رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

بررسی جزئیات لایحه بودجه ١۴٠٠ در جلسه امروز صبح مجلس

  • کد خبر: ۵۹۶۲۶
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
بررسی جزئیات لایحه بودجه ١۴٠٠ در جلسه امروز صبح مجلس
جلسه علنی نوبت صبح امروز به ریاست قالیباف و با دستور بررسی بودجه ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه هفته جاری بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را آغاز کرده و دیروز نیز در دو شیفت عصر و شب بودجه را بررسی کردند.

 

در جلسه نوبت صبح امروز سه شنبه، نمایندگان بندی از لایحه بودجه را که مربوط به افزایش آبهای مشترکان پر مصرف می باشد را مورد بررسی قرار دادند.

 

محمد باقر قالیباف در جریان بررسی این بند تاکید کرد که هم دولت و هم مجلس به دنبال حمایت از مشترکان کم مصرف آب، برق و گاز هستند و ما دیدیم که آب، برق و گاز برای مشترکانی که زیر الگوی مصرف استفاده می کند مجانی شد. این که در پشت تربیون مجلس به گونه ای صحبت شود که ما به اقشار محروم و افرادی که مصرف آنها کم است بی توجه بوده و به دنبال افزایش فشار به مردم هستیم صحیح نیست.

 

همچنین نمایندگان آب‌بهای مشترکان پرمصرف را افزایش  داده و وزارت نیرو را مکلف کردند تا به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف مبلغ ۲۰ تومان از مشترکان دریافت کند.

 

پیشنهاد الحاقی سید شمس الدین حسینی هم با موافقت نمایندگان روبرو شد و بر این اساس به دولت اجازه دادند تا از ظرفیت بازار سرمایه به منظور اجرای پروژه های عمرانی در سال ۱۴۰۰ استفاده کند.

 

در مصوبه‌ای دیگر مقرر شد که مالیات یک در هزار ارزش مواد اولیه، قطعات و کالاهایی که تمام یا قسمتی از آنها قابل بازیافت است أخذ شود.

 

در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی،‌ نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای عوارض واردات لوازم آرایشی در سال آینده را  افزایش دادند که براساس آن در سال ۱۴۰۰ به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً پانزده درصد (۱۵%) اضافه و منابع حاصله به صورت صددرصد (%۱۰۰) به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۸ واریز می‌شود.

 

با تصویب مجلس همچنین مقرر شد که کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی ده درصد (%۱۰) از حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان را به عنوان علی‌الحساب مالیات کسر کنند.

 

در ادامه این جلسه نمایندگان مصوبه ای را به تصویب رساندند که طبق آن، عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور به میزان ۱۰ ‌درصد مبلغ برق مصرفی در سقف سی و چهار هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود و مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف می‌باشند.

 

همچنین مقرر شد که پول برق روستاهای فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد محاسبه شود.

 

در ادامه بررسی های مربوط به بودجه،‌ نمایندگان سازمان امورمالیاتی را مکلف به تعیین تکلیف مطالبات مالیاتی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی کردند.

 

براساس این بند سازمان امور مالیاتی مکلف است در مورد مالیات بر خانه‌های خالی موضوع ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان دی‌ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به اعلام مالیات متعلق به مالکین واحدهای مشمول این ماده اقدام نمایند.

 

در پایان جلسه نوبت اول، ‌احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی فردا تنها در شیفت صبح برای ادامه بررسی لایحه بودجه جلسه علنی برگزار می‌کند. 

 

گروهی از هواداران تیم استقلال هم در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی از نحوه مدیریت این باشگاه انتقاد کردند.

 

همچنین گروهی از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی نیز با تجمع مقابل مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی و تحقق حقوق خود شدند.

 

منبع: ایسنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->