تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد |کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان
سرخط خبرها

کاهش ۷۵درصدی هزینه بازارهای سیار مشهد | بازار سیار مسیر بهشت‌رضا(ع) راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر: ۵۹۴۰۳
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کاهش ۷۵درصدی هزینه بازارهای سیار مشهد | بازار سیار مسیر بهشت‌رضا(ع) راه‌اندازی می‌شود
باتوجه‌به وضعیت کرونا، کاهش درآمدها و مشکلات اقتصادی، هزینه مجوز بازارهای سیار در مشهد ۷۵درصد به‌نفع متقاضیان کم شد.

جانقربان| شهرآرانیوز، باتوجه‌به وضعیت کرونا، کاهش درآمدها و مشکلات اقتصادی، هزینه مجوز بازارهای سیار در مشهد ۷۵درصد به‌نفع متقاضیان کم شد.

مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس مصوبه شورای‌ اسلامی شهر مشهد در شش‌ماهه‌ اول امسال، ۷۵درصد از مبلغ اجاره‌بهای غرفه در بازارهای سیار تخفیف داده شد که باتوجه‌به متفاوت‌بودن تعرفه غرفه‌ها، مبلغ تخفیف در هر بازار متفاوت است.


مسعود رضوی افزود: همچنین در شش‌ماهه دوم‌ سال نیز تا پایان‌ سال این هزینه به‌صورت رایگان اعمال شده است. مبلغ تخفیف‌داده‌شده برای همه بازارهای سیار به‌صورت یکسان‌ اعمال شده است. باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا حدود ۳۰درصد آمار صدور مجوز در بازارهای سیار کم شده است.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به‌جز بخشودگی هزینه اجاره‌بهای غرفه‌ها، بیش از ۲۵۰۰بسته کمک‌معیشتی به غرفه‌داران بازارهای سیار در مرحله اول تحویل داده شده است. هم‌‌اکنون نیز در گام دوم، ۲۵۰۰بسته کمک‌معیشتی به غرفه‌داران بازارهای سیار با عنوان طرح «خوشه‌های همدلی» درحال توزیع است.


مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد درباره راه‌اندازی بازارهای جدید گفت: امسال طرح‌های متنوعی برای حمایت از کسب‌وکارهای خرد در بستر شهری داشتیم و برای برخی حتی مجوزها و مصوبات آن را نیز از شورای اسلامی شهر مشهد گرفتیم، اما باتوجه‌به محدودیت‌های شدید بهداشتی کرونایی، فعلا این سازمان با رویکرد حمایت از تولیدات هنری و مشاغل خانگی خانوار، جمعه‌بازار پیشه‌های هنری برای عرضه مستقیم صنایع‌دستی و آثار هنری واقع در وکیل‌آباد۳ را راه‌اندازی کرده است. همچنین این‌ سازمان در نظر دارد در صورت دریافت مجوزهای لازم از ارگان‌های مربوط، بازاری در مسیر بهشت‌رضا(ع) برای دست‌فروشان مسیر یادشده، قبل از سال و با هدف سامان‌دهی بساطی‌های آن محدوده و رفع معضلات ترافیکی راه‌اندازی کند. همچنین باتوجه‌به اینکه ذات این بازارها سیار است و فضای سرپوشیده ندارد، برنامه‌ریزی‌ها و شرایطی درحال پیش‌بینی است که همراه با زیباسازی محیط، چادرهای رنگی برای سرپوشیده‌کردن بازارها نصب شود که در قالب سایه‌بان خواهد بود.


رضوی درباره شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازارهای سیار نیز خاطرنشان کرد: اهم شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بازارها شامل الزام غرفه‌داران به استفاده از ماسک، استفاده از کارت‌خوان به‌جای دریافت وجه نقد، رعایت فاصله اجتماعی بین غرفه‌ها و شهروندان، عرضه‌نکردن مواد غذایی در بازار، قرارندادن اجناس روی زمین، الزام غرفه‌داران به ثبت‌نام در اپلیکیشن سلامت من‌ برای پایش سلامت و... است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->