تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار هولناک مسجد موسی بن جعفر تبریز + ویدئو افزایش مبلغ وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان ویدئو | خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ رأس گوسفندش در تریلی (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۴ شهروند مشهدی درپی اعتماد به یک دوست، سرمایه‌شان را باختند

  • کد خبر: ۵۶۸۰۵
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
۱۴ شهروند مشهدی درپی اعتماد به یک دوست، سرمایه‌شان را باختند
۱۴ نفر بودند که از قضا همدیگر را می‌شناختند و همگی متفق‌القول برای شکایت از دوستشان آمده بودند. یکی از این جمع که مدعی بود ۱۰ هزار دلارش را باخته است مدعی شد که دوستانم در یک سایت عضو شده و دلارهایشان را در آن سرمایه‌گذاری کرده بودند و سود خوبی هم به جیب می‌زدند.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

روایت اول: شاکی ۱۰ هزار دلاری

۱۴ نفر بودند که از قضا همدیگر را می‌شناختند و همگی متفق‌القول برای شکایت از دوستشان آمده بودند. یکی از این جمع که مدعی بود ۱۰ هزار دلارش را باخته است در اظهارات اولیه خود به افسر تحقیق اداره فضای مجازی پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی گفت: چند وقت می‌شد که دوستانم در یک سایت عضو شده و دلارهایشان را در آن سرمایه‌گذاری کرده بودند و سود خوبی هم به جیب می‌زدند.
 
از یکی از دوستانم شنیدم که می‌گفت این سایت در قبال ۱۰۰ دلار هر ۱۰ روز ۲ دلار سود می‌دهد. معامله خوبی بود و، چون چند نفر از دوستانم دلارهایشان را در این سایت سرمایه‌گذاری کرده بودند من هم مجاب شدم تا هرآنچه داشتم را به دلار تبدیل کنم و نقشی در این بازی بگیرم. بعد از کلی بالا و پایین کردن ۱۰ هزار دلار سرجمع کردم و با کمک یکی از دوستانم که لیدر اصلی بود، آن را در این سایت سرمایه‌گذاری کردم.
چند روزی از این ماجرا گذشت که متوجه مسدود شدن سایت شدم. دستم بسته بود و هیچ اطلاعاتی از این سایت نداشتم. با دست خودم همه سرمایه‌ام را آتش زده بودم. به سراغ چند نفر از دوستانم رفتم که متوجه شدم آن‌ها هم مثل من سرشان کلاه رفته است. بعد از کلی کلنجار رفتن با دوستی که سایت مورد نظر را به من معرفی کرده بود به همراه چند مال‌باخته دیگر به پلیس فتا آمدیم و از او شکایت کردیم.


روایت دوم: شاکی ۱۰۰۰ دلاری

دوستم می‌گفت سود خوبی گیرم می‌آید. او می‌گفت قانون سایت مورد نظر این‌گونه است که برای سرمایه‌گذاری هر ۱۰۰ دلار ماهیانه ۶ دلار گیرم خواهد آمد و با معرفی یک نفر هم ۱۰ دلار پاداش خواهم گرفت. در این بین ۱۰۰۰ دلار در این سایت سرمایه‌گذاری کردم و موضوع را هم با چند نفر از دوستانم درمیان گذاشتم.
سرآخر آن‌ها هم مجاب شدند و هر نفر ۵۰۰ دلار پرداخت کردند. سود اول را که هر ۱۰ روز واریز می‌شد به همراه ۲۰ دلار به دلیل معرفی ۲ تن از دوستانم دریافت کردم. چند روزی از این ماجرا گذشته بودم که متوجه مسدود بودن سایت شدم. ابتدا فکر می‌کردم سایت هک شده باشد، اما بعد از چند روز متوجه شدم چه کلاه بزرگی سرم رفته است.

دوستانم شاکی بودند و می‌گفتند به واسطه اعتمادی که به من داشته‌اند پولشان را در این سایت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آن‌ها پول باخته‌شان را از من می‌خواستند در صورتی که من نیز با وعده یکی دیگر از دوستانم وارد این بازی شده بودم. خلاصه بازی پیچیده شده بود و به سراغ هر یک از اعضا می‌رفتم او نفر قبلی خود را مقصر می‌شناخت چرا که آن‌ها با حربه اعتماد در این دام افتاده بودند.


روایت سوم: لیدر بازنده

شرمنده بودم و هیچ حرفی برای توضیح نداشتم. آن‌ها به واسطه اعتمادی که به من داشتند وارد این بازی شده بودند. اگر به اندازه یک سر سوزن هم احتمال می‌دادم گردانندگان این سایت چه نقشه‌ای در سر دارند نه خودم وارد این میدان می‌شدم و نه پای دوستانم را به این بازی می‌کشاندم.

همه این ماجرا‌ها از آشنایی من با یک کانال تلگرامی شروع شد. سازوکار کانال این‌گونه بود که سرمایه‌گذاری کن و عضو معرفی کن و پول بگیر. روال کاری هم به این صورت بود که گردانندگان این کانال در قبال دریافت هر ۱۰۰ دلار ماهیانه ۶ دلار سود می‌دادند و برای معرفی افراد هم به اعضای هر یک نفر ۱۰ دلار پرداخت می‌کردند. به ادمین کانال پیام دادم و لینک یک سایت برایم ارسال شد و در مرحله اول ۱۰۰ دلار سرمایه‌گذاری کردم.
 
حرفشان درست بود و آن‌ها هر ۱۰ روز ۲ دلار برایم واریز می‌کردند. وسوسه شدم و ۴۰۰ دلار دیگر سرمایه‌گذاری کردم و آورده اولیه‌ام را به ۵۰۰ دلار ارتقا دادم. در این بین برای اینکه دوستانم هم از این سود بی‌نصیب نباشند، کانال مورد نظر را به آن‌ها معرفی کردم. هر یک از دوستانم که در سایت ثبت‌نام می‌کرد و مبلغی را سرمایه‌گذاری می‌کرد مبلغ ۱۰ دلار‌های هدیه هم برای من اعمال می‌شد تا اینکه موضوع به گوش یکی از دوستانم رسید و گفت که می‌خواهد ۱۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کند.

بعد از واریز ۱۰ هزار دلار ورق به کلی برگشت و نه تنها سود ده‌روزه به حساب من و دوستانم واریز نشد بلکه سایت هم مسدود شد. با توجه به اینکه سایت مورد نظر را من معرفی کرده بودم، دوستانم شاکی شدند و پول باخته‌شان را از من که خود مال‌باخته بودم طلب می‌کردند.


روایت آخر: کاربری در فضای مجازی با چشمان باز

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی روز گذشته درباره جزئیات این پرونده به خبرنگار ما گفت: در این ماجرا ۱۴‌مال‌باخته به واسطه یکی از دوستانشان که در این پرونده خود او هم جزو شکات است مبالغی از ۴۰۰ دلار تا ۱۰ هزار دلار در یک سایت اینترنتی که سازوکار مشخصی نداشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

سرهنگ جواد جهانشیری بیان کرد: عموما گردانندگان این‌گونه سایت‌های کلاهبرداری برای فریب طعمه‌های خود و بالا بردن تعداد اعضایشان سود‌های وسوسه‌کننده‌ای را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند و برای اعتمادسازی به ظاهر چند قسط اول را هم برای طعمه‌های خود واریز می‌کند. اما بعد از رسیدن به مبلغ مورد نظر یک‌باره سایت بسته می‌شود و سرمایه‌گذاران متوجه کلاهبرداری می‌شوند.

این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: در این پرونده تاکنون ۱۵ شاکی به پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی مراجعه کرده و شکایت خود را علیه گردانندگان این سایت نامشخص تنظیم کرده‌اند؛ اما احتمال افزایش مال‌باختگان وجود دارد و تحقیقات کارشناسان ما برای شناسایی متهمان اصلی این پرونده آغاز شده است.
به گفته سرهنگ جهانشیری طبق بررسی‌های مأموران اداره فضای مجازی این پلیس تخصصی میزان کلاهبرداری صورت گرفته در این پرونده حدود نیم‌میلیارد تومان است که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->