نگاهی به فیلم Unfriended: Dark Web | هیجان در دارک وب

  • کد خبر: ۵۸۸۵۴
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
نگاهی به فیلم Unfriended: Dark Web | هیجان در دارک وب
فیلم Unfriended: Dark Web قصه‌ای به نسبت جذاب از دارک وب تعریف می‌کند. دارک وب در واقع محله خلاف کار‌های اینترنت است، جایی که هکر‌ها و خلاف کاران سایبری در آن حرف اول را می‌زنند.
شهرآرارنیوز - فیلم Unfriended: Dark Web قصه‌ای به نسبت جذاب از دارک وب تعریف می‌کند. دارک وب در واقع محله خلاف کار‌های اینترنت است، جایی که هکر‌ها و خلاف کاران سایبری در آن حرف اول را می‌زنند. از دست کاری کد‌های خرید و فروش بیت کوین گرفته تا خلاف‌های بسیار بزرگ‌تر مثل آدم ربایی و حتی قتل. همین مسئله در کنار ناشناخته بودن این فضا برای خیلی از مردم، باعث شکل گرفتن سوژه‌ای جذاب در این اثر شده است.

داستان این فیلم در چنین فضایی روایت می‌شود. فرض کنید گروهی از هکر‌ها قادرند ملت را در همه مدت شبانه روز رصد کنند. اکنون شما از سر نادانی و شاید هم طمع، یک لپ تاپ را که در کافی نت جا مانده است، برمی دارید و به سمت منزل روانه می‌شوید بی آنکه تبعات این انتخابتان را بدانید. سپس لپ تاپ را روشن می‌کنید و بدون هیچ مشکلی به اینترنت متصل می‌شوید و با دوستانتان گپ می‌زنید. از بخت بدتان، صاحب لپ تاپ هکری است که دست به جنایاتی وحشتناک زده است و برای پیدا کردن لپ تاپش دست به هر کاری می‌زند.
 
 
نگاهی به فیلم فیلم Unfriended: Dark Web
 
 
ماجرای فیلم بیش از آنکه ترسناک باشد، مجموعه رویدادی را تعریف می‌کند که رازآلود است. با تماشای سکانس‌های ماجرا، پرسش‌های متعددی پیش می‌آید و به واسطه آن، معمایی شکل می‌گیرد. این دسته از آثار زمانی جذابیت پیدا می‌کنند که مخاطب دانای کل نباشد. خوشبختانه ما هم مثل شخصیت اصلی ماجرا یعنی ماتیاس، فردی بی اطلاع و شاید هم نادان هستیم که فکر می‌کنیم ماتیاس درگیر یک موضوع شخصی شده است، ولی سناریوی فیلم ظرفیت آن را دارد که غافل گیرمان کند.
 
متأسفانه فیلم ریتم و ضرب آهنگی یکنواخت دارد. نه یک حالت سکون بر بخش‌های مختلف داستان حاکم است تا تعلیقی شکل بگیرد و نه نقطه اوجی بر اکشن‌های قصه حس می‌شود که آدرنالین خونمان بالا برود. به طور کلی، باید گفت با اینکه استفن ساسکو، کارگردان این اثر، فیلمش را در سبک وحشت دسته بندی کرده است، در این ژانر چندان قدرتمند به حساب نمی‌آید. در واقع، ما بیشتر با اثری رازآلود و معمایی سروکار داریم که اگر خیلی سخت گیر نباشید و کمی هم به فناوری به ویژه فضای دارک وب علاقه داشته باشید، می‌تواند ۹۰ دقیقه سرگرمتان کند. به ویژه به این دلیل که فیلم ساز تلاش کرده است به موضوعی بپردازد که این روز‌ها همه درگیر آن هستند، یعنی فضای مجازی.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->