پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ
سرخط خبرها

درخشش هندبالیست‌های اشتادسازه در لیگ برتر| تنها یک قدم از شاملی تا قهرمانی

  • کد خبر: ۵۹۳۲۶
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
درخشش هندبالیست‌های اشتادسازه در لیگ برتر| تنها یک قدم از شاملی تا قهرمانی
اشتادسازه مشهد بعد از یک پیروزی بزرگ، فردا در فینال لیگ برتر هندبال بازی می‌کند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ اشتادسازه مشهد برای دومین سال پیاپی به فینال لیگ برتر هندبال بانوان صعود کرد، اما در این روز، بانوان سپاهانی وداع تلخی با قهرمانی لیگ داشتند و احتمالا آن‌ها نیز باید همچون تیم مردان سپاهان به سکوی سومی قناعت کنند. مشهدی‌ها نیز باید فردا از عنوان قهرمانی فصل پیش خود در میدان برابر تیم شاملی کازرون دفاع کنند.

روز گذشته یکی از حساس‌ترین بازی‌های هندبال برگزار شد؛ جایی‌که ۲ تیم مدعی و پرقدرت اشتادسازه و سپاهان باید به میدان می‌رفتند تا یکی از آن‌ها راهی فینال شود. آمار اتفاقات گذشته خبر از یک رقابت سنگین می‌داد. آخرین‌باری که سپاهان و اشتادسازه با یکدیگر روبه‌رو شدند، اوایل آذر بود. این ۲ تیم در مرحله نخست هم‌گروهی بودند و ۲ بازی رفت‌و‌برگشت را پشت‌سر گذاشتند. بازی رفت در زمین مشهد، اشتادسازه ۲۸‌بر‌۲۶ سپاهان را شکست داد؛ ولی در دور برگشت نماینده اصفهان این باخت را جبران کرد و ۲۶‌بر ۲۲ بر اشتادسازه در خانه خود غلبه کرد. حتی سپاهان در این مرحله می‌توانست جای مشهدی‌ها در صدر جدول را بگیرد. به‌همین‌خاطر هر اتفاقی ممکن بود در بازی روز گذشته رقم بخورد.

صعود سخت به فینال

اولین بازی نیمه‌نهایی در حالی آغاز شد که شاگردان نشمین شافعیان تنها به برد فکر می‌کردند و به‌همین‌خاطر از همان ابتدای بازی توانستند بازی را در دست بگیرند. بر‌خلاف اشتاد‌سازه، سپاهان همان تیم همیشگی نبود و با تصمیم‌های اشتباه و شتاب‌زده بازیکنانش باعث شد تا از قهرمانی دور شوند. اشتادسازه نیمه اول را ۱۳‌بر‌۱۰ با پیروزی به پایان رساند و به رختکن رفت. در‌حالی‌که فاصله کمی بین امتیازات بود، پیش‌بینی می‌شد حریف اصفهانی در نیمه مربیان دست به کار بزرگی بزند و به بازی برگردد، اما در ادامه بازی خبری از امید و انگیزه در بازیکنان زردپوش نبود و البته دلیل این موضوع را می‌توان تیم یکدست و همدل و باقدرت اشتادسازه دانست. هانیه لک، یکی از ستاره‌های بی‌چون‌و‌چرای این بازی بود و توانست از دروازه اشتادسازه به‌خوبی حفاظت کند.

دوئل اشتادسازه - شاملی

در بازی اول نهایی، این اشتادسازه بود که برنده جدال بزرگ شد و ۲۴‌بر ۲۲ سپاهان را شکست داد تا دوباره راهی فینال شود. سپاهان نیز با حسرت به دیدار رده‌بندی رفت. اما روز گذشته در بازی دوم دور نهایی ۲ تیم تأسیسات دریایی تهران و شهید شاملی کازرون مقابل هم صف‌آرایی کردند و همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، شاملی کازرون ۲۷‌بر ۱۹ به پیروزی رسید تا چهره دیگر‌تیم راه‌یافته به فینال لیگ برتر هندبال بانوان مشخص شود. اشتادسازه برای دفاع از قهرمانی فصل پیش خود باید فردا دوشنبه از ساعت‌۱۶ برابر تیم شاملی کازرون به میدان برود. مشهد یک‌بار شاملی را شکست داده و یک‌بار نیز مغلوب این تیم شده است و باید دید کدام تیم پیروز این دوئل خواهد بود.

شافعیان امیدوار به دفاع از قهرمانی

سرمربی تیم هندبال بانوان اشتادسازه بعد از این پیروزی مهم گفت: بازی سختی در فینال خواهیم داشت؛ اما امیدوارم قهرمان شویم. نشمین شافعیان اظهار کرد: بازی سنگینی با سپاهان داشتیم. با توجه به اینکه بازی مقابل شاملی را واگذار کرده بودیم، بچه‌ها از نظر روحی به‌هم ریخته بودند؛ اما تیم را ریکاوری کردیم. در این هفته تمرکزمان را روی بازی با سپاهان گذاشتیم و توانستیم با آنالیز خوب پیروز شویم. بچه‌ها هم تاکتیک‌ها را خوب اجرا کردند.

او درباره اینکه بازی روز دوشنبه در فینال را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: ما تمرینات لازم را داشته و آنالیز لازم را هم کرده‌ایم. فینال بازی سختی است، ما مقابل کازرون یک بازی را واگذار کرده و یک بازی را برده‌ایم؛ بنابراین شرایط پایاپای است. هر ۲ تیم نیرو‌های خوبی دارند، امیدوارم بتوانیم از عنوان قهرمانی‌مان دفاع کنیم.
شافعیان ادامه داد: لیگ همیشه به‌صورت رفت‌و‌برگشت بود؛ اما امسال نیمه‌متمرکز برگزار شد. شرایط خاص خودش را داشت و سخت گذشت؛ اما شرایط لیگ خوب بود و تیم‌های شرکت‌کننده سطح لیگ را بالا برده بودند.

اشک‌های بازیکن فصل پیش اشتادسازه

اما این بازی چند حاشیه درخورتوجه نیز داشت. ۳ بازیکن اشتادسازه پیش از شروع فصل از تیم مشهد جدا شدند و به سپاهان پیوستند. یکی از آن‌ها راضیه جانباز، بازیکن ملی‌پوش باسابقه بود که در این بازی برابر تیم فصل پیش خود به میدان می‌رفت. او بعد از شکست با پیراهن تیم سپاهان از این اتفاق به‌عنوان بدترین خاطره هندبالی خود یاد کرد و با اشک، زمین را ترک کرد.

جانباز، بازیکن فولاد سپاهان اصفهان، گفت: هیچ‌چیزی نمی‌توانم بگویم. ما واقعا تمام انرژی خود را برای این بازی گذاشتیم. خوب بازی نکردیم و آن چیزی که مربی انتظار داشت در زمین پیاده کنیم، اجرا نکردیم. این باخت برای ما غم‌انگیز است، به‌خاطر اینکه تیم ما شایسته قهرمانی بود. من نمی‌توانم بگویم سپاهان چقدر تیم دوست‌داشتنی است. خیلی همدل، یکدل و همسو بودیم.

او ادامه داد: ما از اول بازی عقب افتادیم، اما روند تیم همیشه به‌گونه‌ای بود که وقتی عقب می‌افتادیم، می‌توانستیم بازی‌ها را با شش‌هفت گل ببریم؛ اما در این بازی تیم حریف قدر بود و توانست از امتیاز جلو‌افتادن خود استفاده کند. در‌واقع ما به بازی با عجله‌ای که کردیم، باختیم. این شکست بدترین اتفاق زندگی هندبالی‌ام است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->