نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه
سرخط خبرها

آقای وزیر! فوتبال فقط قرمز و آبی نیست

  • کد خبر: ۵۹۴۵۱
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
آقای وزیر! فوتبال فقط قرمز و آبی نیست
کری خوانی‌های وزیر جوان برای استقلالی‌ها با واکنش‌های فراوان روبه رو شده و برخی از پیشکسوتان استقلال از وزیر جوان دولت دوازدهم توقع دارند عذرخواهی کند.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ بار‌ها ثابت کرده که اهل فوتبال است و هوادار پرسپولیس، چه آن زمان که در اینستاگرام پست‌های مرتبط با حوزه کاری اش را می‌گذارد و هم زمان با برخی مخاطبان بده بستان‌های فوتبالی دارد، چه آن زمان که پابه پای بچه‌های سیستان وبلوچستان در زمین خاکی دنبال توپ می‌دود. دراین میان، کری خوانی هایش هم جزو جدانشدنی ظهور و بروز این علاقه به فوتبال بوده است، کری خوانی‌هایی که همیشه در حد همان کنایه‌های ریز و شوخی‌های تلافی جویانه باقی می‌ماند، اما در این نمونه آخر، بعد از بازی پرسپولیس برابر گل گهر سیرجان، حاشیه‌های فراوانی پیدا کرد.
 
بازی با نتیجه ۵ بر صفر به نفع پرسپولیس به پایان رسید و درنهایت این تیم را قهرمان نیم فصل لیگ برتر کرد. بعد از این پیروزی بود که وزیر جوان سراغ اینستاگرام آمد و با انتشار یک استوری، کری بلندبالایی برای استقلالی‌ها خواند و در آن تیم گل گهر را هم بی نصیب نگذاشت: «اگر گل گهر یک گل دیگر خورده بود، به استقلال می‌رسید، ولی خب رکورد استقلال دست یافتنی نیست.»

اجازه نگرفتم، تکذیب می‌کنم

همین جمله‌ها کافی بود تا هجمه‌ها علیه جهرمی آغاز شود، چه از سوی اعضای هیئت مدیره، کادر فنی و بازیکنان تیم استقلال و چه از سوی برخی کاربران فضای مجازی. اسماعیل خلیل زاده، رئیس هیئت مدیره استقلال، برای جهرمی نوشت: «رؤیای شما خاطرات ماست» و اینکه خوب است قبل از کری خواندن سابقه تیم حریف را هم دریابیم. جوابیه‌ای که خود آن هم باتوجه به سخنان جهرمی که گفته بود خلیل زاده برای انتشار این متن از من اجازه گرفته بود، حاشیه ساز شد. استقلالی‌ها یک مرتبه دیگر شاکی شدند که چرا خلیل زاده بابت انتشار یک پست در صفحه اینستاگرامش از وزیر اجازه گرفته است.
 
بعد از گذشت ساعاتی، اما همان طور که دور از انتظار هم نبود، باشگاه استقلال با صدور بیانیه‌ای این اتفاق را تکذیب کرد و خلیل زاده گفت: «من روز گذشته به هیچ وجه با ایشان تماس نداشتم و از او هم اجازه‌ای برای انتشار آن استوری نگرفته ام.» این اتفاق اظهارنظر برخی کاربران را هم در پی داشت: «به جای اینکه به تیمت آرامش بدی و حاشیه‌ها رو کم کنی، نقطه ضعف از خودت نشون می‌دی و هوادارا رو تحریک می‌کنی. استقلال آرامش می‌خواد.» یا «رئیس هیئت مدیره استقلال به دلیل دفاع از منافع باشگاه باید از کسی که واسه تیم کری خونده اجازه بگیره. به همه چی پی ببرید.»

من هم یک شهروندم

هجمه‌ها بازهم بالا گرفت. دیگر صحبت‌ها فقط از قرمز و آبی نبود و خیلی‌ها معتقد بودند چرا یک وزیر حتما باید از یکی از ۲ تیم آبی یا قرمز طرف داری کند و چرا به ندرت می‌بینیم که مسئولی طرف دار یک تیم شهرستانی باشد؟ چرا همواره خبر‌های مربوط به این ۲ تیم در صدر خبرهاست؟ و چرا در این آخرین نمونه نیز همه رسانه‌ها از این گفتند که استقلالی‌ها از این کری جهرمی ناراحت شده اند و کسی گله‌های طرف داران گل گهر سیرجان را نشنید؟!

به هرحال به نظر می‌رسد خود وزیر جوان هم هرگز تصور نمی‌کرد طرف داری از تیم محبوبش این مرتبه این قدر جنجال آفرین باشد و از آن با عنوان حمله بزرگ یک وزیر علیه یکی دیگر از تیم‌های پایتخت یاد شود! به هرحال، این ماجرا ادامه دار شد. رسانه‌ها سراغ او رفتند و او هم مفصل‌تر و جدی‌تر راجع به این اتفاق توضیح داد. توضیحاتی که درواقع دفاع از خودش بود.
 
وزیر از این گفت که سمتش در دولت جدا از شهروندبودنش است و طرف داری از پرسپولیس را صرفا در جایگاه یک شهروند انجام داده است: «کری خوانی به وزیر و غیروزیر ربطی ندارد. وزیر که صبح تا شب در قالب لباس وزیری نیست، من در حوزه ارتباطات وزیرم و در دیگر حوزه‌ها یک شهروندم.» و برخلاف خیلی‌های دیگر که معتقد بودند صحبت‌های او توهین آمیز بوده است، خودش معتقد بود که: «من نظرم را در کمال احترام گفتم، نه توهینی کردم و نه حرفی زدم و فقط کری خواندم.»

چرا بین تیم‌ها لج می‌ندازی آقای وزیر؟

مهدی عبدیان، عضو هیئت مدیره استقلال، یکی از افرادی بود که از جهرمی خواست عذرخواهی کند. او از کر‌ی خوانی او با لفظ عقده گشایی یاد کرد و سخنان جهرمی را بی احترامی به رکورددار قهرمانی آسیا دانست. مهدی پاشازاده هم از این گفت که هرکسی حق دارد تیمی را دوست داشته باشد، اما در فرهنگ ما پذیرفته نیست یک مسئول این گونه رفتار کند. حنیف عمران زاده، علیرضا واحدی نیکبخت و جمعی دیگر از پیشکسوتان استقلال هم با عصبانیت زیاد به جهرمی تاختند.
 
دراین میان، افشین پیروانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس، کسی بود که از وزیر جوان حمایت کرد و با قراردادن تصویری از وزیر ارتباطات و ایموجی ۵ جام، وعده قهرمانی دیگری را به او داد. واکنش‌ها فقط از سوی فوتبالی‌ها نبود. برخی مردم هم معتقد بودند جهرمی زیادی قضیه را جدی گرفته است و در مقام کسی که نامش به عنوان یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری در آینده مطرح می‌شود، باید در بیان و رفتار با خویشتن داری بیشتری عمل می‌کرد و دست کم تا اینجا وارد گود ورزش نمی‌شد.
 
کاربری پرسیده بود: «رفتار شما در مقام یک وزیر کمی چیپ نبود؟» و دیگری گفته بود: «کری خوانی کار شما نیست. سطح وزیر از این گونه مسائل بالاتر است.» شخص دیگری هم باور داشت این گونه رفتار‌ها فقط حاشیه‌ها را بیشتر می‌کند: «آقای‌وزیر! چرا بین تیما لج می‌ندازی؟ عادل فردوسی پور یه عمر مجری‌۹۰ بود، آخرش نفهمیدیم طرف دار کدوم تیمه، اون موقع شما...» کاربری هم نوشت: «آقای وزیر! مشاوران جوانی را که در نگارش استوری هایتان به شما کمک می‌کنند، تغییر دهید!»

هرچه بوده مساوی بوده است

وقتی صحبت از این به میان آمد که محمدجواد آذری جهرمی به عنوان یکی از وزیران دولت به طور رسمی و علنی از پرسپولیس حمایت می‌کند، خودش این گونه پاسخ آن را داد: «سندشان کو؟» جهرمی البته اعلام نکرد کمکی صورت نگرفته است، بلکه پای استقلال را هم وسط کشید و گفت هرچه بوده مساوی بوده است: «در دولت آدم‌های بزرگ‌تر از من استقلالی هستند و کری می‌خوانند. اگر می‌خواهید واقعیت را بگویید، هزینه و منابع درآمدی پرسپولیس و استقلال را شفاف کنید و ببینید کدام یک از دولت کمتر گرفته اند و کدام بیشتر.
 
چه آقای سلطانی فر و چه حوزه ارتباطات اگر کمک کرده اند، به طور مساوی بوده است.» او در بخشی دیگر از صحبت هایش گفت: «اشکالی ندارد اگر من از نظر ورزشی از ۵۰ درصد مردم جدا باشم، چون نظر فوتبالی ام با آن‌ها متفاوت است. حرف من چه آسیبی می‌زند؟» آسیبی که شاید همین فضای ناخوشایند بعد از بازی، آن هم زمانی که پرسپولیس روز‌های خوبی را می‌گذراند و استقلال از داخل و خارج با چالش‌های فراوانی دست وپنجه نرم می‌کند و این چالش‌ها حتی روی هواداران این تیم هم تأثیر گذاشته است، بخشی از آن باشد.

برخی کاربران نیز به اینکه هنوز فوتبال کشور دوقطبی است اشاره داشتند و این دوقطبی بودن را دلیل رشدنکردن فوتبالمان بیان کردند. کاربری نوشته است: «چرا طوری حرف می‌زنید که انگار همه یا استقلالی هستند یا پرسپولیسی؟ چرا هیچ مسئولی طرف دار تیم‌های شهرستانی نیست؟! چرا هر چه امکانات هست برای این ۲ تیم قرمز و آبی است؟!»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->