رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

سیدحسن خمینی با ردای اصلاح‌طلبان به کارزار ۱۴۰۰ می‌آید؟

  • کد خبر: ۵۶۶۹۸
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
سیدحسن خمینی با ردای اصلاح‌طلبان به کارزار ۱۴۰۰ می‌آید؟
به‌تازگی برخی اصلاح‌طلبان از حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به‌عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب جریان اصلاحات در این انتخابات نام می‌برند. البته احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری برای اولین‌بار در سال‌۸۴ به طور کم‌رنگی مطرح شد.
گروه سیاست | شهرآرانیوز؛ پنج‌ماه مانده به برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، در‌حالی‌که هر روز، نامی جدید به فهرست بلند کاندیدا‌های احتمالی چپ و راست اضافه می‌شود، به‌تازگی برخی اصلاح‌طلبان از حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به‌عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب جریان اصلاحات در این انتخابات نام می‌برند. البته احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری برای اولین‌بار در سال‌۸۴ به طور کم‌رنگی مطرح شد.
 
اگرچه او در سال‌۹۴ هنگام ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان گفت: «بنده به‌صورت مستقل وارد انتخابات شدم.»، نزدیکی مواضع سیاسی یادگار امام به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در سال‌های اخیر و هم‌نشینی‌اش با مرحوم آیت ا... هاشمی‌رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات سبب شده است به این جریان سیاسی منتسب شود. به همین دلیل این روز‌ها درحالی‌که اصلاح‌طلبان کما‌فی السابق بیم رد صلاحیت چهره‌های شاخصشان را دارند، گمانه‌زنی‌هایی در‌باره حضور نوه امام راحل در انتخابات‌۱۴۰۰ مطرح می‌شود. اما حضور سیدحسن خمینی در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، آن هم به‌عنوان نامزد اصلاح‌طلبان، با حواشی و موافقان و مخالفان بسیاری همراه شده است.


اصولگرایان از سیدحسن خمینی دعوت کرده‌اند؟

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب مجمع ایثارگران، در گفتگو با «برنا» درباره آخرین تحولات جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی و همچنین گمانه‌زنی‌ها درخصوص نامزدی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در انتخابات‌۱۴۰۰ گفت: «گروه‌های زیادی دوست دارند سیدحسن خمینی کاندیدای آن‌ها باشد؛ اصولگرایان از او دعوت کرده‌اند، اما نپذیرفته است. اصلاح‌طلبان هم به او پیشنهاد داد‌ه‌اند، اما هنوز عزم جدی برای حضور در انتخابات را ندارد. از افراد دیگری هم در سطح او برای حضور در انتخابات دعوت شده، اما هیچ‌کدام نپذیرفته‌اند که از‌جمله آن‌ها محمدجواد ظریف است که بار‌ها توسط گروه‌های مختلف اصلاح‌طلبی از او برای حضور در انتخابات دعوت شده، اما تاکنون نپذیرفته است. روز شنبه تکلیف لیست نهاد اجماع‌ساز مشخص و لیست ارائه می‌شود و شخصیت‌ها مشخص می‌شوند. اگر بنای حکومت انتخاباتی مشابه مجلس یازدهم باشد، هر تلاشی برای انتخابات بیهوده است.»


سید‌حسن خمینی پایگاه رأی ویژه‌ای ندارد

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، نیز در گفتگو با «اعتمادآنلاین» درباره واکنش احتمالی گروه‌های سیاسی به نامزدی سیدحسن خمینی گفت: «واکنش منفی عده‌ای به نامزدی سیدحسن خمینی، دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایل این است که آقا سیدحسن اساساً باید جایگاهی فراجناحی داشته باشند. به‌هر‌حال ایشان نوه مرحوم امام (ره) هستند و به همین دلیل شایسته نیست که به بحث‌های سیاسی مرسوم ورود کنند. با‌وجود‌این تأکید که البته بسیار هم مهم است و باید موردتوجه ایشان قرار گیرد، آقای سیدحسن خمینی در سال‌های اخیر همواره با یک جریان نزدیکی و حشر‌و‌نشر داشته است که چنین رویکردی به هیچ وجه با جایگاهی که به‌واسطه انتساب به بنیان‌گذار انقلاب دارد، متناسب نیست. در‌واقع اگر سیدحسن نوه امام نبود، امثال ایشان در جامعه زیاد هستند که هم در حوزه و هم در عرصه سیاست فعالیت دارند. سیدحسن باید مراعات جایگاه خود را بکند؛ یعنی نگاه و رابطه‌اش با گروه‌های سیاسی، یکی باشد. شاید به همین دلیل است که احتمال نامزدی‌اش در هر انتخاباتی باعث بروز حساسیت‌هایی می‌شود.
 
سیدحسن خمینی باید خودش را متعلق به همه سلیقه‌های سیاسی بداند تا از این طریق، از جایگاهش به‌طور مفیدی دفاع کند.» این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه افزود: «سیدحسن خمینی پایگاه رأی ویژه‌ای ندارد؛ به‌دلیل اینکه منصب اجرایی نداشته است، مردم آشنایی چندانی با ایشان ندارند، به‌طوری‌که به قطعیت می‌توان گفت بعید است طرفداران اصولگرایی و حامیان اصلاح طلبی رأی خود را به نام سیدحسن خمینی بنویسند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->