اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) تهران گلایه شهروندان از پیچ‌و‌خم‌های تهیه دارو‌های خاص ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | مرگ ۲ موتورسوار به دلیل نداشتن کلاه ایمنی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سال تحصیلی ۱۴۰۳ از شهریورماه آغاز می‌شود؟ فصل بهار، بهترین زمان برای انجام حجامت است معاون دادستان خراسان رضوی: هر گونه تهدید بهداشت عمومی جرم است فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال کشف اسکلت وسط خانه | ماجرای مرگ عجیب مرگ مرد ۵۳ ساله چه بود؟ «صفر» شدن زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی پیدا کردن همسر مناسب، مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده است سد‌های خراسان‌رضوی فقط ۸ درصد آب دارند | مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب صادر شد
سرخط خبرها

پرده برداری از راز یک شبکه قماربازی در مشهد

  • کد خبر: ۶۰۰۱۰
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
پرده برداری از راز یک شبکه قماربازی در مشهد
کارشناسان فضای مجازی پلیس فتای خراسان رضوی در اقدامی تخصصی در بستر سایبری با رصد اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از یک سایت قماربازی با ترفندی حیله‌گرانه دست یافتند که نشان می‌داد افرادی در خارج از کشور این درگاه‌های اینترنتی غیر مجاز را مدیریت می‌کنند.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ با توجه به دستور دادستانی کشور مبنی بر مقابله با سایت‌های شرط‌بندی و قماربازی در بستر فضای مجازی، طرحی با هدف شناسایی و مسدودسازی این درگاه‌های اینترنتی از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی اجرا شد.

کارشناسان فضای مجازی پلیس فتای خراسان رضوی در اقدامی تخصصی در بستر سایبری با رصد اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از یک سایت قماربازی با ترفندی حیله‌گرانه دست یافتند که نشان می‌داد افرادی در خارج از کشور این درگاه‌های اینترنتی غیر مجاز را مدیریت می‌کنند.

مأموران پس از شناسایی سایت مورد نظر دریافتند که گردانندگان این درگاه اینترنتی با ترفند بازی «گل‌یاپوچ» طعمه‌های خود را فریب داده و مبالغ زیادی را از آن‌ها کلاهبرداری کرده‌اند. قربانیان این بازی مجازی هم به خیال اینکه پولشان را در قمار باخته‌اند، بازی را خاتمه داده و موضوع را نیز پیگیری نمی‌کرده‌اند. از سوی مقابل گردانندگان سایت نیز برای اینکه طعمه‌ها را به ادامه بازی ترغیب کنند در مراحل اولیه بازی مبالغی را به عنوان جایزه به آغازکننده بازی می‌داده‌اند و در مراحل بالاتر که رقم قمار افزایش می‌یافته نقشه شوم خود را عملی می‌ساخته‌اند.


شناسایی ۱۰۰ قربانی سایت گل‌یاپوچ

مأموران پلیس فتا پس از مسدودسازی فعالیت این سایت قماربازی به شناسایی چند تن از بازی‌کنندگان پرداختند و در چند روز اخیر موفق به شناسایی بیش از ۱۰۰ نفر در مشهد شدند.
یکی از مال‌باختگان که زنی جوان و دارای مدرک مهندسی it از یکی از دانشگاه‌های معتبر استان است پس از احضار به مرکز فرماندهی پلیس فتای خراسان رضوی مدعی شد که از نوع شگرد و شیوه سایت مورد نظر آگاهی داشته است در این میان، اما سعی داشته تا با آغاز بازی در مراحل اولیه مبالغی را دریافت کند، اما با توجه به نوع برنامه‌نویسی سایت نه تنها موفق نشده بلکه یک میلیون تومانش را هم باخته است.
این زن جوان به دلیل انجام قمار که خود در مظان اتهام بود پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

یکی دیگر از مال‌باختگان این پرونده که بیش از ۱۰ میلیون تومان از سرمایه خود را در این بازی باخته بود و حالا در جایگاه متهم قرار داشت پس از احضار به مرکز فرماندهی پلیس فتای استان خراسان رضوی به افسر تحقیق پرونده گفت: بازی در این سایت شبیه به بازی قدمی گل‌یا‌پوچ بود باید از بین ۴ گوی گل را پیدا می‌کردید. قبل از آغاز بازی رقم پیشنهادی را اعلام می‌کردید و وارد بازی می‌شدید. بازی در مراحل ابتدایی به نفع بازی‌کننده بود، اما در مراحل بالاتر شکل بازی تغییر می‌کرد و همه آنچه برده بودید از دستتان می‌رفت. چراکه انتخاب اشتباه مساوی با باختن پول پیشنهادی بود.
این فرد که مردی جوان است نیز پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.


قمار ۷۰۰ میلیون تومانی در سایت پیش‌بینی

روز گذشته رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: طبق بررسی کارشناسان ما تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان مشهدی در این سایت اقدام به قمار کرده که بیش از یک میلیارد تومان از سرمایه خود را باخته‌اند.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: بر اساس گزارش‌های مأموران ما و بررسی‌های برنامه‌نویسی سایت مسدود شده، شگرد گردانندگان این سایت به این‌گونه بوده است که در مراحل بالا هیچ‌کدام از گوی‌ها حاوی گل نبوده و عملا فرد بازی کننده هر کدام از آن‌ها را انتخاب می‌کرده بازنده این بازی می‌شده و مبلغ پیشنهادی‌اش را از دست می‌داده است.
این مقام ارشد پلیس فتای استان بیان کرد: در یکی از پرونده‌های اخیر که مربوط به سایت شرط‌بندی با شگرد پیش‌بینی نتیجه مسابقات فوتبال بود فردی مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان خود را از دست داده بود که تحقیقات این پرونده برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد.

سرهنگ جهانشیری به شهروندان هشدار داد: کاربران فضای مجازی اطلاع داشته باشند که اغلب گردانندگان این سایت‌های شرط‌بندی و قمار در خارج از کشور هستند و دسترسی به این افراد نیز دشوار است بنابراین شهروندان توجه داشته باشند به‌هیچ‌وجه به این درگاه‌های اینترنتی که تحت عناوین مختلف جذب مخاطب می‌کنند، اعتماد نکرده و وارد بازی آن‌ها نشوند. علاوه بر این طبق قانون فردی که در این سایت‌ها اقدام به قمار می‌کند نیز مجرم است و در صورت احراز جرم با فرد متخلف برخورد خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->