در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم
سرخط خبرها

سامان دهی پارکینگ‌های همگانی مشهد

  • کد خبر: ۵۹۴۳۲
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
سامان دهی پارکینگ‌های همگانی مشهد
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد: سال آینده، پارکینگ‌های عمومی در دست بخش خصوصی سروسامان می‌یابند.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ علاوه بر تعداد زیادی از پارکینگ‌های شهر که متولی آن شهرداری مشهد است و بخشی از فضای پارکینگی شهر را تأمین می‌کند، بخش خصوصی هم با ایجاد فضا‌های مختلفی این امکان را برای پارک خودرو شهروندان ایجاد کرده است، اما تعدد این پارکینگ‌ها و مدل‌های مختلف نحوه مواجهه این پارکینگ‌ها با شهروندان سبب شده است تا مدیران نظارتی حوزه پارکینگ در شهرداری به فکر بیفتند تا در سال آینده این پارکینگ‌ها سروسامانی پیدا کند.

در همین زمینه مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی ما در سال ۱۴۰۰ سامان دهی وضعیت پارکینگ‌های عمومی شهر است، اظهار کرد: در شهر مشهد علاوه بر پارکینگ‌های مربوط به شهرداری، پارکینگ‌های عمومی هم وجود دارد که متولی آن‌ها بخش خصوصی است. از همین رو و در راستای سامان دادن به وضعیت این پارکینگ‌ها در قالب نرم افزار یا اصلاحیه‌های دستورالعمل‌ها سعی خواهیم کرد که سروسامانی به این پارکینگ‌ها بدهیم و همچنین اقدامات نظارتی داشته باشیم.

محمدمهدی اسدی با بیان اینکه در اسفندماه امسال پارکینگ آزادی به بهره برداری می‌رسد درباره آخرین وضعیت ساخت پارکینگ پرستار نیز گفت: عملیات ساخت این پارکینگ از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. پارکینگ پرستار واقع در پرستار ۳، ظرفیت جای پارک برای ۲۵۰ خودرو را دارد که با توجه به حجم زیادی از رفت وآمد خودرو‌ها به این منطقه شهری، ساخت این پارکینگ جزو ضروریات است.

اسدی افزود: امیدواریم که پارکینگ هوشمند پرستار هم تا خرداد سال ۱۴۰۰ آماده بهره برداری شود.
وی درباره پارکینگ آسمان، واقع در میدان هفده شهریور نیز گفت: این پارکینگ که اینک به صورت خصوصی از آن بهر برداری می‌شود، تا شهریور سال آینده برای استفاده عموم آماده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به اینکه عملیات بازسازی پارکینگ‌های مکانیزه شهر مشهد یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری در چندماه آینده است، ادامه داد: در ۱۴ نقطه شهر مشهد پارکینگ مکانیزه با ظرفیت جای پارک ۶۰۰ خودرو داریم که عملیات بازسازی اساسی این پارکینگ‌ها از چند روز آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارکینگ مکانیزه باغ ملی اورهال شده و در دست بهره برداری است، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی، ۳ پارکینگ سناباد، مصلی و شهید کریمی جمع آوری می‌شود و پارکینگ‌های سرشور و هفده شهریور هم به دلیل اقدامات پیاده مدارانه در این معابر، جابه جا خواهند شد.

اسدی در ادامه افزود: در مشهد ۲ نوع پارکینگ مکانیزه به صورت برجی و روتاری داریم؛ ۲ پارکینگ در چهارراه آزادشهر و میدان هفده شهریور به صورت پارکینگ برجی و مابقی روتاری است.
وی با بیان اینکه قرار است در روز ۱۵ اسفند امسال برای بازسازی اساسی پارکینگ‌های مکانیزه شهر مشهد مناقصه انتخاب شرکت برگزار شود، اظهار کرد: امیدواریم فرایند تعیین تکلیف بازسازی این پارکینگ‌ها و عملیات اجرایی آن قبل از شروع سال جدید آغاز شود. مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد افزود: در عملیات بازسازی پارکینگ‌های مکانیزه برای ۲ پارکینگ مکانیزه برجی برنامه‌ای خاص داریم و قرار است با اقدامات نمایی که برای این ۲ پارکینگ انجام می‌شود، این سازه علاوه بر استفاده پارکینگی، به یک المان شهری هم تبدیل شود.

وی در پایان افزود: برنامه شهرداری برای بازسازی این پارکینگ‌ها هفت ماهه است و اولویت ما این است که در ابتدا ۲ پارکینگ برجی در یک فرایند سه چهارماهه به بهره برداری برسد و دیگر پارکینگ‌ها در زمان تعیین شده بازسازی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->