جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

درباره فیلم «زالاوا» ارسلان امیری | جشنواره فجر ۳۹

  • کد خبر: ۵۷۷۹۱
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
  • ۲
درباره فیلم «زالاوا» ارسلان امیری | جشنواره فجر ۳۹
فیلم با الهام از ماجرایی که در واقعی بودن آن تردید وجود دارد، ساخته شده است؛ ماجرایی که احتمالا نیمی از آن از نظر اهالی کردستان، واقعی و ترسناک است.

شهرآرانیوز - طرح و فیلمنامه «زالاوا» در سال ۲۰۱۹ توانست طی بازار آسیایی فیلم هنگ‌کنگ، جایزه حمایت خانه فیلم کره‌جنوبی را از آن خود کند. در ادامه، فیلمنامه را امیری و با همراهی تهمینه بهرام و آیدا پناهنده نوشتند تا روایت نوینی از ژانر وحشت در سینمای ایران شکل بگیرد. طبق شنیده‌ها دوستداران این‌گونه را با غافلگیری‌هایی همراه خواهد کرد؛ غافلگیری‌ای از جنس فیلم «پوست» برادران ارگ که براساس داستان‌های عامیانه آذربایجان ساخته شده بود. 

 

درباره فیلم «زالاوا» ارسلان امیری | جشنواره فجر ۳۹

 

درباره فیلم «زالاوا» ارسلان امیری | جشنواره فجر ۳۹

 

کارگردان: ارسلان امیری

تهیه‌کنندگان: روح‌الله برادری و سمیرا برادری

بازیگران: نوید پورفرج، هدی زین‌العابدین، پوریا رحیمی‌سام، باسط رضایی و شاهو رستمی

داستان: فیلم با الهام از ماجرایی که در واقعی بودن آن تردید وجود دارد، ساخته شده است؛ ماجرایی که احتمالا نیمی از آن از نظر اهالی کردستان، واقعی و ترسناک است.


 

تیزر فیلم

 


 

عکس‌های فیلم


 

منتقدان درباره فیلم چه گفته‌اند؟

کیوان کثیریان:

اولین ساخته ارسلان امیری یک تجربه موفق و البته دشوار در سینمای وحشت است که رگه‌هایی از یک قصه عاشقانه را هم در خود دارد. فیلم خوش ساختی که تلاش کرده یک داستان ترسناک را بومی کند و به قواعد ژانر هم پایبند باشد. فیلم موضوع حساسی را انتخاب کرده؛ خرافه پرستی و اعتقادات خرافی در یک روستای کردنشین. فیلمساز با وجود خلق لحظاتی پرتنش و پرتعلیق و ایجاد فضایی رازآلود، در ورطه صدور حکم قطعی درباره بود و نبود جن نیفتاده و توانسته این مرز باریک و خطرناک را حفظ کند. اجرای خوب فصل پایانی و قربانی شدن عشق پای خرافه از نقاط قوت فیلم است.

بازی‌های خوب و یکدست بازیگران اعم از شناخته‌‌ شده‌‌ترها و سایرین، نشان از کارگردانی دارد که اندازه بازی را می‌شناسد. گرچه بازی پوریا رحیمی سام چشمگیرتر است. نیمه نخست فیلم برای کوتاه‌تر شدن و چابک شدن هنوز جا دارد. ارسلان امیری پس از چند تجربه فیلمنامه‌نویسی حالا در قامت فیلمساز نوآمده موفق ظاهر شده‌است.

 
 
درباره فیلم «ابلق» نرگس آبیار | جشنواره فجر ۳۹
 
 
 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محسن
United States of America
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
از فیلم زالاوا خوشمان نیامد چون طبق واقعیت درست نشده و توهین به مردم کرد است و اصلا کردها آدمهای خرافاتی و قاتلی نیستند . متاسفانه این فیلم بد جایزه هم گرفته و با وجود این که ضد مردم کرد و کلا ضد مردم ایران است کارگردانش اونو به کردها تقدیم کرده . فکرش را بکنید که چیز بد می سازند و بعد تقدیم می کنند ، فقط خواهش داریم این فیلم زالاوا را در کشورهای خارجی به نمایش نگذارید بس است این هم آبروی اقوام ایرانی را بردن .
بازی بازیگران هم خیلی افتضاح است و فیلمنامه ضعیفی هم دارد .
ایلیا از ایلیات
United States of America
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
فیلم زالاوا را دیدم حالم بد شد ؛ چه تصاویر وحشتناکی از کردها نشون دادن آدم بدش میاد خیلی زشته .
این جور فیلمها را برای اکران خارج نفرستید . مایه آبروریزیه ، تصویرها زشته .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->