آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

کارتون | موانع پیش روی پیرمرد...

  • کد خبر: ۵۹۲۴۶
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کارتون | موانع پیش روی پیرمرد...
«جو گوزاردی»، کارتونیست و تحلیلگر مسائل آمریکا، که ۳۰ سال را به تحقیق و مطالعه رفتار سیاست مداران آمریکایی گذرانده، نگاه دقیقی به این مسئله کرده است. او بایدن را در لباس ورزشی به رنگ پرچم کشورش تصویر کرده که میله پرشی بلندی را روی دوشش گرفته است و ساده لوحانه درحال خندیدن است.
امیرمنصور رحیمیان | شهرآرانیوز - هیچ کس بیشتر از پیرمرد‌ها و پیرزن‌ها ارزش زندگی را درک نمی‌کند. آدم‌هایی که وقتشان برای بودن در این جهان، با گذر کردن از هر صبح و شب کوتاه‌تر می‌شود، باید معادلاتشان با دیگران فرق داشته باشد؛ مثل کسی که سر جلسه امتحان، تمام وقت خودش را صرف بازیگوشی کرده و حالا در آخرین لحظه ها، تصمیم می‌گیرد تمام سوالات را جواب بدهد. این طور آدم‌ها تازه می‌فهمند که زندگی را دوست دارند. برای همین هم سعی می‌کنند از همان زمان محدودشان بهترین استفاده را ببرند و با تکیه بر تجربیاتشان، پله‌ها را ده تا یکی بالا بروند. البته نمی‌توانند.
 
دوست تعمیرکار اتومبیلی داشتم که می‌گفت: «ماشین ها، چند ثانیه قبل اینکه موتورشان خراب  بشود و بسوزد، به بهترین کارکرد خودشان در طول عمرشان می‌رسند. فقط برای چندثانیه پرزور و پرشتاب می‌شوند و بعد ناگهان از کار می‌افتند و...» این مطلبی که عرض کردم، قانون نیست و برای همه هم صدق نمی‌کند، ولی در دنیای سیاست که این طور دیده می‌شود، والا چه چیز دیگری «جو بایدن» هشتادساله را به شرکت در انتخابات و برنده شدن در آن مجبور می‌کند؟ شاید حزب دموکرات آمریکا سناتوری به قدوقواره «بایدن» نزدیک به ریاست جمهوری نداشته است که جلوی ترامپ بگذارد و مردم را مجاب به رای دادن به او بکند.
 
البته با آن همه گندی که جمهوری خواهان در دولت ترامپ بالا آوردند و درپی فضاحت کنار رفتن ترامپ از قدرت، کار چندان مشکلی هم در متقاعد کردن رای دهندگان نداشته اند. در این جنگ قدرت با چرخش‌هایی که در سناتور‌های حامی ترامپ صورت گرفت، قدرت دموکرات‌ها فزونی گرفت و از قرار همیشگی شان یعنی «هشت سال شما، هشت سال ما» خارج شدند و پیرترین رئیس جمهور آمریکا را بر سر کار آوردند. ولی با پیرمردی که با آن مشکلات جسمی اش، رئیس جمهور شده است، چه باید بکنند؟ بیماری‌هایی که در مبارزات انتخاباتی هم نمود پیدا کرد و بایدن تا مدتی حتی در ستاد انتخاباتی و سخنرانی‌هایی که برای او ترتیب داده شده بود، هم حضور پیدا نکرد.
 
حالا بایدن با فهرست بلندبالایی از مشکلات جسمی و یک پرونده قطور پزشکی در راس هرم قدرت نشسته است. کیسه صفرای او برداشته شده است. افزایش سطح چربی خون دارد. مشکل بزرگ شدن پروستات و فیبریلاسیون دهلیزی هم دارد. سوزش معده، آلرژی و انجام یک عمل جراحی برای باز کردن شریان‌های مغزی را هم به آن‌های قبلی اضافه کنید. با آدمی تا این حد شکننده، نمی‌شود زیاد شوخی کرد. اگر مشکلات زورشان زیاد باشد، ممکن است که او یک روز، دیگر از خواب بلند نشود. داستان این پیرمرد به همین جا ختم نمی‌شود. حزب دموکرات با چالش‌ها و موانع مهمی روبه روست؛ تصمیم‌هایی که حیات سیاست خارجی و داخلی آمریکا را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
 
رابطه با ایران، بازگشت به توافق هسته ای، به کار بردن سیاست‌های جدید درمورد عربستان، تجدیدنظر درمورد رابطه با اسرائیل، نارضایتی عمومی، بازگشت به پیمان اقلیمی پاریس، شورش علیه کنگره، بیماری کرونا و فهرست بی انتهای چالش‌هایی که دولت آمریکا با آن‌ها درگیر است؛ چالش‌هایی که قسمت اعظمشان، دست پخت نادانی ترامپ و دارودسته اش است. موانعی که هر روز قد آن‌ها بلندتر می‌شود. «جو گوزاردی»، کارتونیست و تحلیلگر مسائل آمریکا، که ۳۰ سال را به تحقیق و مطالعه رفتار سیاست مداران آمریکایی گذرانده، نگاه دقیقی به این مسئله کرده است. او بایدن را در لباس ورزشی به رنگ پرچم کشورش تصویر کرده که میله پرشی بلندی را روی دوشش گرفته است و ساده لوحانه درحال خندیدن است.
 
دستی با شکل وشمایل دست اعضای کنگره -که گوشه لباسش هم چین خورده است و در سمت راست تصویر معلوم است- سطح انتظارات از بایدن را به پایین‌ترین حد ممکن رسانده است و میله‌ای که معلوم است در آینده با موانع جدید و بالاتری تزیین خواهد شد. شاید الان به خاطر اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته برای کنگره افتاده است، کمی فتیله را پایین کشیده اند، ولی سطح موانع در آینده به ناچار بالا می‌رود و چالش اصلی کنگره با این پیرمرد آغاز خواهد شد؛ پیرمردی که مجبور است با موانع، در قدوقواره رئیـــــس جمهور روبه رو بشود.
 
 
برای خواندن درباره کارتون‌های دیگر روی تصویر زیر کلیک کنید
 
کارتون | سوالی پوشیده در خط‌های مخملین
 
جعبه کارتون‌ها
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->