ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار هولناک مسجد موسی بن جعفر تبریز + ویدئو افزایش مبلغ وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان ویدئو | خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ رأس گوسفندش در تریلی (۸ فروردین ۱۴۰۳) تعیین تکلیف معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی گروه موسوم به امیرمنصور آریا
سرخط خبرها

شبکه شاد در آینده مکمل آموزش خواهد شد

  • کد خبر: ۵۸۴۱۳
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
شبکه شاد در آینده مکمل آموزش خواهد شد
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه شبکه شاد در آینده مکمل آموزش خواهد شد، از مدیران مدارس خواست تا از تحقق اهداف یادگیری مطمئن شوند و با روش‌های مختلف به این اهداف برسند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه شبکه شاد در آینده مکمل آموزش خواهد شد، از مدیران مدارس خواست تا از تحقق اهداف یادگیری مطمئن شوند و با روش‌های مختلف به این اهداف برسند.

محسن حاجی میرزایی در سلسله نشست‌های ارتباط هفته که با حضور بیش از۸۰۰۰ نفر از مدیران مدارس استان آذربایجان شرقی در بستر فضای مجازی و از طریق شبکه شاد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در پرتو انقلاب اسلامی نشیب و فرازهایی را پشت سر گذاشته‌ایم و تجربه کرده‌ایم. همین تجربیات به جامعه ما شکل داده و ظرفیت‌های ما را بهبود بخشیده و توانایی های ملی را افزایش داده است. امروز به برکت همین تجربیات توانستیم از زیر سلطه استکبار رهایی یابیم. همگام با انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در حوزه آموزش از قبیل توسعه فرصت های آموزشی، کاهش اختلاف جنسیتی، منطقه ای و قومی در دریافت خدمات آموزشی، کاهش بیسوادی و باور ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملی در منطقه شکل گرفت.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه با شیوع کرونا تغییرات اساسی در آموزش کشور رخ‌ داده است، گفت: با شرایط غیرمنتظره‌ای روبرو شده‌ایم که ما را ناگزیر وارد زیست بومی جدید کرد. در زیست‌بوم جدید ابزار و سیاست‌هایی که برای انجام مأموریت در سال‌های قبل داشتیم، مناسب نبود و نمی‌توانست به ما کمک کند بنابراین برای استمرار فعالیت خود در این شرایط باید مهارت‌هایی را بیاموزیم که تا به‌ حال فرانگرفته‌ایم.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت در بطن انقلاب بزرگ آموزشی قرارگرفته است. اگر معتقدیم آموزش از نیازهای اساسی و حیاتی یک جامعه و آینده‌ساز و هویت‌دهنده است و اطمینان داریم آموزش رشد دهنده و توانمند کننده افراد جامعه است، باید مأموریت آموزش را که با چالش روبرو شده است، با نگاهی نو و تازه و با استفاده از روش‌های مبتکرانه و خلاقانه ادامه دهیم.

حاجی میرزایی آموزش‌ و پرورش را متولی اصلی ارائه آموزش در جامعه دانست و اظهارکرد: موظف هستیم جامعه را برای حضور خلاق در امر آموزش آماده کنیم و با آموزش، زندگی مردم را ارتقا و توسعه دهیم اما این کار تنها با تکیه‌ بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گذشته ممکن نیست. امروز نیاز به درک و فهم فراوان داریم تا قادر به حل مسائل پیش رو باشیم.

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اهمیت نقش حمایتی خانواده‌ها در موضوع آموزش تصریح کرد: مدیران مدارس پیوند خود را با معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها تقویت و تلاش کنند نتایج ارزشیابی‌ها را با به‌کارگیری روش‌های خلاقانه به واقعیت نزدیک کنند و بر ارتقای کیفیت آموزش تأکید داشته باشند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: مدیران مدارس موظف هستند از دسترسی تمام دانش آموزان به آموزش اطمینان حاصل کنند. با هر روشی که میسر است و می‌توانید و با از ابزارهایی که در اختیارتان قرارگرفته است، برای ارائه آموزش باکیفیت به دانش آموزان استفاده کنید و در این مسیر از روش‌های خلاقانه استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر یک از مدیران مدارس در شرایط امروز بار عظیم تعلیم و تربیت را بر عهده‌ دارند، گفت: در شرایط امروز اثربخشی و کارایی همه نظام تعلیم و تربیت، بر عهده مدیران مدرسه است. مدیران مدارس با تمام معلمان و دانش‌آموزانشان ارتباط مستمر برقرار و معلمان را با ارایه آموزش‌های لازم توانمندتر از قبل کنند تا بتوانند با دانش آموزان و خانواده‌ها ارتباط بگیرند. مدیران مدارس باید از تحقق اهداف یادگیری مطمئن شوند و با به‌گاررکیری روش‌های مختلف به این هدف برسند.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: امروز عرصه نوآوری، خلاقیت، قدرت‌نمایی و هنرنمایی انسان‌های بزرگ است. معلمان باید با حمایت مدیران در این عرصه به‌گونه‌ای رشد کنند و نمایان شوند که نام و خاطره آن‌ها در ذهن افراد جامعه برای همیشه ماندگار شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا مدرسه به‌عنوان پایگاه اصلی نظام تعلیم و تربیت مشخص‌ شده است، گفت: سال‌ها تلاش کردیم مدرسه محوری رشد پیدا کند و امروز مدرسه، محور و مدیر مدرسه کانون این تحول چشمگیر شده است. اگر زمان بگذرد و توان خود را بالا نبریم، با از دست دادن فرصت‌ها افسوس خواهیم خورد. باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که بعد از دوران کرونا به یک انسان توانمندتر و خلاق‌تر تبدیل‌ شده باشیم.

توسعه شبکه شاد را ادامه خواهیم داد

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های شبکه شاد را بیش ازآنچه امروز در دسترس است، افزایش دهیم، گفت: پلتفرم شاد، یک نهال نوپا است که آن را تقویت خواهیم کرد تا به یک درخت تنومند تبدیل شود. امروز شبکه شاد جایگزین آموزش حضوری  در کشور شده است و در آینده مکمل آموزش خواهد بود.  از این مسیر برنمی‌گردیم و هرروز با خلاقیت و به‌کارگیری روش‌های جدید و نو در آن پیشرفت خواهیم کرد.

حاجی میرزایی، تلاش برای تأمین معیشت مدیران و معلمان را یکی از مهم‌ترین وظایف خود عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را در ایجاد تسهیلات برای همکاران فرهنگی انجام خواهم داد .

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص طرح رتبه‌بندی گفت: موضوع رتبه‌بندی در دستور کار هیئت دولت است و با جدیت پیگیری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->