مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید
سرخط خبرها

آرزومندی: مهرام پولی در حد پارگو ندارد | نباید قضاوت بازی حساس را به داوران جوان بدهند

  • کد خبر: ۵۶۶۴۴
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
آرزومندی: مهرام پولی در حد پارگو ندارد | نباید قضاوت بازی حساس را به داوران جوان بدهند
علی آرزومندی، سرمربی تیم بسکتبال مهرام، خبر مذاکره با بازیکن گلدن استیت را تکذیب کرد.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، در فضای مجازی عده‌ای خبر از مذاکره مسئولان تیم بسکتبال مهرام با جرمی پارگو گارد راس گلدن استیت واریرز داده اند. بازیکنی که هشتم فوریه ۲۰۲۰ قراردادی ۱۰ روزه با گلدن استیت امضا کرد. او نخستین بار در شکست ۱۲۵ بر ۱۲۰ گلدن استیت مقابل لس‌آنجلس لیکرز، ۱۴ دقیقه بازی کرد و ۶ امتیاز، ۲ ریباند و ۴ پاس گل حاصل کارش بود. او همچنین برابر فنیکس سانز ۲۱ دقیقه بازی کرد و ۱۵ امتیاز، یک ریباند و دو پاس گل حاصل کارش در شکست ۱۱۲ بر ۱۰۶ واریرز بود. پارگو البته فصل ۱۲-۲۰۱۱ برای ممفیس گریزلیز در ۴۴ بازی به میدان رفت و فصل بعدش به کلیولند کاوالیرز ترید شد و فصل بعد هم به فیلادلفیا سونی سیکسرز رفت. این گارد ۳۵ ساله و ۱۸۸ سانتیمتری غیر از تیم‌های NBA، سابقه بازی در تیم‌های ژیجیانگ، شنزن و نانجینگ مانکی کینگز چین، شانفیل لبنان، رِیِر ونیز ایتالیا و زسکا مسکو را هم دارد. ضمن اینکه در NBA G-LEAGUE برای سانتاکروز واریرز بازی کرده است.
اما آیا این خبر واقعیت دارد و مهرامی هابا چنین بازیکن خوبی وارد مذاکره شده اند؟ در گفت و گویی که با علی آرزومندی سرمربی تیم بسکتبال مهرام داشتیم او این خبر را تکذیب کرد و اعتقاد داشت عده‌ای این خبر را دهان به دهان کرده اند تا خودشان از کنار آن سود کنند. در ادامه صحبت‌های سرمربی مهرام را می‌خوانید.

آقای آرزومندی این درست است که با جرمی پارگو وارد مذاکره شده‌اید؟
اگر من سرمربی مهرام هستم می‌گویم نه، انگار بقیه از ما بیشتر خبر دارند! کاش پولش را داشتیم و چنین بازیکنی می‌آوردیم، همه مربیان دوست دارند از بازیکنان خوب و حرفه‌ای بهره ببرند، اما برای چنین بازیکنی باید حداقل ۷۰ هزار دلار بدهیم که ما هم از این پول‌ها نداریم. کسانی این خبر را پخش کرده اند که دنبال استفاده از آن برای تیم خود هستند و بهتر است بیشتر از این درباره آن حرف نزنم!

پس قصد ندارید فعلا بازیکن خارجی به ترکیبتان اضافه کنید؟
واقعیت این است که تیم ما از لحاظ مهره‌ای خوب است هم بازیکنان باتجربه و هم جوانان خوبی داریم و فکر نمی‌کنم فعلا مشکلی داشته باشیم، اما برای مراحل پلی آف و نهایی قطعا نیاز داریم، چون باقی تیم‌ها هم به دنبال بازیکن خارجی هستند و همه می‌خواهند تیم‌های خود را تقویت کنند. ما هم می‌خواهیم این کار را انجام دهیم، اما تصمیم نهایی را مدیریت باشگاه می‌گیرد و هر زمان که موافقت کنند بعد بازیکن مورد نظرمان را انتخاب خواهیم کرد.

این هفته هم دو بازی مقابل مس و کوچین دارید، این دو دیدار را چطور می‌بینید؟
به نظر من هر دو بازی سخت خواهد بود، مسی‌ها نشان داده اند تیم دونده‌ای هستند و بازیکنان خوبی هم دارند. کوچین هم دو بازی آخر خود را برده و از روحیه خوبی بهره می‌برند. به نظر من مشکل کوچین عدم خودباوری و تجربه بود که حالا این مشکل را هم حل کرده و با این پیروزی‌ها انگیزه لازم را به دست آورده اند. ما هم سعی می‌کنیم در این دیدار‌ها به جوانان مان بیشتر میدان دهیم تا آن‌ها هم فرصت رشد را پیدا کنند و بتوانند توانایی‌های شان را نشان دهند.

در این مدت شاهد هستیم که بیشتر مربیان از قضاوت داوران معترض‌اند، اما شما جزو معدود مربیانی بودید که صحبتی در‌این‌باره نکردید، آیا برای بازی‌های شما مشکلی در قضاوت‌ها وجود نداشته است یا اینکه سیاست خودتان است درباره داوری صحبت نکنید؟
ببینید نمی‌شود گفت برای ما مشکلی وجود نداشته است، اما من خودم سعی می‌کنم تا جایی که می‌توانم درباره داوری صحبت نکنم، چون اعتقاد دارم همانگونه که بازیکن و مربی هم اشتباه می‌کنند داور هم می‌تواند اشتباه کند. این که می‌گویم واقعا اعتقاد قلبی خودم است و اصلا کاری به هیچ کس ندارم و خدایی نکرده کسی هم فکر نکند مثلا به در می‌گویم تا دیوار بشنود. ما هم گاهی از داوری ضربه می‌بینیم، اما سعی می‌کنیم بیشتر ایرادات تیم خودمان را ببینیم. وقتی یک تیم با اختلاف می‌بازد و بد بازی می‌کند، نمی‌تواند داوری را مقصر باخت تیم خود بداند. اگر مربی آن تیم بعد از بازی بگوید ما خیلی بد بودیم و خودمان باعث باخت شدیم، اما داوری هم برخی جا‌ها اشکال داشت این را می‌توان پذیرفت، اما اینکه همه چیز را به گردن داوری بیاندازیم به نظرم درست نیست.

عده‌ای از مربیان هم معتقدند که نباید به داوران جوان و کم‌تجربه در لیگ برتر میدان داد، اما در مقابل بحث دیگری هم مطرح می‌شود. مگر شما مربیان به بازیکنان جوان در همین لیگ میدان نمی‌دهید که باتجربه شوند، چرا پس نباید این فضا را برای داوران جوان در نظر گرفت؟
خب این بحث خوبی است، اما باید دقت کرد که منِ مربی برای بازی حساسم به بازیکن جوان و کم تجربه میدان نمی‌دهم بلکه در بازی که می‌دانم سبک‌تر است و آن جوان می‌تواند از پسش بربیاد زمان بازی می‌دهم. به هر حال این درست است که بدنه داوری ما در حال پوست اندازی است و بسیاری از داوران باتجربه کنار رفته اند و باید فضا به جوان‌تر‌ها داده شود، اما توقع می‌رود که کمیته داوران هم مثل ما مربیان بازی‌ها را دسته بندی کند و برای بازی‌هایی که حساس‌تر هستند و فاصله کمی بین دو تیم وجود دارد از داوران باتجربه و پخته استفاده کند تا بازی‌ها وارد حاشیه نشوند. داوران جوان را باید برای بازی‌هایی بگذارند که حساسیت کمتری دارند و اگر اشتباهی هم بکنند در نتیجه بازی تاثیرگذار نباشد. به نظرم باید روی چینش داوران بیشتر دقت کنند تا کمتر از این مشکلات پیش بیاید. متاسفانه شرایطی به وجود آمده که هیچ کس نسبت به هیچ کس رحم و گذشت ندارد. در فضای مجازی خیلی بهم حمله می‌کنند که این اصلا در شان بسکتبال نیست و همه باید کمی صبورتر باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->