نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

پایان کار نماینده مشهد در لیگ برتر بوکس| آبروداری «پیشتازان»

  • کد خبر: ۶۰۰۰۳
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
پایان کار نماینده مشهد در لیگ برتر بوکس| آبروداری «پیشتازان»
نماینده مشهد با یک پیروزی و ۳ شکست به حضورش در لیگ برتر بوکس پایان داد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ دور گروهی لیگ برتر بوکس در اراک به پایان رسید و تیم «پیشتازان اکو» مشهد که در گروه مرگ این رقابت‌ها حاضر بود، بعد از قبول ۳ شکست و کسب یک پیروزی از دور رقابت‌ها کنار رفت. لیگ برتر بوکس امسال با حضور ۱۰ تیم در ۲ گروه پنج‌تیمی در‌حال برگزاری است که نماینده خراسان در گروه «ب» این مسابقات با تیم‌های پلیمر خلیج فارس، خوزستان، صبای نور و فارس هم‌گروه بود؛ گروهی که به روایت آمار و حضور چهره‌های سرشناس بوکس، گروه سخت‌تری در قیاس با گروه اول بود. عملکرد نماینده استان در این مسابقات فوق‌العاده نبود، اما تجربه گران‌بهای این حضور می‌تواند موتور بوکس خراسان را به جلو براند.

شروع تلخ برابر حریف سخت

بوکسور‌های خراسانی که بعد از سال‌ها فرصت دور‌هم‌جمع‌شدن و اعزام یک تیم بومی به لیگ برتر بوکس را به دست آورده بودند، از شانس بد در نخستین گام این مسابقات به تور پلیمر خلیج فارس خوردند؛ تیمی که علاوه‌بر آنکه شانس اول قهرمانی به حساب می‌آید، ۲ بوکسور خارجی هم استخدام کرده است. شاگردان محمود کیهانی، سرمربی اسبق تیم ملی بوکس، که این‌روز‌ها دوران بازنشستگی را سپری می‌کند، در همان گام نخست برابر تیم مدعی این دوره ۸‌بر ۰ شکست خوردند و هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. در این مبارزه نه از درخشش محمد شوریان، تنهاملی‌پوش تیم مشهد، خبری بود و نه از جوان‌های اوزان پایین‌تر که آینده بوکس خراسان‌رضوی هستند.

شکست روی کاغذ و روی رینگ

دومین جدال مشهدی‌ها در لیگ برتر بوکس با دومین صعودکننده این گروه یعنی تیم هیئت بوکس خوزستان همراه بود؛ تیمی که از حضور ستاره‌هایی، چون احسان روزبهانی و دانیال شه‌بخش در ترکیب خود بهره می‌برد. این دیدار با برتری ۶‌بر‌۲ تیم خوزستان روی کاغذ به پایان رسید و تنها اشکان مستوفی در ۵۲‌کیلوگرم و سلیمان امیری در ۹۱+‌کیلوگرم موفق به پیروزی بر حریفان شدند. اما نقطه عطف این دیدار، مبارزه احسان روزبهانی و محمد شوریان، ۲ بوکسور ملی‌پوش و خوش‌نام ۲ تیم بود که در پایان با برتری احسان روزبهانی از تیم خوزستان همراه بود؛ بردی که ازحیث روحی‌روانی، اعتماد‌به‌نفس را از تیم مشهد گرفت.

پیروزی دلچسب در روز درخشش شوریان

مبارزه‌های روز سوم برای تیم خراسان سراسر از امیدواری و انگیزه بود؛ جایی که تیم مشهد توانست با نمایشی تهاجمی و ویرانگر، تیم واریان جهرم از استان فارس را با نتیجه ۶‌بر‌۲ از پیش‌رو بردارد. در این دیدار اشکان مستوفی ۵۲‌کیلوگرم، علی حبیبی‌‎نژاد‌۶۳، علی قنبری‌۶۹، حسام حیدریان‌۷۵، محمد شوریان‌۹۱ و سلیمان امیری در ۹۱+‌کیلوگرم توانستند مقابل حریفان پیروز شوند و ۶‌برتری تیم پیشتازان اکو را رقم بزنند. مهدی غلامیان و پوریا پدرام، تنها‌بازنده‌های تیم مشهد در این مبارزه بودند. درخشش شوریان در مبارزه با حسین امیدی به‌قدری محسوس بود که او توانست در همان راند اول کار را یکسره کرده و حریف را از رینگ بیرون کند.

شکست با بدشانسی محض

آخرین دیدار نماینده مشهد در لیگ برتر بوکس یک بدشانسی محض بود؛ جایی که شاگردان کیهانی می‌توانستند با غلبه بر تیم صبانور‌گروس بخت خوبی برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی و رفتن روی سکو داشته باشند، اما با‌وجود‌این مصدومیت ۲ بوکسور اوزان ۷۵ و ۹۱+ مانع از این اتفاق شد. حسام حیدریان در ۷۵‌کیلوگرم و سلیمان امیری در ۹۱+‌کیلوگرم که در مبارزه‌های قبلی هم نمایش خوبی داشتند، به‌دلیل مصدومیت نتوانستند در مبارزه آخر به روی رینگ بروند و همین ۲ مبارزه شکست‌خورده سبب شد تا تیم مشهد به تیم صبا‌نور ببازد.
 
شکست ۵‌بر‌۳ در‌حالی رقم خورد که علی حبیبی‌نژاد در ۶۳‌کیلوگرم، جواد زاده‌تراب در‌۶۹ و محمد شوریان در ۹۱‌کیلوگرم توانستند حریفان را شکست دهند و اگر سلیمان امیری و حسام حیدریان می‌توانستند روی رینگ بروند، شاید وضعیت فرق می‌کرد. بدشانسی محض مشهدی‌ها وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم تیم مشهد در اوزان مختلف جایگزین‌هایی با خود به اراک برده بود و فقط در این ۲ وزن بود که نفر جایگزینی وجود نداشت.

اعداد ‌و ‌آمار یک تورنمنت خوب

بوکس خراسان‌رضوی که سال‌هاست از جایگاه واقعی‌اش فرسنگ‌ها فاصله گرفته است، حالا بعد از مدت‌ها در لیگ برتر حاضر شد تا علاوه بر کسب تجربه جوانان این خطه، بار دیگر هیجان بوکس به مشهد بازگردد. کسب ۱۱ پیروزی از ۳۲ مبارزه خراسانی‌ها در این مسابقات نشان از آن دارد که تیم مشهد در یک‌سوم بازی‌ها برنده بوده و دو‌سوم مسابقات را واگذار کرده است. همچنین محمد شوریان، سلیمان امیری، اشکان مستوفی و علی حبیبی‌نژاد با ۲ پیروزی موفق‌ترین بوکسور‌های خراسانی در این مسابقات بودند.
 
شاید اگر تیم «پیشتازان اکو» مشهد تمریناتش را زودتر آغاز می‌کرد یا در دقیقه آخر «جاسم دلاوری» زیر قولش نمی‌زد و به تیم مشهد می‌پیوست، امروز مشهدی‌ها روی سکوی این رقابت‌ها قرار داشتند. با‌این‌همه محمود کیهانی، سرمربی کهنه‌کار و اسبق تیم ملی، که هدایت تیم مشهد را به عهده داشت، پیش از اعزام به مسابقات هم گفته بود: «ما به این مسابقات به چشم آماده‌سازی برای رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور نگاه می‌کنیم»؛ هدف‌گذاری که شاید به‌درستی صورت گرفت و باید منتظر روز‌های روشن پیش‌روی بوکس خراسان‌رضوی ماند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->