.  

 
لری کینگ فعالیت رسانه‌ای‌اش را در اواخر دهه ۵۰ به عنوان روزنامه‌نگار آغاز کرد. او مصاحبه‌های مشهوری با مشاهیر انجام داد و در بخش تفسیر رویداد‌های ورزشی هم فعالیت می‌کرد.  

 

لری کینگ، مجری سرشناس آمریکایی درگذشت

 

به او لقب «پادشاه گفت‌وگو» داده بودند: «من هرگز برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور آمریکا یا یک رهبر جهانی یا رئیس‌جمهور یک کشور با خودم فکر نکردم که "این رئیس‌جمهور یک کشور است؛ پس من باید متفاوت باشم." من یکی مثل همه مردم هستم. اگر یک مرد در یک خیابان فرصت گفت‌وگو با ژاک شیراک، رئیس‌جمهور فرانسه، را داشته باشد چه چیزی به او می‌گوید؟» لری کینگ به همین عقاید و اصولش معروف بود. او قبل از برنامه کمتر تحقیق می‌کرد و معتقد بود: «الان این حرف به نظر مردم عجیب می‌رسد اما هر چه کمتر بدانم بهتر است. چون اگر شما کتابی نوشته باشید و من قبل از گفت‌وگو آن را بخوانم بعد بیش از حد درباره‌اش می‌دانم و دیگر در همان قایقی نخواهم بود که تماشاگرانم هستند.» 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
تا جاییکه می دانم انسان خوبی بود. خدایش بیامرزد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->