معاون وزیر جهاد کشاورزی: شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی باید به ۲۰ درصد برسد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانونگذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه یکتا چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات
سرخط خبرها

مرغ دوباره از مشهد پر کشید | مثل همیشه باید به مردم بگوییم که چند روزی مرغ نخورید! + فیلم

  • کد خبر: ۵۹۷۵۵
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
مرغ دوباره از مشهد پر کشید | مثل همیشه باید به مردم بگوییم که چند روزی مرغ نخورید! + فیلم
رئیس اتاق اصناف مشهد در واکنش به گرانی و کمبود مرغ در بازار مشهد گفت: به‌ظاهر مثل همیشه باید به مردم بگوییم که چند روزی مرغ نخورید!

نجمه سرباز| شهرآرانیوز، چند روزی است که عرضه مرغ در مشهد با مشکلات و کمبود در بازار مواجه شده است. این اتفاق موجب شکل گیری صف های طولانی برای تهیه مرغ شده است و در برخی از موارد به هر مصرف کننده یک مرغ بیشتر ارائه نمی شود که همین امر موجب ایجاد بازار سیاه فروش مرغ شده است.

 

 

به همین جهت به سراغ رئیس اتاق اصناف مشهد رفتیم تا این موضوع را پیگیری کنیم. محمود بنانژاد با بیان اینکه ما در بازار کالا، می‌خواهیم کالای مدنظر خود را از جمله مرغ و گوشت بفروشیم و سودی حاصل شود، افزود: هرچند که من عادت ندارم توپ را در زمین کسی بیندازم، اما این مشکل محسوس است. مرغدار‌ها باید طبق قیمت مصوب، تولیدشان را کیلویی ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان بفروشند، اما در وضعیت کنونی مرغ زنده هم به این قیمت نیست و می‌گویند این قیمت برای ما صرف نمی‌کند. از دلایلی که می‌گویند این است که در تأمین نهاده مشکل دارند یا هزینه‌هایشان زیاد است و این قیمت برایشان مقرون به صرفه نیست. مقرر شده است مرغ باید به قیمت کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه شود و کسی هم که نمی‌تواند کالای بازار خود را ۲۴ ساعت تأمین کند، مرغ به بازار نمی‌آورد. مردم نیز باید صبوری کنند.

 

مرغ دوباره از مشهد پر کشید | مثل همیشه باید به مردم بگوییم که چند روزی مرغ نخورید! + فیلم


بنانژاد ادامه داد: گاهی از جا‌هایی فشار می‌آورند و همین باعث می‌شود تنظیم بازار قیمت را افزایش دهد. از اول سال مرغ از ۱۱ و ۱۲ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسیده است که این مبلغ اصلا توجیه ندارد. از نظر کارشناسی، خیلی از دستگاه‌ها که قیمت را محاسبه کرده‌اند، براساس نهاده‌های اولیه و واکسن و کارگر و دیگر هزینه‌های تولید مرغ است که حتی می‌گویند همین ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان هم زیاد است. بعد با فشاری که به بازار وارد می‌کنند و مرغی که به بازار نمی‌دهند، به‌دنبال افزایش قیمت مرغ در بازار هستند. پس از آن هم مصوبه تنظیم بازار می‌آید که مرغ کم شده است و به همین دلیل باید قیمت را افزایش دهیم.


وی تاکید کرد: این به‌نظرم ناجوانمردانه است، چون بی‌عدالتی و جفا در حق مردم است. وقتی جهاد می‌گوید ما همه نهاده مرغداران را تأمین می‌کنیم، این یعنی ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌های این‌ها که نهاده و خوراک دام است، با ارز دولتی تأمین می‌شود، در نتیجه معنی ندارد که این‌قدر افزایش قیمت داشته باشند.

 

مرغ دوباره از مشهد پر کشید | مثل همیشه باید به مردم بگوییم که چند روزی مرغ نخورید! + فیلم


رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: همکاران من می‌گویند اکنون در بازار اصلا مرغ نیست، چه برسد به اینکه ۳۰ هزار تومان بخریم. به‌نظر من پویش مرغ نخریم می‌تواند مفید باشد. اگر مرغ از ۴۰ یا ۴۵ روز بگذرد، هر روز آن برای مرغدار ضرر است. یعنی اگر بیشتر از این روز‌ها مرغ را نگه دارد، تأمین نهاده مصرفی مرغ برای مرغدار ضرر میلیاردی و هزینه اضافی است. به همین علت نمی‌توانند مرغ خود را نگه دارند. پس اگر مردم مرغ نخرند، آن‌ها هم مجبورند مرغ را به قیمت مصوب بفروشند.

 

 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->