شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» با لایحه دولت به‌سرعت تصویب خواهد شد

  • کد خبر: ۵۹۹۱۲
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
«همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» با لایحه دولت به‌سرعت تصویب خواهد شد
حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس راهکار‌های اجرای همسان‌سازی در قانون برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا حاجی بابایی، گفت: با عنایت به مسئولیتم در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با وجود پیگیری‌های متعدد و با دفاعیات مستدلی که داشتیم، متاسفانه درنهایت مجمع تشخیص مصلحت بدلیل مخالفت دولت واعلام ‌عدم توان برای اجرا، کلمه همسان‌سازی را حذف کرد و به کلمه متناسب‌سازی اکتفا نمود. 

 

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه افزود: اجرایی نمودن ماده ۱۲و۲۹ و۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، همه‌ساله در بودجه‌های سنواتی مورد تاکید قرار گرفته است و دولت اعتباراتی کمی را برای همسان‌سازی در لوایح بودجه قرار داده، که همواره با اعتراضات و نطق‌ها و دفاعیات در صحن مجلس و حتی در مناظره‌های تلویزیونی با دلایل محکم به آن اعتراض کردیم و در قانون بودجه نهایی در سنوات گذشته اعتبار همسان‌سازی دولت را، افزایش داده ایم. 

 

حاجی بابایی گفت: در سال ۱۳۹۹ در دولت علیرغم کمبود اعتبارات، اقدامات مناسبی به دلایل مختلف صورت گرفت، که حتما ادامه خواهدیافت. 

 

وی بیان داشت: راه حل مساله این است که دولت این پیشنهاد را در قالب لایحه به مجلس تقدیم نماید، اما چرا این لایحه را نمی‌آورد، تا از طریق طرح پیگیری شود، جای سوال است؟ البته راه دیگر این است که آن را در قانون برنامه هفتم توسعه مصوب کنیم. ماهرسه راه رامی رویم. 

 

حاجی بابایی درباره اینکه از این سه راه: دولت لایحه بیاورد، مجلس طرح دوفوریتی بدهد و در برنامه هفتم تصویب شود، کدام بهتر و شدنی است؟ با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته درمجلس گفت: طرح دو فوریتی را نیز ۱۹۶ نفر امضا نموده‌ایم وبه هیات رئیسه تحویل شده است. 

 

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اگر دولت لایحه را آماده کند، ما به سرعت آن را مصوب می‌کنیم، اما اگر این لایحه توسط دولت به مجلس ارائه نشود، هم دوفوریتی وهم در برنامه هفتم قطعا آن را پیگیری می‌کنیم. 

 

وی افزود: در هر صورت پیگیری مطالبات مردمی، به ویژه بازنشستگان کشوری ولشکری را یکی از مهم‌ترین وظایف خود می‌دانم و از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه دولت و قانون برنامه هفتم استقبال می‌کنم و بی‌شک از ظرفیتی که در مجلس وجود دارد، برای تحقق این مطالبات بهره برداری خواهیم کرد.

 

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->