جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

آزمایشگاه تشخیص کرونای انگلیسی در مشهد راه اندازی شد

  • کد خبر: ۵۹۳۱۸
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
آزمایشگاه تشخیص کرونای انگلیسی در مشهد راه اندازی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغازبه کار آزمایشگاه پیشرفته تشخیص کرونای انگلیسی در بیمارستان امام‌رضا (ع) خبر داد.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغازبه کار آزمایشگاه پیشرفته تشخیص کرونای انگلیسی در بیمارستان امام‌رضا (ع) خبر داد و گفت: تابه حال در میان نمونه‌های آزمایش شده در استان، رد پای کرونای انگلیسی یافت نشده است. این امکان علاوه بر مشهد در چند منطقه دیگر کشور فراهم شده است و با استفاده از آن می‌توانیم این تشخیص را روی نمونه‌های مشکوک انجام دهیم.

محمدحسین بحرینی در نشست خبری ستاد کرونای استان با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی به مراتب فاجعه بارتر از ویروس چینی است، افزود: تعداد کیت‌های ارسالی تشخیص کرونای انگلیسی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمتر از ۱۰۰ عدد است. به همین علت فقط در موارد خاص این نمونه گیری انجام می‌شود. برای مثال اگر جهش ابتلای غیرعادی در یکی از مناطق شهر مشهد یا دیگر شهرستان‌های استان مشاهده شود، بخشی از نمونه‌ها برای بررسی کرونای انگلیسی استفاده خواهند شد.


ممنوعیت ورود زائران عراقی به کشور

وی بیان کرد: در روز‌های گذشته مواردی از کرونای انگلیسی در عراق شناسایی شده است. به همین دلیل در تصمیمی ملی مرز‌های ورود و خروج به این کشور بسته شده است و زائران عراقی نمی‌توانند به شهر مشهد سفر کنند تا اوضاع بهبود یابد.
بحرینی ادامه داد: در مرز دوغارون موردی از کرونای انگلیسی شناسایی نشده است. به همین دلیل رعایت شیوه نامه‌ها در این مرز همچنان در سطح کرونای چینی است. با این حال، رصد دقیقی در منطقه صورت می‌گیرد تا اقدامات مقابله‌ای با این نوع ویروس جهش یافته به درستی انجام شود.


فوت روزانه ۴ بیمار کرونایی در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش کیت‌ها و توان تشخیص کرونا تا روزانه ۳۵۰۰ نمونه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: با این حال، به صورت میانگین روزانه ۲۵۰۰ نمونه در دانشگاه دریافت می‌شود که از این بین روزانه به صورت میانگین ۱۶۵ نمونه مثبت وجود دارد.
وی ادامه داد: درحالی تعداد نمونه‌های مثبت کرونا به شدت کاهش یافته است که در دوران پیک سوم کرونا روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر آزمایش پی سی آر مثبت داشتیم.

وی با بیان اینکه میانگین روزانه فوتی‌های قطعی کرونا در استان به ۴ نفر رسیده است، گفت: با اینکه شاهد روند افزایشی در ابتلا به کرونا در استان هستیم، این کاهش تعداد فوتی‌های کرونا نشان از کیفیت سطح مراقبت‌های درمانی در بیمارستان‌های استان دارد و در همین راستا خراسان رضوی اکنون در رتبه پنجم بهترین استان‌های کشور در زمینه شیوع و همه گیری این ویروس قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه محموله بعدی واکسن به زودی به مشهد فرستاده می‌شود، اظهار کرد: از ۴۷۰ نفری که واکسن کرونا را در مرحله اول دریافت کرده اند، فقط در ۱۱ نفر به طور مختصر تب و لرز ایجاد شد و همگی حتی بدون یک ساعت وقفه در فعالیتشان به کار در بخش‌های کرونایی مشغول شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دعا می‌کنیم که تور‌ها و ورود مسافر به مشهد در تعطیلات نوروز برقرار شود و موافق برگزاری این سفر‌ها هستیم، ادامه داد: جزئیات سفر‌های نوروزی و شیوه نامه‌های لازم برای برگزاری مناسب این تعطیلات تا هفته آینده در ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود.
وی در واکنش به احتمال تعطیلی مراکز تجاری در صورت ادامه روند صعودی ابتلا به کرونا و ازدحام در این مراکز، افزود: از ابتدای شیوع کرونا، برنامه ریزی هفتگی برای مقابله با کرونا را در دستورکار قرار داده ایم و چاره‌ای جز این نداریم که متناسب با وضعیت موجود تصمیم بگیریم؛ بنابراین اگر مشکل جدی در این زمینه داشته باشیم، فوری تصمیم گیری می‌کنیم.

بحرینی با تأکید بر لزوم رعایت آیین نامه‌های بهداشتی حتی پس از واکسیناسیون سراسری، گفت: با توجه به اینکه همه واکسن‌های موجود در دنیا مراحل تولید استاندارد را مشابه واکسن دیگر بیماری‌ها طی نکرده اند، شاید این واکسن‌ها به جهش‌های جدید ویروس کرونا پاسخگو نباشد؛ بنابراین اکنون ندانسته‌های ما در زمینه واکسن کرونا به مراتب بیشتر از دانسته هایمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با قدردانی از اقدامات پیشگیرانه شهرداری مشهد در طول ایام شیوع درگیری با کرونا، بیان کرد: هر کجا اقدام مثبتی در زمینه پیشگیری از کرونا در شهر انجام شده، بی شک یک ضلع آن بر عهده شهرداری مشهد بوده است. همکاری و اقدامات شهرداری به ویژه در راستای برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز، درماه‌های گذشته در کاهش فشار بر کادر درمان شهر تأثیرگذار بوده است.


هزینه ۲۰ میلیاردی برای تأمین تجهیزات بهداشتی کارکنان شهرداری

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد نیز در این نشست با اشاره به بخشی از اقدامات شهرداری مشهد در زمینه مقابله با کرونا، گفت: حدود ۲۶ هزار نیرو به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با شهرداری همکاری می‌کنند و شهرداری برای تأمین تجهیزات بهداشتی این افراد تابه‌حال ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

رضا خواجه‌نائینی افزود: با هدف کمک به اقشار آسیب‌دیده کرونایی حدود ۱۰۰ بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان شب بازار‌های شهرداری، رانندگان تاکسی و وانت‌بار‌ها توزیع شده است. وی با اشاره به اقدامات مختلف شهرداری در زمینه اطلاع‌رسانی به شهروندان در راستای پیشگیری از کرونا افزود: ۶ پویش تبلیغاتی در زمینه کرونا در مشهد برگزار شده است و برای تداوم این جریان و اطلاع‌رسانی دقیق به شهروندان، پویشی مناسب با عید نوروز در شهر اکران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم در بحث کرونا هزینه کرده و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در بحث کاهش درآمد‌های ناشی از کرونا ضرر دیده است، ادامه داد: در بحث حمایت از کسب‌وکار‌های شهروندان، برای عوارض کسب‌وپیشه و تجاری‌موقت‌ها بخشودگی صددرصدی قائل شده‌ایم. همچنین با مجوز شورای شهر ۵۰ درصد اجاره‌بهای ملک‌های شهرداری را بخشیده‌ایم و عوارض همه مراکز فرهنگی، ورزشی و هنری و بازار‌های سیار که تعطیل بوده‌اند، بخشیده شده است.


ابتلای ۴۷۰ نفر از کارکنان شهرداری به کرونا

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با بیان اینکه مرکز بهداشت شهرداری به‌صورت روزانه گزارش افراد کرونایی را اطلاع‌رسانی می‌کند، افزود: متناسب با این گزارش، تصمیمات فوری و آنی گرفته شده است. برای مثال سازمان فاوای شهرداری به‌علت همه‌گیری کرونا و درگیری زیاد نیرو‌های خود، به‌مدت یک هفته تعطیل بود. وی با اشاره به اینکه حدود ۴۷۰ نفر از نیرو‌های شهرداری در این مدت به کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: متأسفانه ۲ مورد فوتی در نیرو‌های شهرداری مشهد به‌علت ابتلا به کرونا ثبت شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->