راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

اینترنت نسل ۵ به مشهد رسید

  • کد خبر: ۵۹۵۴۵
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
اینترنت نسل ۵ به مشهد رسید
در مراسمی با حضور معاون وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان شهری از اولین دکل اینترنت نسل ۵ در مشهد در مجاورت حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ عصر امروز در مراسمی با حضور شهردار مشهد، رئیس شورای شهر، فرماندار مشهد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و شماری از مدیران اولین اپراتور تلفن همراه در کشور از اولین دکل اینترنت نسل ۵ در مشهد رونمایی شد.

 

 

امیدوارم بتوانیم زیرساخت‌های فیبرنوری در مشهد را به سرانجام برسانیم

محمدرضا کلائی شهردار مشهد در این مراسم اظهارداشت: من فکر می‌کنم که انتخاب مشهد برای رونمایی از اینترنت نسل پنجم انتخاب درستی بوده است. اما متاسفانه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اولین اپراتور تلفن همراه با توجه به اینکه این شهر اقتصادی قوی دارد و خدمت در آن خدمت به تمام مردم ایران است، مناسب نیست.

 

وی ادامه داد: شهرداری مشهد می‌تواند به بهبود این وضعیت کمک کند و زمینه‌ای را فراهم کند تا اگر نیازی به کمک‌های فنی و حقوقی است یا حتی نیاز به اقدامات مشترک سرمایه گذاری است این همکاری اتفاق بیفتد. ما امیدواریم این اصلاحات در کوتاه مدت انجام شود.

 

وی ادامه داد: بستری که در کارخانه نوآوری مشهد فراهم آمده زمینه‌ مناسبی را برای تحقیق، توسعه و سرمایه‌گذاری اپراتورها فراهم کرده است و ما هم در مدیریت شهری آماده کمک به این مهم هستیم.

 

شهردار مشهد افزود: امیدوارم که با همکاری دستگاه‌های مختلف بتوانیم زیرساخت‌هایی که برای فیبرنوری در شهر مشهد به ویژه در مرکز طلاب وجود دارد را به سرانجام برسانیم و از آنها استفاده کنیم.

 


اینجا ببینید: گزارش تصویری رونمایی از اولين دكل اينترنت 5G تلفن همراه در مشهد


مدیریت شهری آماده همکاری در مسیر توسعه تکنولوژی است

در ادامه این مراسم محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما در شورای پنجم یک شعار محوری را از آغاز فعالیت مورد توجه قراردادیم و آن مشهد شهر امید و زندگی و شهر هوشمند است. طبیعتا ارائه خدمات در زمینه شهر هوشمند و موفقیت‌هایی که خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری به وجود آمده است، به اذعان خیلی از بزرگان و متخصصان امر در کشور بی‌نظیر است. ارائه خدمات در زمینه هوشمند سازی شهر مشهد نیاز به زیرساخت‌هایی دارد و باید بسترهای مناسبی برای آن فراهم شود.

 

وی ادامه داد: اقداماتی مثل راه‌اندازی امکان استفاده از اینترنت نسل پنجم در مشهد جز الزامات موفقیت ما در مدیریت شهری است، به همین دلیل همراهی شهرداری مشهد با اولین اپراتور تلفن همراه در کشور برای تداوم این روند امری ضروری است. مدیریت شهری و شورای شهر از این موضوع حمایت می‌کند تا انشالا این مسیر توسعه پیدا کند.

 

حیدری در ادامه افزود: آمارهایی که ما در رابطه با توسعه استفاده از تلفن همراه داریم هم این نیاز را ایجاب می‌کند. در استان خراسان رضوی ما 10 میلیون مشترک استفاده از اپراتورها داریم. این نشان دهنده گسترش این تکنولوژی و پیوند خوردن آن با نیاز مردم است و باید به این نیاز پاسخ داد.

 

نسل پنجم تلفن همراه بستری است برای ایجاد خلاقیت

ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات که به نمایندگی از وزیر ارتباطات در این مراسم حضور داشت گفت: سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور در افق 1404 طبق اسناد بالادستی باید به 10درصد برسد. با همین نگاه است که ما تلاش می‌کنیم بستر لازم را برای اتصال کاربران به شبکه ملی اطلاعات فراهم کنیم. طبق پیش‌بینی‌ها سال 2024 نسل پنجم در کل دنیا فراگیر می‌شود.

 

وی ادامه داد: نسل پنجم تلفن همراه بستری است برای ایجاد خلاقیت و شکل گیری اقتصاد نوین. ورود ما به این فناوری ورود به موقعی است و سهم مناسبی از این تکنولوژی را در آینده‌ای نزدیک از آن خود خواهیم کرد. فایو جی صرفا یک بستر ارتباطی نیست، بلکه به معنی در کنارهم قرار گرفتن مولفه‌های مختلفی است که می‌تواند خلق ثروت و ارزش افزوده ایجاد کند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->