اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کرونا زمینه‌ای برای شناخت فرصت‌ها شد

  • کد خبر: ۶۰۱۳۹
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کرونا زمینه‌ای برای شناخت فرصت‌ها شد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سال ۱۳۹۹ با تمام تلخی‌ها رو به پایان است، این سال تجربه‌ای برای شناسایی نقاط ضعف و قوت همچنین شناسایی فرصت‌ها و نکاتی بود که باید روی آن‌ها تمرکز می‌شد. کرونا زمینه‌ای برای استفاده بهتر از فرصت‌ها شد.

جانقربان | شهرآرانیوز، حمیدرضا موحدی‌زاده در صدوبیست‌وسومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد که امروز ۱۱ اسفندماه برگزار شد، گفت:  نوروز امسال را با همه‌گیری کرونا آغاز کردیم و نوروز خلوت و بدون دیدوبازدیدی داشتیم که نتیجه آن را دیدیم و میزان مرگ‌ومیر کاهش یافت.

 

وی افزود: برای نوروز ۱۴۰۰ نیز هشدار‌هایی داده شده است که اگر رعایت نکنیم، دوباره با مصیبت روبه‌رو خواهیم شد و امیدواریم مردم در کنار دولت و دیگر نهاد‌ها همت کنند که در سال آینده این بیماری را به حداقل برسانیم و مردم بهتر بتوانند تنفس کنند. این بیماری یک درد مشترک جهانی است و باید برای پیشگیری از آن دقت کرد.

 

وی در ادامه گفت: برنامه‌ها به جد درحال پیگیری است و برای نمونه پل چهارسطحی آزادگان به‌عنوان اولین پل در شمال شرق در بهار ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید که آسودگی از ترافیک را به‌همراه خواهد داشت.

 

به گفته وی، همچنین تقاطع غیرهمسطح ابوطالب، بازسازی کال اسماعیل‌آباد با پارکی خطی، مسیر جلوخان فردوسی تا هارونیه با هدف تقویت فرهنگی منطقه، کوه‌پارک، رودپارک و بوم‌پارک نیز با هدف قراردادن محیط زیست شهری، پردیس تئاتر مشهد، پارک مادر و کودک با ۸۰ درصد پیشرفت، پارکینگ آزادی و پارک ۵ هکتاری انتهای مهریز از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های درحال انجام است که برخی تا انتهای سال و برخی در بهار ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

موحدی‌زاده با بیان اینکه دسترسی به ایستگاه دوم شهید کاوه فردا به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: همچنین عملیات ایستگاه سلامت درحال انجام است که شهرداری بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان در آن هزینه می‌کند.

 

در زمینه المان‌های نوروزی صاحب سبک هستیم

باتوجه‌به نزدیکی بهار ۱۴۰۰، صدرا یوسفی، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، درباره استقبال از بهار ۱۴۰۰ گفت: مشهد ۱۲ سال است سابقه رویداد‌های نوروزی دارد و با رویکرد ویژه شورای پنجم، چهارمین دوره جشنواره خانه بهار درحال برگزاری است.

 

به گفته وی، ما دراین‌زمینه صاحب سبک هستیم و افزایش نشاط و شادی، ارتقای سطح کمی و کیفی سیمای شهری و حرکت به سمت آرایه‌های دائم از جمله نکاتی بوده است که به آن‌ها در انتخاب آثار توجه شده است.

 

وی افزود: از تمام ظرفیت‌های کشور در جشنواره امسال استفاده شده و به کارگاه‌های آموزشی و خلق ایده توجه شده است.

 

در ادامه این جلسه، به مناسبت روز نیکوکاری از خیر مشهدی، آقای عدالتیان، تقدیر شد. گفتنی است از اقدامات این خیر می‌توان به اورژانس عدالتیان اشاره کرد.

 

مصوبات جلسه امروز؛ حذف نام‌های تکراری از معابر مشهد

در ادامه جلسه امروز وارد دستور شد. مصوبات جلسه امروز عبارت‌اند از:

- تصویب دوفوریت، کلیات و جزئیات واگذاری حق انتفاع یک قطعه زمین به مؤسسه خیریه زینب کبری(س). این خیره در زمینه مادران کارتن‌خواب فعالیت می‌کند. همچنین زمین واگذارشده ۱۰ هزار مترمربع با کاربری مسکونی است؛

- تصویب مجوز واگذاری دارایی‌های شهرداری در طرح مهر هشتم؛

- تصویب لایحه ضرایب درآمدی در عوارض شهری که این مبلغ از این پس به‌صورت قطعی محاسبه خواهد شد و مبلغ دریافتی علی‌الحساب نخواهد بود؛

- تصویب لایحه تثبیت و تغییر نام‌های تکراری معابر مشهد. گفتنی است اکنون ۳۰ نام تکراری در ۹۰ معبر شهر وجود دارد.

- تصویب بررسی طرح تفضیلی حوزه میانی شهر

- تصویب طرح ارائه خدمات شهرداری مشهد در ناحیه منفصل توس

- تصویب تفریق بودجه سال ۹۸ سازمان فرهنگی و اجتماعی

-تصویب تفریق بودجه سال ۹۸ سازمان زمین و مسکن

-تصویب تفریق بودجه سال ۹۸ سازمان عمران

-تصویب اصلاح بودجه سال ۹۹ شرکت بهره برداری قطار شهری

-تصویب اصلاح بودجه سال ۹۹ شرکت قطار شهری مشهد

-تصویب اصلاح بودجه سال ۹۹ سازمان حمل و نقل و ترافیک

-تصویب اصلاح بودجه سال ۹۹ شرکت توسعه ارتباط ترافیک

- تصویب طرح اصلاح شبکه معابر شمال شهر

  • تصویب لایحه دستورالعمل صدور مجوز و نظارت بر بهره برداری از پارکینگ‌های عمومی شهر مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->