واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

نگاهی به فیلم‌ها و سریال‌هایی که همایون شجریان برای آن‌ها خوانده است

  • کد خبر: ۵۹۲۷۲
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
نگاهی به فیلم‌ها و سریال‌هایی که همایون شجریان برای آن‌ها خوانده است
دومین حضور همایون شجریان در شبکه نمایش خانگی با فیلم «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی خواهد بود. همایون شجریان قرار است تیتراژ پایانی این فیلم را بخواند که حامد بهداد و سحر دولتشاهی از بازیگران اصلی آن هستند.
امیری | شهرآرانیوز - دومین حضور همایون شجریان در شبکه نمایش خانگی با فیلم «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی خواهد بود. همایون شجریان قرار است تیتراژ پایانی این فیلم را بخواند که حامد بهداد و سحر دولتشاهی از بازیگران اصلی آن هستند.
 
صدای همایون شجریان به عنوان خواننده‌ای مهم و تاثیرگذار در تلویزیون، سینما و اخیرا شبکه نمایش خانگی، عاملی مهم در اثرگذاری و زیبایی فیلم‌ها و سریال‌هاست و تا کنون توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب کند.
 
شاید برای مخاطبان عادی تیتراژ، کم‌اهمیت‌ترین بخش فیلم محسوب شود و اصلا متوجه اثر یک تیتراژ خوب با صدایی دلنشین نباشند. اما واقعیت این است که تیتراژ بخش مهمی از فیلم محسوب می‌شود و فیلم‌سازان کاردرست روی این بخش سرمایه‌گذاری ویژه‌ای می‌کنند.
 
یکی از عناصر تیتراژ خوب صدا و خواننده است که باید هماهنگی زیادی با گرافیک و تصویر و البته محتوای فیلم داشته باشد و در عین حال حس عمیقی هم به مخاطب انتقال دهد. به همین دلیل است که برخی از فیلم‌سازان در این راستا به سراغ خواننده‌ها و موزیسین‌های مشهور می‌روند.
 
همچنان که میان فیلم‌های ایرانی و در میان تیتراژهای فراوانی که پخش می‌شود، صدای همایون شجریان، از آن دست صداهایی است که حس عمیقی را به مخاطب انتقال می‌دهد که از درون فیلم آمده است.
 
در ادامه به برخی از آثار تلویزیونی و سینمایی و شبکه نمایش خانگی اشاره می‌شود که صدای همایون شجریان، بخش جدایی‌ناپذیر آن‌ها بوده است.
 

اولین حضور همایون شجریان در تلویزیون با «رسم عاشقی»

ماه رمضان سال ۸۴ برای اولین بار صدای دلنشین همایون شجریان در یک سریال تلویزیونی پخش شد. «رسم عاشقی» سریالی به کارگردانی سعید سهیلی است که از شبکه پنج سیما پخش شد و مخاطبان به دلیل صدای همایون شجریان در تیتراژ آغازینش، حس متفاوتی از این سریال دریافت کردند.
 
اولین حضور و فعالیت همایون شجریان در عرصه تلویزیون و سینما سراغازی بود برای ادامه فعالیت‌ این خواننده پرافتخار مشهدی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی مختلف.
 
                   

آواز خوانی در شهر آشوب

سال ۸۴ فیلمی سینمایی به کارگردانی یدا… صمدی تولید شد که تیتراژ پایانی آن را همایون شجریان خواند. صدای همایون با فضای کلی فیلم تناسب زیادی داشت و این سبب شد تیتراژ فیلم «شهرآشوب» با آوازخوانی همایون شجریان یکی از تیتراژهای به یادماندنی در نظر مخاطبان باشد.
 
موسیقی متن این فیلم را محمدرضا درویشی ساخت که برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شده بود.
 
                     
 

«یک گزارش واقعی» با حضور همایون شجریان

آوازخوانی همایون شجریان در فیلم یک گزارش واقعی در سال ۸۷ هنوز هم در گوش برخی از مخاطبان این فیلم مانده است. «یک گزارش واقعی» را داریوش فرهنگ نوشته و کارگردانی کرده است. صدای همایون شجریان در این فیلم نوایی بود از عاشقی و با نام «عاشقی» که بسیار مورد توجه مخاطبان فیلم قرار گرفت.
 
 
 

اولین همکاری همایون شجریان با حمید نعمت‌ا… در فیلم «آرایش غلیظ»

تصنیف «آرایش غلیظ» در فیلم «آرایش غلیظ» یکی از متفاوت‌ترین آثار همایون شجریان است. فیلم «آرایش غلیظ» شامل ۸ قطعه موسیقی با صدای همایون شجریان است. ریتم تند موسیقی و اضطرابی که در دل آن نهفته است با محتوای پر از تعقیب و گریز فیلم که در عین حال داستانی عاشقانه هم دارد، هماهنگ است.
 
«آرایش غلیظ» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حمید نعمت‌ا… است که سال ۹۲ ساخته شد و در جشنواره سی و دوم جشنواره فجر نیز حاضر بود. این فیلم در بخش‌های مختلفی نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد که بهترین موسیقی یکی از آن بخش‌هاست.
 
می توان گفت همایون در اولین همکاری خود با حمید نعمت‌ا… نوع جدیدی از خواندن را تجربه کرده ‌است که به حال و هوای فیلم شباهت دارد.
 
 
 

سوز «آهای خبردار» در «رگ خواب»

«رگ خواب» فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید نعمت‌ا… و نویسندگی معصومه بیات است. این فیلم سال ۹۴ تولید و سال ۹۶ اکران شد. اما غیر از داستان عاشقانه و غم‌انگیز این فیلم که با بازی خوب لیلا حاتمی توجه مخاطبان را به خود جلب کرد، صدای زیبا و به یادماندنی همایون شجریان باعث شد فیلم به‌گونه‌ای دیگر در ذهن مخاطبان نقش ببندد.
 
«آهای خبردار»، «رها کن»، «رگ خواب»، «گریه می‌آید مرا» و «ابر می‌بارد» قطعه‌هایی خاص و متفاوت از  آلبوم رگ خواب همایون شجریان است که هماهنگی عجیب آن با محتوای فیلم توانست این فیلم را در نظر مخاطبان ارتقا دهد.
 
موسیقی این فیلم را سهراب پورناظری ساخته بود.
 
 
 

«شعله‌ور» در پی سرگشتگی

سومین همکاری شجریان با حمید نعمت‌ا… سال ۹۵ و با فیلم شعله‌ور و با خواندن قطعه «شعله‌ور» شکل گرفت. این فیلم که در سال ۹۷ اکران شد به دلیل نوای زیبایی خواننده تیتراژ این فیلم که سرگشتگی یک انسان را با صدایش تداعی می‌کند، موردتوجه مخاطبان فیلم قرار گرفت. صدای همایون در این فیلم همراه با بازیگران که در کوچه و بازارهای منطقه‌ سیستان می‌گردند، سرگشگی آدم‌ها را تداعی می‌کند.
 
 
 
 

«آغوش خالی» همایون شجریان در فیلم جمشیدیه

لطافت صدای همایون شجریان در فیلم «جمشیدیه» بخش مهمی از تاثیرگذاری این فیلم بر روی مخاطب محسوب می‌شود. همایون شجریان با خواندن قطعه «آغوش خالی» فضای متفاوتی به این فیلم اجتماعی داده است. جمشیدیه به کارگردانی و نویسندگی یلدا جبلی در سال ۹۷ ساخته شد و برای اولین بار در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فجر به نمایش درآمد.
 
این فیلم همکاری فردین خلعتبری و همایون شجریان است که پیش از این هم آثار زیادی با هم کاری هم تولید کردند.
 
 
 

همکاری همایون و نوازندگان برجسته ترکیه در «مست عشق»

همکاری همایون شجریان و سهراب پورناظری در سال ۹۷ به موسیقی متن و تیتراژ فیلم  «مست عشق» منتج شد. هم‌زمان با آغاز فیلمبرداری فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی بود که همایون شجریان و سهراب پورناظری نیز به این پروژه پیوستند. آهنگساز «مست عشق» سهراب پورناظری است و همایون شجریان بخش‌های آوازی را اجرا کرد.
 
همچنین نوازندگان برجسته ترکیه و چند کشور منطقه با هنرمندان ایرانی همکاری داشتند تا موسیقی این فیلم که به  دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی می‌پردازد غنی باشد.
 

همایون شجریان و «قاتل و وحشی»

آخرین اثر با صدای همایون شجریان کاری دیگر از حمید نعمت‌ا… با نام «قاتل و وحشی» است. این فیلم قرار بود در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید اما به دلایل محتلفی از جمله پوشش و گریم بازیگر اصلی آن، یعنی لیلا حاتمی، از جشنواره باز ماند.
 
«قاتل و وحشی» پس از «آرایش غلیظ»، «رگ خواب» و «شعله‌ور»، چندمین همکاری همایون شجریان و حمید نعمت‌الله است که باید دید آیا در آینده اکران می‌شود تا مخاطبان با جدیدترین اثر همایون شجریان در سینما آشنا شوند یا نه؟
 
 

اولین تجربه همایون شجریان در حضور در شبکه نمایش خانگی با «جیران»

همایون شجریان پس از حضور در تلویزیون و سینما حالا اولین حضور خود را در شبکه نمایش خانگی نیز تجربه می‌کند. او در نخستین تجربه خود در شبکه نمایش خانگی، تیتراژ سریال «جیران» را می‌خواند. سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتجی قرار است سال ۱۴۰۰ به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش شود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->