اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کلاهبرداری جدید به نام کارت بیمه سلامت!

  • کد خبر: ۵۹۴۲۸
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کلاهبرداری جدید به نام کارت بیمه سلامت!
کلاهبرداران روش جدیدی برای سوءاستفاده از طرح حذف دفترچه‌های بیمه در مشهد به کار گرفته‌اند.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ فقط یک روز پس از حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه تأمین اجتماعی و اجرایی شدن نسخه‌های الکترونیک، کلاهبرداران شگرد‌های خود را برای سرکیسه کردن شهروندان به کار بستند.
درست بعد از گذشت یک روز از آغاز رسمی این طرح در مشهد، فارغ از مشکلات فراوانی نظیر قطعی اینترنت، ویزیت آزاد درمانگاه‌ها و مطب‌های خصوصی برای پذیرش بیمار، تأییدنشدن برخی بیمه‌های مکمل درمان و برخی موارد دیگر که دردسر‌های آغاز این طرح است، حالا شهروندان باید مراقب باشند تا مورد سودجویی و کلاهبرداری سوداگران قرار نگیرند.

اطلاع رسانی عمومی ضعیف بود

روز گذشته یکی از شهروندان در تماس با شهرآرا، با انتقاد از نبود اطلاع رسانی عمومی در شهر برای اجرایی شدن طرح حذف دفترچه‌های درمانی بیمه تأمین اجتماعی، گفت: اجرای چنین طرح بزرگی نیاز به اطلاع رسانی شهری دارد. متولیان این موضوع باید دست کم دوسه ماه قبل از اجرا از طریق صداوسیما و تابلو‌های تبلیغاتی شهر، این کار بزرگ را اطلاع رسانی می‌کردند.

نمازی با بیان اینکه در هفته قبل به کارگزاری تأمین اجتماعی مراجعه کردم، اما کوچک‌ترین اطلاع رسانی در راستای اجرایی شدن این کار نشده بود، ادامه داد: وقتی قرار است اتفاق بزرگی از این دست اجرایی شود، باید تبلیغات فراوانی برای آن انجام داد تا مردم از چندوچون کار مطلع شوند.


کلاهبرداری با نام ارائه کارت سلامت

این شهروند در ادامه گفت: چون از رسانه‌ها پیگیر اخبار هستم، از موضوع حذف دفترچه‌های بیمه اطلاع داشتم. روز گذشته آقایی با مراجعه به در منزلمان، خودش را مأمور بیمه معرفی کرد و گفت بیمه تأمین اجتماعی دارید؟ من هم پاسخ مثبت دادم و بلافاصله گفت من مأمور بیمه هستم و قرار است به جای حذف دفترچه بیمه، به همه دارندگان بیمه کارت بیمه سلامت ارائه شود.
 
این شخص مبلغی معادل ۱۰۰هزار تومان درخواست کرد. او حتی مجهز به دستگاه کارت خوان بود. من که از موضوع اطلاع داشتم، از وی کارت شناسایی اش را مطالبه کردم، اما از ارائه کارت خودداری کرد و به بهانه قطع بودن دستگاه کارت خوان، محل را ترک کرد.

نمازی با بیان اینکه حذف دفترچه‌های مکتوب طرح بسیار خوبی است، افزود: متأسفانه نبود اطلاع رسانی درست و بموقع باعث می‌شود که هم شهروندان در دام شیادان قرار بگیرند و هم از نتیجه مثبت کار محروم شوند.

هنوز برای اطلاع رسانی دیر نیست

این شهروند مشهدی با بیان اینکه هنوز برای اطلاع رسانی دیر نیست و متولیان حوزه درمان از بیلبورد‌ها و تلویزیون‌های شهری برای اطلاع رسانی این موضوع استفاده کنند، گفت: کاش سازمان تأمین اجتماعی که تلفن همه بیمه شدگان خود را دارد، دست کم از طریق سامانه پیامکی این موضوع را به مشتریان خود اطلاع‌ می‌داد.

هشدار؛ مراقب سودجویان باشید

«بیمه‌شدگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی مراقب کلاهبرداران و سودجویان باشند.» این جمله را مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی بر زبان آورد و به خبرنگار ما گفت: شهروندان بدانند با اجرای طرح نسخه الکترونیکی و توقف صدور دفترچه‌های درمانی، این سازمان هیچ گونه بازاریابی و ارتباط تلفنی، مجازی یا حضوری با عنوان «صدور کارت هوشمند بیمه سلامت» ندارد.

محسن نظام خیرآبادی افزود: اطلاع رسانی ما از طریق رسانه‌ها صورت گرفته و این طرح نیز طرحی سراسری است و به دنبال آن بار‌ها از رسانه ملی هم در این باره اطلاع رسانی شده است.

وی اظهار کرد: شهروندان بدانند روند اجرایی درمان فقط با کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه بیمه صورت می‌پذیرد و مراقب باشند در دام شیادان و سودجویان قرار نگیرند.

وی بیان کرد: غیر از موارد گفته شده، هیچ چیز دیگر برای ارائه خدمات لازم نیست. در ضمن افرادی که هنوز دفترچه‌های بیمه شان برگ سفید دارد، می‌توانند تا پایان دفترچه از آن استفاده کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->