راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب غشایی کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر: ۵۹۱۶۶
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب غشایی کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید
تصفیه‌خانه فاضلاب محلی(لوکال) "چهل بازه" به عنوان پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه غشایی کشور طی مراسمی با حضور مدیران شهری و استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، تصفیه‌خانه فاضلاب محلی(لوکال) "چهل بازه" به عنوان پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه غشایی کشور طی مراسمی با حضور مدیران شهری و استانی به بهره‌برداری رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد روز جمعه در این مراسم گفت: فضای سبز شهری عاملی برای زیست پذیر کردن شهرها برای شهروندان است و در مشهد این مهم مورد توجه است و استفاده از گونه های بومی و مناسب با شرایط اقلیمی در اولویت است.

مهدی یعقوبی افزود: برای آبیاری فضای سبز نیز در این کلانشهر استفاده از پساب تصفیه شده مورد تاکید است لذا با توجه به قرار گرفتن کلانشهر مشهد در اقلیم خشک و محدودیت‌های منابع آب، در سال ۹۶ ساخت نخستین و بزرگترین تصفیه خانه محلی فاضلاب کشور در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی ادامه داد: ساخت هفت تصفیه خانه محلی فاضلاب در دستور کار است که امروز تصفیه خانه چهل بازه به بهره برداری می رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: این تصفیه خانه با فرایند پیشرفته و ترکیبی از تصفیه بیولوژیکی فاضلاب و غشایی با اعتبار بیش از ٢٣٠ میلیارد ریال و تامین اعتبار از سوی بخش خصوصی آماده بهره برداری شد.

یعقوبی با بیان این که خروجی این تصفیه خانه بسیار با کیفیت است افزود: این تصفیه خانه در هر ثانیه ۵۰ لیتر پساب تولید می کند و در مجموع با استفاده از این مقدار پساب تولید شده حدود ۵۰ هکتار از فضای سبز شهر به صورت روزانه آبیاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: این تصفیه خانه طی مراحل پیش تصفیه، تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی، فیلتراسیون غشایی و گندزدایی، فاضلاب ورودی را به پساب دارای کیفیت بسیار مطلوب به منظور آبیاری فضای سبز شهر مشهد تبدیل می‌کند و فضای اشغال کمتر، کیفیت عالی پساب خروجی و راندمان بسیار بالا در تصفیه فاضلاب، از مزایای این روش تصفیه نسبت به سایر روش‌های تصفیه قدیمی است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از بحرانهای جدی در کشور بحران آب و آلودگی هواست و استفاده بهینه از منابع آبی مورد تاکید است و مدیریت شهری و شورای شهر مشهد روی این موضوع تمرکز کرده است و ساخت تصفیه خانه های محلی در دستور قرار گرفت.

محمد حسین ودیعی افزود: تصفیه خانه محلی چهل بازه دارای خصوصیات و ویژگیهای مهمی است و می تواند چشم انداز مطلوبی برای توسعه فضای سبز به شهروندان مشهدی ارائه دهد.

وی ادامه داد: کلانشهر مشهد نیازمند توجه ملی است و بسیاری از پروژه های کلان در این کلانشهر با بودجه شهرداری قابل اجرا نیست.

امسال هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه آبیاری فضای سبز و جداسازی آن از شبکه آب شرب شهر مشهد توسط شهرداری هزینه شده ‌است. 

فضای سبز شهر مشهد با احتساب فضای سبز کمربندی، پنج هزار و ۷۰۰ هکتار وسعت دارد و سرانه فضای سبز این شهر ۱۷.۳ مترمربع است.

در تصفیه خانه‌های فاضلاب غشایی به منظور حذف ذرات بسیار ریز همچون نمکها، ویروسها، آفت‌کُشها و بسیاری از ترکیبات آلی آب را تحت فشار بالا و یا خلا از غشاهایی نازک عبور می دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->