سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

اعلام نحوه دورکاری کارکنان در شرایط کرونای انگلیسی | افزایش نظارت بر مجتمع‌های تجاری در مشهد

  • کد خبر: ۵۹۹۵۷
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
اعلام نحوه دورکاری کارکنان در شرایط کرونای انگلیسی | افزایش نظارت بر مجتمع‌های تجاری در مشهد
فرماندار مشهد گفت: دورکاری‌ها باتوجه‌به رنگ شهرها که از پیش اعلام شده بود، اعمال می‌شود و باتوجه‌به اینکه وضعیت مشهد زرد است، دستگاه‌های ضروری با تمام کارکنان و دستگاه‌های غیرضروری با دوسوم کارکنان مشغول به فعالیت‌اند.

جانقربان|شهرآرانیوز- با ورود کرونای انگلیسی به مشهد و واهمه ابتلا به آن، باتوجه‌به اینکه گفته می‌شود سرعت انتقال این نوع ویروس بسیار زیاد است، از سؤالاتی که این روزها مطرح می‌شود، تغییر نحوه دورکاری ادارات در این وضعیت است.

 

فرماندار مشهد در پاسخ به این سؤال شهرآرانیوز گفت: دورکاری‌ها باتوجه‌به رنگ شهرها که از پیش اعلام شده بود، اعمال می‌شود و باتوجه‌به اینکه وضعیت مشهد زرد است، دستگاه‌های ضروری با تمام کارکنان و دستگاه‌های غیرضروری با دوسوم کارکنان مشغول به فعالیت‌اند.

 

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: در جلسه ستاد کرونای استان این موضوع مطرح شد و تصمیماتی اتخاذ شد. متأسفانه اکنون ۶ ابتلا به کرونای انگلیسی در مشهد مشاهده شده است که مراقبت‌های ویژه دراین‌زمینه درحال انجام است و خانواده این افراد نیز تحت کنترل و نظارت هستند. باتوجه‌به اقدامات انجام‌شده، امیدواریم شاهد اوج‌گیری بیشتر این نوع از کرونا نباشیم. اما نگرانی ما هدف‌قراردادن و مبتلاشدن جوانان و نوجوانان به این نوع ویروس است.

 

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد استانی تصمیماتی اتخاذ شده و ما در ستاد شهرستان مشهد نیز تصمیماتی را خواهیم گرفت و محدودیت‌ها و نظارت‌ها بیشتر خواهد شد. باتوجه‌به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم و مردم به بازارها مراجعه می‌کنند، نظارت بر مجتمع‌های تجاری و محل‌های تجمع افزایش بیشتری خواهد یافت.

 

این مقام مسئول گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر به مشهد همچنان ممنوع است و در ورودی‌های شهرستان گروه‌های نیروی انتظامی مستقر و دوربین‌ها درحال پایش‌اند و منع تردد در شب نیز همچنان جریان دارد. ما امیدواریم همان‌گونه که با همراهی مردم در مقطعی به شرایط آبی رسیدیم، دوباره به وضعیتی مطلوب برسیم.

 

رنگ‌بندی‌ها براساس شاخص خطر است

در همین زمینه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز به شهرآرانیوز گفت: کرونای انگلیسی با دیگر کروناها تفاوتی ندارد و رنگ‌بندی‌ها براساس میزان بستری بیماران و تست‌های مثبت و منفی تعیین شده است و شاخص خطر از میان آن‌ها استخراج می‌شود. شاخص خطر اگر بیش از یک باشد، وضعیت زرد و اگر بیش از ۲ باشد، وضعیت نارنجی اعلام می‌شود و ربطی به نوع کرونا ندارد.

 

دکتر مهدی قلیان در پاسخ به اینکه آیا تجمعات شاخص خطر را افزایش نمی‌دهد، اظهار کرد: تجمعات خطرساز است و باعث بدترشدن اوضاع می‌شود، اما در وضعیت حضور تمام کارکنان. ضمن اینکه متأسفانه اکنون شاخصی وجود دارد که نشان می‌دهد میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سازمان‌ها و ادارات تابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زیر ۸۰ درصد است و متأسفانه به ارباب‌رجوعی که ماسک ندارد، خدمات ارائه می‌شود!

 

وی افزود: اکنون براساس اعلام نرم‌افزار ماسک، رنگ مشهد زرد است و حضور کارکنان براساس جدول اعلام شده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->