«زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی از گرم‌خانه‌های ویژه افراد کارتن‌خواب در مشهد بازدید کرد

  • کد خبر: ۵۶۶۹۷
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
استاندار خراسان رضوی از گرم‌خانه‌های ویژه افراد کارتن‌خواب در مشهد بازدید کرد
استاندار خراسان رضوی شامگاه شنبه سرد و یخ‌زده زمستانی به سراغ چندین گرم‌خانه در کلان‌شهر مشهد رفت تا از نزدیک وضعیت مراکز جمع‌آوری و نگهداری شهروندان کارتن‌خواب را بررسی و مشکلات آن‌ها را رفع کند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدصادق معتمدیان در این چارچوب ساعاتی در مرکز نگهداری موقت معتادان متجاهر در ورزشگاه شهید مغنیه با ۱۹۵ زن معتاد متجاهر، در ورزشگاه میثاق محل نگهداری ۳۰۰ مرد معتاد متجاهر و همچنین سرای نجات‌یافتگان امیرالمؤمنین با ۱۶۰ شهروند مرد کارتن‌خواب حضور یافت و در گفت‌وگو‌هایی صمیمانه با ساکنان موقت این مکان‌ها، مشکلاتشان را جویا شد.


فرماندار مشهد، دبیر شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی و مدیرکل بهزیستی استان در جریان این بازدید‌ها استاندار خراسان رضوی را همراهی کردند.


معتمدیان ضمن گفت‌وگو با معتادان نگهداری شده در این مکان‌ها که شب‌های سرد زمستانی جایی برای خواب ندارند در جریان مشکلات، کمبود‌ها و خواسته‌های آنان قرار گرفت.

 

استاندار خراسان رضوی همچنین در جریان این برنامه که فضایی صمیمانه و دوستانه بر آن حاکم بود، با چند نفر از ساکنان گرم‌خانه‌ها فوتبال دستی هم بازی کرد تا نشان دهد مسئولان نظام جمهوری اسلامی به‌طور خاص پیگیر بهبود شرایط زندگی ضعیف‌ترین اقشار آسیب‌دیده جامعه بوده و به طور عملی برای آن‌ها ارزش قائل هستند.


«اختصاص ۱۰۰ هزار عدد ماسک بهداشتی صورت به ساکنان این گرم‌خانه‌ها، تهیه مواد ضدعفونی مورد نیاز آن‌ها و رفع کمبود‌ها و چالش‌ها در ارائه خدمات» بخشی از دستورات فوری معتمدیان در جریان بازدید دشب بود.

 

اجرای «طرح سامان‌دهی افراد کارتن‌خواب در کلان‌شهر مشهد» یک ماه پیش با اعتبارات شهرداری مشهد در قالب الگوی مراکز ماده ۱۶ تا سقف ۲۵۰۰ نفر آغاز شده است.

 

تاکنون هزار و ۷۶۶ شهروند کارتن‌خواب با هماهنگی دادگستری خراسان رضوی توسط پلیس در مشهد جمع‌آوری و در ۸ مرکز نگهداری موقت معتادان متجاهر سامان‌دهی شده‌اند. اداره‌ کل بهزیستی خراسان رضوی مسئولیت نظارت بر حسن اجرای وظایف پیمانکاران مجری این طرح را بر عهده دارد.


سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد پیشتر از فعالیت ۸ گرم‌خانه در سطح این کلان‌شهر و آماده‌سازی ۵ گرم‌خانه دیگر خبر داده بود. گنجایش این گرم‌خانه‌ها ۸۲۰ نفرشب است.


۲ گرم‌خانه سیار شامل ۲ دستگاه اتوبوس نیز برای استراحت و استفاده از محیط گرم در ساعات سرد برای افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در مشهد در حال تدارک و راه‌اندازی است.


پذیرایی با غذای گرم و چای و ارائه خدمات اولیه پرستاری برای استفاده افراد کارتن‌خواب در گرم‌خانه‌های ثابت و سیار مشهد انجام می‌شود.


ورود و خروج افراد متقاضی استفاده از گرم‌خانه‌ها در این مکان‌ها اختیاری است.


حدود ۹۰۰۰ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در سطح استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی وجود دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->