کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

همه حاشیه‌های امروز مجلس | نمایندگانی که از خجالت دولت درآمدند + تصاویر

  • کد خبر: ۵۹۵۰۱
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
همه حاشیه‌های امروز مجلس | نمایندگانی که از خجالت دولت درآمدند + تصاویر
جلسه امروز مجلس حاشیه‌های زیادی به همراه داشت، این جلسه تحت تاثیر حضور رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران بود. نمایندگان مجلس تاکید کردند که دولت اجازه ندارد چوب حراج به منافع ملت بزند و از طرح شكايت از روحانى و صالحى ابراز شادمانى کردند.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ نمایندگان مجلس امروز در جلسه نوبت صبح پس از دو ساعت جلسه غیر علنی درباره بیانیه مشترک ایران و آژانس، در جلسه علنی نیز به اظهار نظر در این مورد پرداختند و نهایتاً رأی به ابطال بیانیه و دادگاهی شدن مستنکفین از اجرای قانون دادند.

 

جلسه امروز مجلس حاشیه‌های زیادی به همراه داشت که در این گزارش آنها را بررسی می‌کنیم.

 

ابراز شادمانى نمايندگان پس از شكايت از روحانى و صالحى

مجتبى رضاخواه نماینده مردم تهران در سخنان خود گفت: ‏از آنجا که بیانیه مشترک رییس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقض قانون «اقدام راهبردی» مجلس است، مجلس موضوع را به قوه قضاییه ارسال کرد تا تخلفات احتمالی آقایان روحانی، صالحی و سایر مسئولین خارج از نوبت و بدون تشریفات رسیدگی شود.

 

جلال رشيدى كوچى نماینده مردم مرودشت هم گفت: امروز مجلس انقلابی ثابت کرد، بر سر منافع ملی با احدی تعارف ندارد و نمیتواند در مقابل نقض آشکار قانون سکوت کند، چرا که دیگر نه در راس امور است و نه باقی قوانین اعتباری دارند. متخلفین و مجرمین طبق قانون باید مجازات شود.

 

در ادامه جلسه على خضريان دیگر نماینده تهران افزود: مجلس با رای قاطع بیانیه مشترک رییس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نقض و استنکاف دولت از اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها تشخیص داد و با استناد به ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس، رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی را به دستگاه قضایی معرفی کرد.

تا قانون بیانیه مشترک ایران و آژانس پاره نشود، هیچ مقام دولتی حق ورود به مجلس را ندارد | می‌خواهند سر مجلس شیره بمالند

 

مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه و در جریان بررسی بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: هفت سال است که همه مسائل کشور به برجام گره خورده و زندگی و اقتصاد کشور شرطی شده است.

 

وی ادامه داد: برجام را امضا کردند و هیچ تضمینی برای آن در نظر نگرفتند. شما یا دشمن را می‌شناختید یا نمی‌شناختید اگر نمی شناختید، رهبر معظم انقلاب بارها گفت دشمن زیاده‌خواه، متجاوز و بدعهد است اما باز هم بدون هیچ تضمینی آن را امضا کردند.

 

نماینده قم در مجلس افزود: بعد از اینکه ترامپ رفت، زمان‌کُشی کردند و دولت گام‌ها را اجرا نکرد. مجلس به نفع ملت قانونی را تصویب کرد که برای طرف مقابل، محرک و تکان‌دهنده باشد و دولت به عدم اجرای آن پرداخت، با وجود اینکه رهبری به اجرای آن تأکید کرد. دولت به انتخابات آمریکا چشم دوخت و همین موضوع آمریکا را حریص کرد.

 

همه حاشیه‌های امروز مجلس | نمایندگانی که از خجالت دولت درآمدند + تصاویر

 

آنها نوکرشان گروسی را به تهران فرستادند تا با دولت قرارداد امضا کند و قانون مجلس را نادیده بگیرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: مجلس است که تصمیم می‌گیرد دولت تعهدات برجامی را به اجرا بگذارد یا خیر در حال حاضر دولت پالس‌هایی به دشمن داد و خلاف قانون عمل کرد. زمان تعیین شده توسط نمایندگان ایران منقضی شد اما دولت هیچ عملی انجام نداد.

 

ذوالنور اضافه کرد: این توهین به ملت است که نوکر خود، گروسی را به ایران بفرستند که با دولت قراردادی امضا کند و قانون مجلس را نادیده بگیرد. نمایندگان برای عدم اجرای قانون راهبردی مجازات تعیین کرده‌اند و در این قانون، رئیس جمهور اجراکننده شناخته شده است. در حال حاضر در بیانیه‌ای که بین ایران و آژانس امضا شده، نقص صریح قانون راهبردی اجرا شده. اگر قرار است مجلس قانون برای اجرا نکردن تصویب کند، بنابراین همه هزینه‌هایی که می‌کنیم نامشروع است.

 

این نماینده مجلس همچنین عنوان کرد: در حال حاضر در حال جمع‌آوری امضا برای بیانیه‌ای هستیم که طبق آن افرادی که قانون مجلس را اجرا نکرده اند طبق ماده 234 آیین نامه داخلی مجبلس به قوه قضاییه معرفی می‌شود تا آن قوه با او برخورد کند مجلس باید بایستد اینکه فلان شخص بیاید و به نمایندگان توهین کند و سر نمایندگان شیره بمالد، جایز نیست تا زمانی که این توافق نامه پاره نشود هیچ مقام دولتی اجازه حق ورود به مجلس را ندارد.

 

بازرسان آژانس جاسوسند، آنها را اخراج کنیم

علیرضا سلیمی دیگر نماینده مجلس در جلسه امروز گفت: بیانیه سازمان انرژی اتمی خلاف قانون مجلس است و مقصران باید به قوه قضائیه معرفی شوند.

او ادامه داد: بازرسان آژانس جاسوسند. این ثابت شده است. جاسوسان را اخراج کنید. فرصت سه ماهه خلاف است و رئیس جمهور حق تفسیر ندارد. تفسیر حق مجلس است. راستی آزمایی درج شده در بیانیه یعنی آنها می‌خواهند راستی آزمایی کنند. مجلس عقب نشینی نخواهد کرد.

 

 

دولت اجازه ندارد چوب حراج به منافع ملت بزند

عزیزی رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی مفاد قانون رفع تحریم‌ها را نقض کرده، دولت در ماه‌های پایانی اجازه ندارد چوب حراج به منافع ملت بزند.

 

وی افزود: انتظار مجلس برخورد قوه قضائیه با کسانی است که منافع ملی را به خطر انداخته‌اند. ملت ایران! مراقب باشید تحت عنوان ارتباطات بین المللی حقوقتان زیر پا برود.

 

 

شما (رئیس جمهور) چه کاره‌اید که قانون را قبول ندارید؟

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک گفت: رئیس جمهور چند جا گفته‌اند قانون مجلس مشکل ایجاد می‌کند؛ اگر اینطور است پس چرا گروسی به ایران آمده است، قانون فصل‌الخطاب است. شما چه کاره‌اید که قانون را قبول ندارید؟

 

 

نباید اجازه دهیم قانون مجلس سوراخ شود

موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان نیز گفت: نباید اجازه دهیم قانون مجلس سوراخ شود، اگر رئیس جمهور روز خروج آمریکا از برجام می‌گفت «یک مزاحم رفته» و غنی‌سازی را شروع می‌کردیم امروز وضع‌مان این نبود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->