برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

مشهدی‌ها فصل بعدی لیگ برتر بسکتبال را می‌بینند؟

  • کد خبر: ۵۶۷۹۷
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
مشهدی‌ها فصل بعدی لیگ برتر بسکتبال را می‌بینند؟
با برگزاری بازی‌های معوقه لیگ برتر بسکتبال بانوان، ۲ تیم مشهدی به‌صورت رسمی از دور رقابت‌ها حذف شدند و نتوانستند به پلی‌آف صعود کنند. آنها کاندیدای سقوط به لیگ پایین تر هم هستند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ با برگزاری بازی‌های معوقه لیگ برتر بسکتبال بانوان، ۲ تیم مشهدی به‌صورت رسمی از دور رقابت‌ها حذف شدند و نتوانستند به پلی‌آف صعود کنند. البته حالا هر ۲ تیم مشهدی کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر هستند و باید دید آیا مشهدی‌ها لیگ برتر را ترک می‌کنند یا خیر.

جمعه گذشته تکلیف تیم سینام مشخص شد. آن‌ها با اختلاف ناچیز از پاز تهران شکست خوردند، ولی در آخرین بازی مرحله مقدماتی توانستند پیروزی مقابل گاز تهران را تکرار کنند و با ۲ پیروزی در رده ششم جدول هفت‌تیمی گروه الف قرار بگیرند. یکی از این ۲ تیم احتمالا به لیگ یک سقوط خواهد کرد.

پایان لیگ با ۲ باخت

مولتی‌کافه در گروه ب تا روز گذشته این شانس را داشت که جایگاه خود را در جدول بهبود بخشد. این تیم ۲ بازی معوقه داشت که روز‌های شنبه و یکشنبه برگزار شد. در بازی اول تیم گرگان، نایب‌قهرمان فصل قبل، حریف مولتی‌کافه بود و انگیزه زیادی برای حضور در پلی‌آف داشت. همین موضوع کافی بود تا هرطور شده پیروز میدان شوند. هرچند مولتی‌کافه تلاش کرد امتیازات بیشتری کسب کند، اما در نهایت گرگانی‌ها ۸۴ بر ۶۴ این بازی را بردند و صعود خود را در گروه ب به مرحله پلی‌آف لیگ برتر قطعی کردند. این تنها فرصت نماینده مشهد برای کسب پیروزی بود. چون روز یکشنبه باید به مصاف قدرتمندترین تیم گروهشان می‌رفتند. پالایش نفت آبادان حتی یک شکست هم در کارنامه نداشت و به همین دلیل در آخرین بازی‌اش نیز به مولتی‌کافه اجازه نداد حتی به پیروزی فکر کند. آبادانی‌ها ۷۸ بر ۵۷ بر حریف خود غلبه کردند و بدون هیچ باختی راهی پلی‌آف شدند.

پلی‌آف با حضور ۵۰ درصدی تهرانی‌ها

با برگزاری دیدار‌های معوقه، تکلیف تیم‌های راه‌یافته به مرحله دوم مشخص شد. بر این اساس از گروه اول نارسینای تهران، مهرام تهران، گروه بهمن تهران و نامی‌نو اصفهان و از گروه دوم پالایش نفت آبادان، شورا و شهرداری قزوین، بانوان شهر گرگان و نوشت‌افزار کنکو صعود کردند. کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در روز‌های آینده برنامه این رقابت‌ها را اعلام می‌کند.

شرایط تلخ بسکتبالیست‌ها

مولتی‌کافه در گروه خودش با ۲ پیروزی و ۸ شکست و ۱۲ امتیاز در آخرین رده قرار گرفت. از گروه ب فقط نماینده مشهد یکی از کاندیدا‌های سقوط به دسته پایین‌تر است، اما در گروه الف، شرکت گاز بدون هیچ بردی هفتم است و سینام با ۱۴ امتیاز و ۲ پیروزی و ۱۰ شکست در رده ششم جای دارد. براساس برنامه لیگ، ۲ تیم انتهایی هر گروه باید با یکدیگر بازی کنند تا تکلیف ۲ تیم سقوط‌کننده به لیگ پایین‌تر مشخص شود و ممکن است در این صورت حتی ۲ تیم مشهدی باهم سقوط کنند. باید دید فدراسیون این دیدار‌ها را برگزار می‌کند یا اینکه براساس امتیازات کسب‌شده، ۲ تیم انتهایی هر گروه را راهی لیگ یک می‌کند. در این صورت فقط مولتی‌کافه و شرکت گاز با لیگ برتر خداحافظی می‌کنند و سینام فصل بعدی لیگ را هم می‌بیند.

شانس بد بومی‌ها بین قلدر‌ها

نیمه آبان امسال لیگ برتر بسکتبال بانوان آغاز شد و مشهد با ۲ نماینده در این رقابت‌ها شرکت کرد. مولتی‌کافه مشهد که فصل پیش از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرده بود، در گروه ب جا گرفت و تیم سینام نیز به‌عنوان یک تیم جدید در گروه الف با تیم‌های تهرانی هم‌گروه شد. البته تا همین چند هفته پیش، فدراسیون همچنان نام تیم آویژه‌صنعت‌پارسا را نیز در جدول گروه ب حفظ کرده بود. آویژه‌صنعت بانوان سال قبل در لیگ برتر حضور داشت، اما امسال تصمیم گرفت در مسابقات شرکت نکند، ولی فدراسیون حتی نام این تیم را از قرعه‌کشی مسابقات حذف نکرده بود. سرانجام حدود یک‌ماه پیش، این تیم از گروه دوم حذف شد و به این شکل این گروه شش‌تیمی شد.
 
سال قبل لیگ وضعیت ساده‌تری داشت. حتی تیم مشهدی آویژه توانسته بود در جمع ۶ تیم حاضر در پلی‌آف باشد، اما امسال فقط تیم‌های پول‌دار و باستاره توانستند به مرحله بعدی راه پیدا کنند. مولتی‌کافه در اولین سال حضورش تصمیم داشت از مربی و بازیکن خارجی استفاده کند، اما به‌علت شیوع کرونا و تغییر برنامه‌ها، تصمیم خود را عوض کرد و با آوردن یک مربی تهرانی و جذب بازیکنانی از استان‌های دیگر، تیمی نیمه‌بومی را راهی مسابقات کرد.
 
سینام نیز از چهره‌های سال‌های گذشته بسکتبال مشهد در ترکیب خود استفاده کرد که همگی مشهدی بودند. اما امسال تیم‌های مدعی زیادی ظهور کردند. تعداد زیادی از آن‌ها بازیکنان و مربیان خارجی جذب کردند و با داشتن ستاره‌ها و مهره‌های زیاد، برای حضور در مرحله پلی‌آف تلاش کردند. نتیجه این اتفاقات این بود که تیم‌های بومی توانایی رقابت با این تیم‌های قدرتمند را نداشتند و شکست‌های سنگینی برابر آن‌ها تجربه کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->