برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

ستاد کرونای خراسان رضوی با سقف ۵۰ نفر برای بازگشایی مجموعه‌های آبی و تالار‌ها مخالفت کرد

  • کد خبر: ۵۶۶۸۹
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
ستاد کرونای خراسان رضوی با سقف ۵۰ نفر برای بازگشایی مجموعه‌های آبی و تالار‌ها مخالفت کرد
سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای خراسان رضوی: معتقدیم باید با توجه به ظرفیت تالار‌ها و مجموعه های آبی و وسعت فضای این واحد‌ها درصد تعیین شود تا این شیوه نامه به نحوه صحیح اجرا شود.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر محدودیت‌های ترددی در کنترل شیوع کرونا گفت: با ابلاغ طرح ممنوعیت در رفت و آمد خودرو‌ها در مبادی بین شهری و معابر شهری، تاکنون ۳۴۹ هزار مورد اعمال قانون در استان، برای خودرو‌های متخلف از طریق جریمه نقدی یا انتقال خودرو به پارکینگ انجام گرفته است.

سردار ابراهیم قربان زاده در نشست خبری ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان با تأکید بر اینکه تردد‌ها و سفر‌های بین شهری عاملی برای انتقال و شیوع ویروس کروناست، افزود: طبق آمار، با آغاز طرح اعمال ممنوعیت تردد در مناطق قرمز و نارنجی، میزان ورود خودرو به خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۳ درصد و همچنین خروج خودرو از استان نیز ۴۰ درصد با کاهش مواجه بوده است.

وی ادامه داد: با رفع این محدودیت‌ها میزان سفر‌ها به شکل چشمگیری افزایش یافته که براین اساس میزان خودرو‌های ورودی به استان ۲۳ درصد افزایش و میزان خودرو‌های خروجی نیز ۲۱ درصد نسبت به زمان اعمال محدودیت‌ها افزایش داشته است.
وی گفت: در روز‌های گذشته با توجه به ایام شهادت حضرت زهرا (ع) ورود خودرو به مشهد ۱۴ درصد افزایش یافته است و طبق این آمار خروجی خودرو نیز با افزایش پنج درصدی مواجه بوده است که نشان از افزایش تراکم جمعیت در این شهر دارد.


ابتلای بیش از ۲۷۰۰ پلیس استان به کرونا

جانشین فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: از ابتدای کرونا ۲۷۵۲ نیروی پلیس استان به کرونا مبتلا شده اند و ۶ نفر از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده اند.
قربان زاده گفت: پلیس در ابعاد مختلف، به ویژه در زمینه نظارت، اقدامات ویژه‌ای انجام داده است. حدود ۱۴۳ هزار بازدید از واحد‌های صنفی صورت گرفته است که ۷۱‌هزار مورد تذکر و اخطار داده شده است. برای ۱۲ هزار نفر از این اصناف متخلف صورت جلسه تنظیم شده است و ۴۰۰۰ واحد صنفی در این مدت پملب شده اند.
وی تصریح کرد: در شرایطی که برخی ارگان‌ها با یک سوم ظرفیت خود فعالیت می‌کردند، نیروی انتظامی به شکل تمام وقت در کنار مدافعان سلامت برای پیشگیری از کرونا گام برداشته است.


ثبات در وضعیت کرونای استان

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان نیز در این نشست با تأکید بر ایجاد و تقویت کمیته‌های نظارت گفت: کارکنان ادارات باید در محل کار حاضر شوند و دورکاری فقط برای افرادی اجرا می‌شود که دارای شرایط یا بیماری خاص باشند. آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای و موسیقی با یک سوم ظرفیت و در شرایطی با تهویه هوای مناسب اجازه فعالیت دارند. محمدحسین بحرینی با اشاره به شیوه نامه ابلاغی ستاد کرونا برای بازگشایی تالار‌ها و مجموعه‌های آبی افزود: سقف ۵۰ نفر برای بازگشایی این مجموعه‌ها در نظر گرفته شده است که ستاد استانی مقابله با کرونا با تعیین این ظرفیت مخالف است و آن را اشتباه می‌داند. وی ادامه داد: معتقدیم باید با توجه به ظرفیت تالار‌ها و وسعت فضای این واحد‌ها درصد تعیین شود تا این شیوه نامه به نحوه صحیح اجرا شود.

وی بیان کرد: اجرای شیوه نامه‌ها نسبت به اواخر پیک سوم ضعیف شده است و این موضوع احتمال وقوع پیک چهارم را می‌دهد. در هفته اخیر با اینکه آمار فوتی‌ها و ابتلا به کرونا در کشور صعودی بوده، اما وضعیت در استان ثابت مانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه میزان نمونه‌های مثبت در استان افت شایان توجهی داشته است، افزود: در گذشته نمونه‌های مثبت ۶۲ درصد کل نمونه‌ها بوده است، اما در شرایط فعلی این آمار به ۸ درصد کاهش پیدا کرده است که نشان از افزایش نمونه گیری‌ها و کاهش بروز ابتلا به کرونا در استان دارد.
وی روند تأیید و تشخیص شهدای سلامت را پیچیده‌تر از دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که افراد خارج از بیمارستان و فضای درمانی به کرونا مبتلا شده باشند که وظیفه بررسی این موارد با کمیته استانی است. بحرینی با اشاره به اینکه از ۳۰ فوتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی پرونده ۲۱ نفر به تهران فرستاده شده است، ادامه داد: هنوز پاسخی از تهران در زمینه تأیید یا رد شهادت این همکاران به علوم پزشکی مشهد فرستاده نشده است و خانواده این افراد باید تا مشخص شدن وضعیت این پرونده‌ها و تکمیل آن صبر کنند.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان نقش سفر‌ها در ایجاد و شیوع مشکلات ناشی از کرونا را مهم ارزیابی کرد و افزود: تعداد شایان توجهی از ۶ هزار خودرویی که در روز‌های تعطیل گذشته وارد قشم شده اند، شهروندان مشهدی بوده اند. طبق شیوه نامه‌های فعلی خودرو‌ها می‌توانند به مشهد ورود یا خروج داشته باشند، اما شهروندان مشهدی باید با رعایت شیوه نامه‌ها و خودداری از سفر‌های غیرضروری هوای شهر خود را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در زمینه نرخ بروز و درگیری با کرونا در رتبه پنجمین استان خوب کشور قرار دارد افزود: کل بستری‌های کرونایی استان اکنون ۴۹۶ نفر است که این آمار نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است و تعداد بیماران در بخش‌های ویژه با اینکه در هفته دوم دی ماه ۲۱۵ نفر بوده، اکنون به ۱۸۸ نفر رسیده است. همچنین میانگین فوتی‌ها در استان نسبت به پیک سوم با ۹۰ درصد کاهش مواجه بوده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در یک ماه گذشته افزایش معناداری در ابتلای جوانان و کودکان به کرونا در استان گزارش نشده است، گفت: این موضوع در استان‌های تهران و اصفهان بیش از دیگر استان‌های کشور شاخص بوده است.


قدردانی از شهرداری برای رعایت شیوه نامه‌ها در مراسم عزاداری

همچنین معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست با قدردانی از شهرداری مشهد و استانداری در زمینه اجرای مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) در عرصه میدان شهدا با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا، دسته روی در روز شهادت بسیار محدود بود و نمره شهر مشهد در مراسم فاطمیه از ۱۰۰ نمره بالای ۷۰ است. مهدی قلیان با بیان اینکه ۵۰ درصد رعایت شیوه نامه‌ها در نانوایی‌ها به مراجعان بستگی دارد، افزود: در روز‌های کرونایی از حدود ۴ هزار نانوایی استان حدود ۴۸ هزار بازدید صورت گرفته است و در این زمینه ۵ هزار اخطار، حدود ۲ هزار ارجاع به دادگاه و ۴۸۸ مورد پلمب صورت گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->