سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مسدود شدن مرزهای ایران و عراق | خوزستان کانون شیوع کرونای انگلیسی

  • کد خبر: ۵۹۳۰۵
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
مسدود شدن مرزهای ایران و عراق | خوزستان کانون شیوع کرونای انگلیسی
وزیر بهداشت گفت: ویروس انگلیسی فراتر از مواردی است که قبلاً گفته شده است و این ویروس در کل کشور در چرخش است. در خوزستان گرفتاری عمده‌ای پیدا کرده‌ایم و به همین دلیل مرز‌های این استان با کشور عراق را بستیم.
به گزارش شهرآرانیوز، سعید نمکی درباره ویروس کرونای انگلیسی اظهار کرد: ویروس فراتر از مواردی است که قبلاً گفته شده است، این ویروس انگلیسی در کل کشور در چرخش است، هفته گذشته گزارش‌هایی از ابتلا و مرگ و میر در قزوین و البرز داشتیم؛ هفته گذشته به استان قزوین سفر کردم و تصمیمات خوبی گرفته شد و با کمک و پشتکار شبانه‌روزی همکاران در البرز و قزوین، ما وضع را در این دو استان ثابت می‌بینیم.

وی افزود: گرفتاری عمده‌ای در خوزستان پیدا کرده‌ایم، متاسفانه در شادگان به عنوان اولین کانون و سپس در رامهرمز، اهواز و آبادان، به شدت گرفتار ویروس کرونای انگلیسی شده‌ایم، این ویروس سرکش‌تر و مهاجم‌تر از ویروس قبلی است برخلاف حرفی که ابتدا انگلیسی‌ها میز‌دند، ویروس انگلیسی ابتلا و بیماری‌زایی و مرگ بالاتری نسبت به ویروس ووهان دارد.

نمکی با بیان این‌که امروز در ستاد ملی مدیریت کرونا اختیارات خوبی به استاندار خوزستان و رییس دانشگاه داده شد، تصریح کرد: کانون اصلی گرفتاری ما با ویروس انگلیسی مسافرانی بودند که از کشور همسایه ما عراق می‌آمدند. ما مرز‌ها را بستیم و تا اطلاع ثانوی عبور و مروری در این مرز‌ها نخواهیم داشت؛ من از وزیر کشور خواستم که مرز‌های کشور ما به عراق از ایلام و کرمانشاه نیز بسته شود و تصمیم گرفتیم که پرواز‌های استان خوزستان را مدیریت کنیم.

وزیر بهداشت گفت: قرار شد مسیر رفت و برگشت قسمت‌های شمال و شرق استان خوزستان که تا الان گزارشی از آلودگی به ویروس جهش یافته از این قسمت‌ها نداشته‌ایم به قسمت‌های دیگر قطع شود.

نمکی خاطرنشان کرد: استان‌هایی مانند هرمزگان، ایلام، بوشهر، اصفهان و چهار محال و بختیاری که معمولاً پس از بروز خیز جدید بیماری در استان خوزستان گرفتار می‌شوند باید به شدت مراقبت کنند.

وی با تأکید بر این‌که مردم باید به شدت مراقب باشند، یادآور شد: متاسفانه آنچه پیش بینی می‌کردیم محقق شد و در دام ویروس وحشی‌تر گرفتار شدیم، اما نباید وحشت کنیم، زیرا تنها راه مقابله با این ویروس سرکش، رعایت پروتکل‌هاست، رابطه مستقیمی بین کاهش رعایت پروتکل‌ها و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر وجود دارد و میزان رعایت پروتکل‌ها در خوزستان به زیر ۱۰ درصد رسیده بود.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->