بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است
سرخط خبرها

درباره برنی سندرز و پوشش خاصش در مراسم تحلیف بایدن که دست‌مایه شوخی شد

  • کد خبر: ۵۶۹۱۰
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
درباره برنی سندرز و پوشش خاصش در مراسم تحلیف بایدن که دست‌مایه شوخی شد
در یک روز رسمی که همه حاضران کم تعداد تحلیف جو بایدن با لباس‌های رسمی و شیک جلو دوربین‌ها جلوه گری می‌کردند، سندرز پیر با یک کاپشن ساده و ۲ دستکش که کار دست یک کارگاه کوچک اقلیت‌های آمریکا بود، در گوشه‌ای با ژستی در خود فرو رفته و آرام حضور یافت.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ برنی سندرز سیاست مداری خاص در نظم سیاسی ایالات متحده آمریکاست. یک سوسیال دمکرات به شدت چپ گرا که در بین سیاست مداران آمریکایی امری عجیب است. اما این توصیف سوسیال دمکرات و چپ گرابودن به چه معناست و چرا سندرز همیشه حتی با هم حزبان دمکراتش متفاوت است؟ در سیستم اقتصادی و دولتی آمریکا که همه چیز برمبنای سرمایه داری بنا شده است و هرچه پول بیشتری داشته باشی، از خدمات آموزشی و بهداشتی و رفاهی بهتری برخوردار خواهی بود، عده‌ای هستند که به عدالت و برابری و دفاع از حقوق افراد کم برخوردار و اقشار ضعیف اقتصادی آمریکا معتقدند و از بهداشت و درمان رایگان و آموزش وپرورش کم هزینه برای مردم حرف می‌زنند.
 
از سوی دیگر سیستم سیاست خارجی آمریکا هم برپایه سلطه و دخالت در امور کشور‌های دیگر برای تقویت نظم جهانی مدنظرشان بنا شده است و در این بین، بعضی هستند که نظرشان دخالت کمتر و احترام حداقلی به حاکمیت داخلی و بهره کشی نکردن از دولت‌های دیگر است.
 
این طرز تفکر نه تنها در بین سیاست مداران که در بین توده‌های مردم آمریکا هم طرف دار چندانی ندارد و تقریبا همه به شکل یکپارچه و متحد معتقد به سیاست‌های اقتصادی و خارجی یکسان با اندکی تفاوت در بعضی موضوع‌ها هستند. اما برنی سندرز جزو معدود آمریکایی‌هایی است که توانسته است با نگاهی کاملا متفاوت در سیاست آمریکا رشد کند و علاوه بر سناتورشدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دمکرات باشد.



گنجشک!

سندرز که در جوانی سابقه بازداشت به دست مأموران پلیس ضدشورش آمریکا به علت حضور در تظاهرات ضدجنگ و ضدسرمایه داری را دارد، یک بار در سال ۲۰۱۶ به دلیل انتشار عکس‌هایی از دوره جوانی و مبارزاتش در فضای مجازی و صحنه خشن دستگیری اش به صدر اخبار آمد و یک بار هم ویدئویی از او در حین سخنرانی منتشر شد که در آن گنجشکی دور او می‌چرخد و روی تریبون سخنرانی اش می‌نشیند.
 
گنجشکی که بعد‌ها به نماد انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ تبدیل شد. اما سندرز با وجود پیشتازی، در انتخابات درون حزبی دمکرات‌ها رأی نیاورد و هیلاری کلینتون نامزد اصلی این حزب در سال ۲۰۱۶ شد. این روزها، اما انتشار عکسی از برنی سندرز در روز تحلیف جو بایدن خبرساز شده است، خبری که فقط در همان یکی دو روز خلاصه نشد و تا همین امروز حاشیه ساز و پربازخورد است. اما ماجرای این عکس چیست و باعث ایجاد چه موج‌هایی در رسانه‌های آمریکایی شده است؟
 
 

دستکش ها!

در یک روز رسمی که همه حاضران کم تعداد تحلیف جو بایدن با لباس‌های رسمی و شیک جلو دوربین‌ها جلوه گری می‌کردند و از هر بهانه‌ای برای دیده شدن و نزدیک بودن به رئیس جمهور آمریکا در عکس و فیلم‌ها استفاده می‌کردند. سندرز پیر با یک کاپشن ساده و ۲ دستکش که کار دست یک کارگاه کوچک اقلیت‌های آمریکا بود، در گوشه‌ای با ژستی در خود فرو رفته و آرام حضور یافت، انگار در جهان هیچ اتفاق مهمی درحال وقوع نیست و او در کنار خیابان در یک عصر سرد زمستانی نشسته است، نه در واشنگتن و جلو صد‌ها دوربین تلویزیونی و جلو چشم میلیون‌ها بیننده از سراسر دنیا. انتشار این عکس در فضای مجازی ابتدا فقط چیز بامزه‌ای بود که به احتمال پس از چندی از یاد می‌رفت، اما با گذشت روز‌ها هر لحظه بیشتر دست به دست شد تا اینکه مجموعه‌ای از شوخی‌ها با این عکس و ژست سندرز، فضای مجازی را از آمریکا تا ایران در بر گرفت.
 
درباره برنی سندرز و پوشش خاصش در مراسم تحلیف باید که دستمایه شوخی شد
 
دستورکار این شوخی که قبلا با عکس معروف غلت زدن‌های نیمار، فوتبالیست برزیلی، هم انجام شده بود، به این شکل بود که سندرز را با ژست خاصش در این عکس کراپ می‌کردند و با ادیت رایانه‌ای در جا‌های مختلف می‌گذاشتند، از ویلا‌های گران قیمت تا صحنه‌های معروف تاریخ سینما و بین عکس‌های معروف سیاسی و هرجای بی ربطی که فکر کنید.
 
دستکش‌هایش!
 
این شوخی بین کاربران فضای مجازی ایران هم به یک ژانر تبدیل شد و در پستی که بزرگمهر حسین پور، کارتونیست ایرانی، گذاشت، او بین نقش‌های گل و مرغ ایرانی و مکان‌های تاریخی ایرانی هم ادیت شد و سوژه خنده و سرگرمی کاربران ایرانی را فراهم کرد! اما کار فقط به این شوخی محدود نماند و بعضی سازندگان صنایع دستی در آمریکا شروع به ساخت مجسمه‌ها و عروسک‌های کوچک از ژست معروف سندرز کردند و به این شکل درآمدزایی گسترده‌ای به راه انداختند.
 
دستکش‌هایش!
 
کاربران ایرانی علاوه بر خندیدن و سرگرم شدن با این عکس، نظر‌های جالبی هم داشتند. کاربری نوشته بود: «هرچقدر از دست این آمریکایی‌ها حرص خورده بودیم، اینجا خالی کردیم و دست کم یکم بهشون خندیدیم.» کاربری دیگر با اشاره به درآمدزایی از این عکس نوشت: «از یه چیز مسخره که ما فقط شاید یه مدت بهش بخندیم هم دارن پول درمی آرن.» و کاربری دیگر هم در جواب او نوشته است: «اگه ما قرار بود از سوژه‌های خنده داری که داریم پول دربیاریم، الان همه میلیاردر بودیم!»
 
دستکش‌هایش!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->