استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

نوستالژی | دو گل برای کسب امیدواری

  • کد خبر: ۵۷۰۳۱
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
نوستالژی | دو گل برای کسب امیدواری
تیرماه سال ۱۳۷۵ تیم پیام مقاومت مشهد در چهارچوب هفته چهارم جام آزادگان به مصاف پرسپولیس تهران رفت. مسابقه‌ای که در ورزشگاه آزادی انجام شد و در پایان تیم میزبان با گل‌های کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا برنده بازی شد.
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ تیرماه سال ۱۳۷۵ تیم پیام مقاومت مشهد در چهارچوب هفته چهارم جام آزادگان به مصاف پرسپولیس تهران رفت. مسابقه‌ای که در ورزشگاه آزادی انجام شد و در پایان تیم میزبان با گل‌های کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا برنده بازی شد. در یکی از تقابل‌های دیدنی ۲ تیم، پیام مشهد و پرسپولیس تهران در حالی به مصاف هم رفتند که در یکی از بهترین دوران خود به سر می‌بردند. پرسپولیس با فوجی از ستاره‌های ملی‌پوش و پیام با بهترین تیم تاریخش که با حضور بازیکنان سرباز جمع شده از همه ایران و چند بازیکن بومی به تیمی قدرتمند در لیگ سال ۷۵ تبدیل شده بود.
 
نگاهی به اسامی بازیکنان ۲ تیم در این بازی مؤید همین مطلب است. پرسپولیس با عابدزاده، پیروانی، رهبری‌فرد، گل‌محمدی، سعداوی، میناوند، افتخاری، باقری، مهدی مهدوی‌کیا، ترابیان، ادموند بزیک (که به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمد) و علی دایی، رسما یک تیم ملی بود. پیام هم با این نفرات به میدان رفت؛ نیما نکیسا، حسین الفاطمی، عباس دهقانی، جواد نمازی، علی جوادی (از دقیقه ۵۵ حسین احمدیان)، سهیل کرمی، سیدمهدی حسینی (از دقیقه ۶۶ وحید خداوردی)، علی چینی، بهزاد داداش‌زاده و رضا صاحبی. سرمربی پرسپولیس در این بازی استانکو بود که در همان سال این تیم را قهرمان لیگ کرد و سرمربی پیامی‌ها مجید جلالی بود.
 
در این بازی پرسپولیس پرستاره موفق شد با ۲ گل از سد پیام بگذرد، ولی برای رسیدن به این نتیجه سختی زیادی کشید و حتی چندبار هم چیزی نمانده بود دروازه خودش را بازشده ببیند. نقطه اوج حملات پیام در دقیقه ۸۸ بود که رضا صاحبی موفق شد با نفوذ به محوطه جریمه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی، مدافع آن روز‌های قرمز‌ها و سرمربی این روز‌های پرسپولیس را وادار به انجام خطای پنالتی کند. صاحبی خودش پشت این توپ ایستاد و درحالی‌که می‌توانست با گل‌کردن آن بازی را مساوی کند، مغلوب مهارت عابدزاده در گرفتن پنالتی شد تا بهترین فرصت پیامی‌ها برای تساوی این بازی سخت از دست برود.
 
او زمانی بیشتر افسوس این پنالتی ازدست‌رفته را خورد که درست یک دقیقه بعد، مهدی مهدوی‌کیا، جوان آماده آن روز‌های پرسپولیس، با فراری تندوتیز به قلب دفاع پیام زد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. رضا صاحبی پیش از این ضربه پنالتی، در دقیقه ۸۰ هم روی یک ضربه کاشته دروازه پرسپولیس را تهدید کرد، اما آنجا هم عابدزاده با شیرجه‌ای دیدنی مانع خلق یک گل زیبا شد. به گزارش مجله دنیای ورزش، غیر از رضا صاحبی، در بین پیامی‌ها نیما نکیسا نیز روز خوبی داشت و بار‌ها مانع گل‌زنی بازیکنان بزرگ پرسپولیس ازجمله علی دایی شد.
 
خط دفاعی پیام هم با وجود دریافت ۲ گل، با حضور عباس دهقانی، حسن صبری و حسین الفاطمی که جزو معدود مشهدی‌های پیام آن سال بودند، نمایش خوبی در این مسابقه داشت. پیام در ادامه این مسابقات اوضاع بهتری پیدا کرد و یکی از تیم‌های خوب و قدرتمند لیگ شد. آن‌ها در همان تابستان ۷۵ استقلال را در مشهد بردند و در زمستان و در بازی برگشت با پرسپولیس در مشهدیک مساوی ارزشمند از این تیم گرفتند. سال‌های ۷۵ و ۷۶ بهترین سال‌های پیام بود که به تیم اول مشهد تبدیل شده و گوی سبقت را از ابومسلمی که آن زمان در لیگ دسته دوم حضور داشت، ربوده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->