سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی با وزیر صنایع تاجیکستان دیدار کرد

  • کد خبر: ۵۹۶۵۹
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
استاندار خراسان رضوی با وزیر صنایع تاجیکستان دیدار کرد
استاندار خراسان رضوی که به همراه وزیر کشور به تاجیکستان سفر کرده است در جریان این سفر با وزیر صنایع تاجیکستان و استاندار استان ختلان این کشور دیدار و در خصوص افزایش سطح همکاری ها گفت و گو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدصادق معتمدیان در دیدار با وزیر صنایع تاجیکستان گفت: وجود ظرفیت‌های بی نظیر و مراکز تحقیق و توسعه دانشگاهی و واحدهای صنعتی در خراسان رضوی زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه کاملا فراهم کرده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: شهر مشهد به عنوان دومين كلانشهر مذهبی جهان اسلام دارای جاذبه های مذهبی، تاريخی، فرهنگی، طبيعی، تفريحی، تجاری،  است که آن را به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل کرده است.
وی به ظرفیت توریسم سلامت در خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: کلانشهر مشهد به دلیل وجود پزشکان و کادر درمانی مجهز و هزینه‌های مناسب درمانی در حوزه گردشگری سلامت از ظرفیت مطلوبی برخوردار است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امروزه کریدورهای ارتباطی یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شوند، بیان کرد: از طریق اتصال آسیای میانه به چابهار، دستیابی به فرصت‌های اقتصادی دست‌یافتنی‌تر خواهد بود.
وی در خصوص برگزاری نمایشگاه های تخصصی در مشهد و دوشنبه تاجیکستان اعلام آمادگی کرد.
معتمدیان از مقامات تاجیکستانی برای حضور در مشهد جهت دیدار با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و بازدید از  ظرفیت های صنعتی و اقتصادی استان برای سرمایه گذاری دعوت به عمل آورد.
ضراب الدین فیض الله، وزیر صنایع تاجیکستان در این دیدار ضمن استقبال از همکاری دوجانبه با کشور ایران به ویژه استان خراسان رضوی گفت: این کشور آمادگی سرمایه گذاری دوجانبه هر چه بیشتر را در زمینه های مختلف دارد
وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با استاندار خراسان رضوی و پتانسیل های موجود در این استان،از ظرفیت محدود این کشور در تولید تراکتور خبر داد و در خصوص افزایش این ظرفیت توسط ایران اعلام نیاز کرد که در این راستا استاندار خراسان رضوی ضمن تماس با مسئولین مربوطه در ایران، در جهت افزایش سرمایه گذاری  و ظرفیت ها بر اساس تجارب داخلی برای تولید ماشین آلات کشاورزی به ویژه تراکتور اعلام آمادگی کرد.
همچنین استاندار خراسان رضوی و وزیر صنایع تاجیکستان از آکادمی پلیس این کشور بازدید کردند.

توسعه کشاورزی در همکاری با تاجیکستان

محمدصادق معتمدیان در  دیدار با غیب الله افضلی با بیان اینکه  در خراسان رضوی ظرفیت مناسبی برای توسعه کشاورزی وجود دارد، ابراز کرد: بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم و جامعه نقش اساسی دارد و باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم و رفع مشکلات از ظرفیت‌های این بخش حداکثر بهره را گرفت.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ظرفیت‌های  2 منطقه ویژه اقتصادی در خراسان رضوی بستر مناسبی برای جهش اقتصادی در کشور است و از طرف دیگر می تواند با ورود سرمایه گذاران و جهش اقتصادی بخشی از اقتصاد منطقه را تحت‌تأثیر قرار دهد
معتمدیان اضافه کرد: خراسان رضوی با وجود مراکز آموزشی، موسسات عالی و دانشگاه‌های مختلف از جمله قطب های آموزشی و دانشگاهی کشور محسوب می‌شود.

منبع: روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->