خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار پزشکی قانونی به افزایش حوادث گازگرفتگی

  • کد خبر: ۵۹۷۰۳
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
هشدار پزشکی قانونی به افزایش حوادث گازگرفتگی
سازمان پزشکی قانونی نیز با هشدار به رشد حوادث گازگرفتگی به‌خصوص در تهران، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی که امسال بیشترین تعداد قربانی را در این زمینه داشته‌اند، از شهروندان خواست تا یک بار دیگر لوله‌های خروجی گاز‌های سمی بخاری‌ها، آبگرمکن‌ها و پکیج‌ها را بررسی کنند.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مشهد و استان و اعلام کاهش دما تا ۱۱درجه زیر صفر، خبر از یک هفته سرد می‌دهد. سرمایی که استفاده از وسایل گازسوز را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، سازمان پزشکی قانونی نیز با هشدار به رشد حوادث گازگرفتگی به‌خصوص در تهران، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی که امسال بیشترین تعداد قربانی را در این زمینه داشته‌اند، از شهروندان خواست تا یک بار دیگر لوله‌های خروجی گاز‌های سمی بخاری‌ها، آبگرمکن‌ها و پکیج‌ها را بررسی کنند و از روشن کردن پیک‌نیک، اجاق تک‌شعله یا اجاق گاز، زغال و هیزم در فضای بسته خانه بپرهیزند. زیرا این اقدام منجر به تجمع گاز سمی مونوکسیدکربن می‌شود. انتشار این گاز بی‌بو و بی‌رنگ و تأثیرگذاری سریع آن در خون، منجر به جلوگیری از رسیدن اکسیژن به بافت‌های بدن می‌شود و می‌تواند مرگ افراد را در پی داشته باشد.
 
در هشدار سازمان پزشکی قانونی کشور به رشد احتمالی گازگرفتگی‌ها در یک هفته پیش رو، آمده است که با وجود هشدار‌های مکرر و بیان نکات ضروری در پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در ده‌ماهه سال جاری متأسفانه شاهد رشد ۱۴.۹ درصد آمار تلفات مسمومیت با این گاز سمی، نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.
براین اساس در ده‌ماهه امسال ۶۴۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در سراسر کشور جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۵۶۲ نفر بوده است. همچنین از کل تلفات مسمومیت با گاز در ده‌ماهه امسال ۴۹۴ نفر مرد و ۱۵۲ نفر زن بوده‌اند.


از تهران تا بوشهر

همچنین استان‌های تهران با ۱۲۷، آذربایجان شرقی با ۵۸ و خراسان رضوی با ۵۱ فوتی بیشترین آمار قربانیان مسمومیت با گاز را داشته‌اند. همچنین در بیش از نیمی از استان‌ها آمار متوفیات گازگرفتگی کمتر از ۲۰ نفر و در استان‌های بوشهر و هرمزگان صفر گزارش شده است.


ماه‌دی، پرحادثه

در شش‌ماهه دوم سال که به واسطه زمستان، آمار قربانیان و مسمومان قاتل خاموش افزایش می‌یابد، دی، مرگ‌بارترین ماه سال لقب گرفته است. زیرا در این ماه ۱۶۹نفر از هم‌وطنان در اثر گازگرفتگی جان باخته‌اند که این ماه به نسبت دی سال قبل، آمار قربانیان ۳۴.۱درصد افزایش یافته است.
اگر این گزارش را خواندید، حتی اگر نسبت به ایمنی وسایل گازسوز منزل یا محل کارتان اطمینان دارید، یک بار دیگر این وسایل را چک کنید، تا به سلامتی از ماه پایانی سال بگذرید و یک بهار جانانه دیگر را تجربه کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->