رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

وزیر کشور: انتخابات باید قانونمند و با مشارکت بالا برگزار شود

  • کد خبر: ۵۹۳۹۲
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
وزیر کشور: انتخابات باید قانونمند و با مشارکت بالا برگزار شود
وزیر کشور گفت: انتخابات از نظر وزارت کشور باید در امنیت کامل، قانونمند، سالم و با مشارکت بالا برگزار شود و باید این امر به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری محقق شود؛ چرا که اعتبار و آبروی کشور در میان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست ویدئو کنفرانس با استاندار، فرمانداران و بخشداران استان اردبیل ضمن قدردانی از زحمات همه مدیران و کارکنان وزارت کشور با وجود شرایط تحریمی و در عرصه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و امنیتی، اظهار کرد: دشمنان انتظار داشتند که تحریم ها بتواند ایران را از پای دربیاورد که به همت همه مدیران کشور و در استان ها به ویژه استانداران، فرمانداران و بخشداران که مدیران ارشد استان هستند، این امر محقق نشد و با هماهنگی ها و پیگیری هایی که داشتیم، بحمدالله موفق بودیم.

 

رئیس شورای امنیت کشور با یادآوری این نکته که تقریبا یک سال است که کشور درگیر بیماری کرونا شده است، عنوان کرد: استان اردبیل نسبت به متوسط کشوری حرکت خوبی داشته و اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است که امیدواریم همه این اقدامات ادامه یابد.

 

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در استان اردبیل انجام شده است، بر لزوم تدوین گزارش عملکرد ۸ ساله این استان تاکید کرد و گفت: این گزارش کار به صورت دقیق، متقن و مستند تهیه شود چرا که این سند تاریخ فعالیتهای این دولت و کشور است که باید به صورت مبسوط و مضبوط باقی بماند تا هم راهنمای عمل افرادی که بعد از شما می آیند، باشد و هم مستندی برای مردم عزیز، مسئولان و سایر افراد در سالهای بعد باشد تا از آن مطلع شوند.

 

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا پایان دولت ۴ محور و ماموریت اصلی در وزارت کشور دنبال می شود، اظهار کرد: محور اول بحث امنیت است. قبل از انتخابات آمریکا و در آبان، سخت ترین شرایط را از نظر امنیتی پیش بینی می کردیم. همه مقدمات و امکانات و تجربیات را در حوزه مدیریت امنیت گذاشته بودیم که اتفاقی نیفتاد. به لطف خداوند متعال، هوشمندی مردم خوبمان، هدایت خوب رهبری و تصمیمات درست رئیس جمهور، امسال مسئله خاص امنیتی که موجب نگرانی زیادی شود، نداشتیم؛ هرچند بسترها و زمینه های آن فراهم بود.

 

وی ادامه داد: اکنون شرایط امنیتی مطلوب تر از گذشته است. با توجه به اتفاقاتی که در انتخابات آمریکا افتاد و نتیجه ای که از آن حاصل شد، یک فرد خودسر نادان تندروی افراطی کنار رفت. البته آنهایی که سرکار آمده اند هم به دنبال حل مشکل ما نیستند اما قطعا این فرد آگاهانه تر رفتار خواهد کرد. هر چند ما آمادگی هر شرایطی را داریم.

 

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در حوزه امنیت اجتماعی باید بسیار تلاش شود، گفت: رضایتمندی مردم بسیار مهم است. در استان از هر مسئله ای که موجب نارضایتی و یا سرباز کردن نارضایتی های انباشته شده شود، جلوگیری کنید. گاهاً موضوع بسیار کوچکی می تواند به شدت گسترش و وسعت یابد و مشکل آفرین شود؛ پس یک بخش کار سلبی است یعنی نگذاریم که این افزایش نارضایتی ها ایجاد شود و شرایط را مدیریت کنیم و بخش دیگر ایجابی است یعنی در بعد رضایتمندی مردم تلاش کنیم.

 

رئیس شورای امنیت کشور در همین راستا تصریح کرد: گاهی با سرکشی ها، ملاقات ها و با برخورد خوب، حل مسائل و مشکلات روزانه و جاری مردم در سیستمهای اداری ما و جلوگیری از تصمیم گیری های غلط می تواند رضایتمندی ایجاد کرد. فرمانداران و استانداران باید با نخبگان جامعه اعم از سیاسی، تولیدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اقشار مختلف جامعه و اصناف جلسه بگذارند و به حرفهایشان گوش دهند. بسیاری از مشکلات را می توان با جلسه با این دوستان حل کرد. اما آنچه که حل نمی شود، پیگیری کنید. همچنین تماس و ارتباط با مردم، انجام اقداماتی که موجب رضایتمندی باشد و جلوگیری از اموری که موجب نارضایتی مردم می شود، در دستور کار قرار دهید.

 

وزیر کشور دومین محور اصلی وزارت کشور را تولید و معیشت مردم اعلام کرد و خطاب به مسئولان استانی گفت: تلاش کنید تا در استان جلوی قیمت‌های ناعادلانه را بگیرید. متاسفانه در بازار علاوه بر اینکه قیمتها افزایش پیدا کرده است، برخی ها از شرایط سوءاستفاده می کنند و یک کالا در هر مغازه ای به قیمتی به فروش می رسد که گاهاً تفاوت قیمت ها تا دوبرابر است. وضعیت کالاهای ضروری و اساسی و کالاهای مورد نیاز مردم را در ستاد تنظیم بازار استان در دستور کار بگذارید، نظارتها را افزایش داده و از ظرفیت بسیج و سایر ارگانها استفاده کنید. همچنین با مردم، علمای شهرها صحبت کنید، تلویزیون فعالیت فرهنگی داشته باشد و اصناف و اتحادیه ها را وارد کار کنید. از خودشان بخواهید که جلوی قیمتهای ناعادلانه را بگیرند.

 

وی ادامه داد: تلاش کنید برخی کالاهای مورد نیاز مردم به موقع به دست مردم برسد و هر کاری که می توانید در حوزه معیشت و تولید به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام دهید. قیمت تمام شده تولید را در مواردی می توان پایین آورد یا از کار افتادن یک واحد تولیدی جلوگیری کنید چرا که تعطیلی یک واحد تولیدی برابر است با افزایش بیکاری که این بیکاری موجب خسارت وارد شدن به معیشت مردم می‌شود.

 

وزیر کشور سلامت را اولویت سوم وزارت کشور دانست و اظهارکرد: علیرغم فشارهای تحریمی، عدم توانایی و سهولت تامین امکانات و تجهیزات و حتی واکسن و کمبود منابع مالی واقعا وضعیت بیماری کرونا مدیریت خوبی شده است. اکنون شاهد پیک بیماری در خوزستان هستیم که ان شاءا... به زودی با کار مردم خوب خوزستان و مدیریت آنها این مسئله رفع خواهد شد اما در کل کشور روند قابل قبولی داریم و این روند قابل قبول را باید ادامه دهیم.

 

وی اضافه کرد: در هر جا و هر روستایی که با افزایش بیماری و بستریها مواجه شدید، باید آن نقطه را، نقطه بحرانی تلقی کنید و واکنش سریع نشان دهید. باید همه نیروها را محل مستقر کنید و نگذارید که جرقه کوچک به آتش بزرگ بدل شود. در این زمینه هماهنگی های لازم میان مدیران استانی و ملی وجود دارد، امکانات و منابع خوبی داریم و باید تلاش کنیم که این شرایط باقی بماند. در طرح مدیریت هوشمند کرونا اختیار کامل به استانها داده شده است تا براساس وضعیت شهر و منطقه خود اعمال محدودیت کنند. در سطح محلی نیز اگر نیاز به محدودیتهای بیشتری باشد، با هماهنگی قرارگاه اعمال خواهد شد. همچنین طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود و زدن ماسک و فاصله اجتماعی به جد رعایت شود.

 

به گفته وزیر کشور، انتخابات دیگر اولویت مهم وزارت کشور است. دکتر رحمانی فضلی گفت: هنوز فضای عمومی جامعه در بحث انتخابات مشارکت جویانه نشده است و هنوز افکارعمومی حساسیت زیادی به آن نشان نداده اند. گروهها و احزاب نیز حرکت متقنی نسبت به این موضوع نداشته اند. البته با فرمایشات مقام معظم رهبری و درایت و حکمت ایشان در این زمینه که تصمیم خوبی اتخاذ و ابلاغ کردند، باید همه دستگاهها و نهادها، عوامل مشارکت جویانه از جمله تشویق به رقابتی شدن انتخابات را پیگیری کنند.

 

وزیر کشور ابزار امیدواری کرد که همه دستگاهها در حوزه انتخابات به وظایف خود عمل کنند و نهادهای تبلیغاتی به ویژه رسانه ملی برنامه ریزی های دقیق و درستی در این راستا داشته باشد.

 

وزیر کشور همچنین تاکید کرد: انتخابات از نظر وزارت کشور باید در امنیت کامل، قانونی، سالم و با مشارکت بالا برگزار شود و باید این امر به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری محقق شود چراکه اعتبار و آبروی کشور در میان است.

 

وی تصریح کرد: تدابیر و ملزومات، تجهیزات و منابع لازم برای انتخابات اندیشیده شده است. آموزشهای لازم در حال انجام است.

 

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود تامین هزینه های کارکنان بخش های مختلف را از موضوعات مهم مسئولان استانی برشمرد و گفت: علی رغم همه تلاشهایی که انجام شده است، به دلیل تورم، افزایش قیمتها، گرانی ها و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمها، قدرت خرید کارکنان و حقوق بگیران ثابت بسیار پایین آمد.

 

وی افزود: همه باید بدانند، وقتی مبلغی به عنوان یارانه یا هر حمایت و همراهی دیگری داده می شود، نباید بر سرمردم منت گذاشته شود، برای اینکه قدرت خرید پایین آمده است و این یارانه ها گرچه حداقل امکانی است که دولت یا مجلس در اختیار مردم قرار می دهد ولی نباید چنین تلقی شود که کار خیلی مهمی انجام شده است و یا موجب منت شود. ما همه مدیون مردم هستیم و باید تلاش کنیم که ان شاءاالله ارزش پول ملی ما، آن بخشی که مربوط به تصمیم گیری ها و مدیریت مالی، پولی و اقتصادی داخلی است، اصلاح شود و در بخشی که مربوط به آثار سیاست خارجی است، در عرصه سیاست خارجی اتفاقاتی بیفتد،تا قدرت خرید مردم افزایش یابد و به هرحال باید تلاش کنیم که مردم آثار زحمات و تلاشهایشان را ببینند و ارزش خدماتی که به آنها می دهیم پایین نیاید.

 

وزیر کشور در پایان ابراز امیدواری کرد: خداوند توفیق دهد که به برکت این ماههای عزیز و خون شهدا و امام عزیزمان، آگاه به وظایف و عامل به آنها باشیم. همه ما باید خود را در درگاه خداوند ببینیم. این عالم محضر خداست و باید به خاطر رفتارها و اقدامات و اعمال و افکار و نیتمان پاسخگو باشیم. چه خوب آنهایی که نیتهای خالصانه، اقدامات قوی، موثر و مشفقانه دارند و خداوند حتما همه آنها را جز افرادی قرار خواهد داد که مسیر قرب را طی می کنند.

 

گفتنی است؛ استاندار اردبیل و فرمانداران شهرستانهای اردبیل، گرمی، خلخال، پارس آباد و مشگین شهر نیز در این نشست به تبیین اقدامات و برنامه های استان و تشریح گزارشی از عملکرد و پروژه های عمرانی پرداختند و پیشنهادات و نظرات خود درخصوص موضوعات مهم این استان با وزیر کشور و معاونین این وزارتخانه در میان گذاشتند.

 

همچنین عرف معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در این نشست مهمترین رویداد سال آینده را انتخابات ۱۴۰۰ دانست و برپیگیری اقدامات حوزه انتخابات با تشکیل ستاد استانی انتخابات تاکید کرد. عرف همچنین خبر داد که با هماهنگی انجام شده با شورای نگهبان امسال نیز مانند دوره قبل، یک هیات اجرایی برای انتخابات تعیین خواهد شد.

 

رئیس ستاد انتخابات همچنین گفت: کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا با همکاری وزارت بهداشت شیوه نامه بهداشتی برای برگزاری انتخابات تدوین خواهد کرد تا مشکلی در این راستا ایجاد نشود.

 

عرف همچنین بر لزوم برگزاری جلساتی با محوریت دعوت به همکاری و مشارکت در انتخابات از سوی فرمانداران و بخشداران با احزاب و گروههای سیاسی شهرستانها تاکید کرد و گفت: هرساله سفرهای استانی برای دیدار با اقشار و گروههای سیاسی و مردمی در راستای برگزاری انتخابات داشتیم که این امر با توجه به شرایط کرونایی از این پس مجازی برنامه ریزی می شود و مسئولان استانی نیز باید این موضوعات را پیگیری کنند.

 

منبع: وزارت کشور



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->