افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران
سرخط خبرها

رئیس جدید بورس به داد بازار سرمایه می‌رسد؟

  • کد خبر: ۵۷۰۶۸
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
  • ۱
رئیس جدید بورس به داد بازار سرمایه می‌رسد؟
برخی از فعالان بورس، دهنوی را کم تجربه در امر بازار سرمایه می‌دانند؛ اما برخی دیگر معتقدند به علت رابطه خوب او با دولت، می‌تواند برای شرایط فعلی به گزینه مناسبی بدل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، انتخاب رئیس جدید سازمان بورس بعد از استعفای حسن قالیباف‌اصل، یکی از موضوعات پر بحث و پر حاشیه در شبکه‌اجتماعی توییتر، گروه‌های تلگرام و سایت‌های اقتصادی‌تحلیلی است.


همه در نوشته‌ها و اظهارنظرهایشان درباره ویژگی‌های رئیس جدید صحبت می‌کنند و حتی برخی از افراد پیش‌بینی می‌کنند که اگر فلان شخص انتخاب شود، اوضاع بورس و سهامداران بهتر می‌شود.

 

این افراد خطاب به سهامداران خرد می‌نویسند که با استفاده از هشتگ توجه‌ها را به سمت فرد موردنظر آن‌ها جلب کنند، چون اگر فلان شخص انتخاب شود اوضاع و احوال بورس مثبت می‌شود.

 

در همین رابطه دیروز سیاوش وکیلی، مدیر روابط‌عمومی سازمان بورس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «فارغ از همه مخالفت‌ها و موافقت‌ها و فارغ از همه گزینه‌ها و نقاط‌ضعف و قوت‌های آنان می‌شود امیدوار بود که در سایه این استعفا همگان به این باور برسند که سازمان بورس باید یک نهاد مستقل و تخصصی و به‌دور از دعوا‌های سیاسی باشد. در یک کلام اینجا محل دعوا نیست.» این نوشته البته دومین نوشته وکیلی در دو روز گذشته است که محور آن تاکید بر استقلال و تخصصی‌بودن حوزه بورس بوده است. وکیلی دو روز پیش هم در توییت دیگری خطاب به افراد سیاسی نوشته بود: «چند روزی است بازار در آرامش است، لطفا چند روز هم دندان روی جگر بگذارید و اجازه بدهید ببینیم مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار چگونه عمل می‌کند!»

 

اما در رابطه با انتخاب رئیس جدید سازمان بورس، یکی از افرادی که در قسمت نظرات نوشته سیاوش وکیلی، پیامی نوشت، پیام الیاس کردی، فعال بازار سرمایه بود. او نوشت: «فعلا متاسفانه بورس محل بسیار خوبی برای دیده‌شدن برخی افراد شده است. امیدوارم به این داستان پایان بدهند و سهامدار خرد در این دعوای ویرانگر آسیب نبیند.» جدا از این موضوع، علی ربیعی، سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری خود کمی درباره اوضاع و احوال بورس صحبت کرد.

 

صحبت‌هایی که از زمان انتشار در سایت‌های خبری و کانال‌های تلگرام سر از گعده فعالان حوزه بورس در توییتر درآورد. ربیعی در صحبت‌هایش گفت که طرح موضوع دخالت یا عدم‌دخالت دولت در حوزه بورس بی‌معنا است.

 

او همچنین در بخشی از صحبت‌هایش درباره رویکرد دولت نسبت به بورس گفت که نگاه دولت، همواره حمایتی بوده است. ربیعی اوضاع و احوال بورس را نتیجه سیاست‌های نسنجیده و اظهارنظر‌های افراد غیرمرتبط و خارج از دولت دانست و در همین رابطه گفت: «مثلا وقتی درباره قیمت ارز مبدا یا خوراک پتروشیمی در بودجه ۱۴۰۰ پیش از تصویب نهایی اظهارنظر می‌کنند، باعث به‌هم خوردن بازار می‌شوند، یا در مورد اینکه چه کسی رئیس سازمان بورس شود در رسانه‌ها بحث می‌کنند.»

 

با درنظرگرفتن صحبت‌های امیدبخش سخنگوی دولت به سهامداران و با وجود اینکه دو روز قبل اسحاق جهانگیری هم اعلام کرده بود که هیچ علامت منفی به بورس داده نشود و وزیر کشور هم گفته بود که همه ما به دنبال آن هستیم که مردم در آرامش، امنیت، نشاط سیاسی و اجتماعی و شرایط مطلوبی باشند؛ اما یکی دو روزی است که در شبکه‌اجتماعی توییتر و برخی از گروه‌های اقتصادی پیام‌های برگزاری تجمع اعتراضی در برابر ساختمان سازمان‌بورس منتشر می‌شود. این پیام‌ها که با عنوان تجمع مالباختگان بورس در فضای مجازی منتشر می‌شود، همراه با اعلام ساعت شروع و پایان تجمع هستند و حتی از شعار‌هایی هم که باید در تجمع سر داده شود، صحبت می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
0
خواهش میکنم فکری به حال مردم کنید
به این امید که ارزش پولمون کم نشه وهرد بورس شدیم،نمیدونستیم که بدبخت میشویم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->