واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

این روز‌ها طلا بخریم یا نه؟ | روز‌های خوب طلا دوباره در حال بازگشت است

  • کد خبر: ۶۰۳۵۰
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
این روز‌ها طلا بخریم یا نه؟ | روز‌های خوب طلا دوباره در حال بازگشت است
  کارشناسان بازار‌های جهانی معتقدند روز‌های خوب طلا دوباره در حال بازگشت است و این موضوع ربطی به بیت کوین ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نظر می‌رسد کارشناسان بیت کوین و طلا را به هم مربوط نمی‌دانند و نوسانات این دو را به دلیل آمار‌های اقتصادی ارائه شده در بازار‌های جهانی می‌بینند. بازار نفت نیز امید به جلسه اوپک در روز پنج شنبه بسته است.

 

براساس گزارش مارکت واچ، معاملات آتی طلا در روز سه شنبه به قیمت بالاتری صعود کرد و برای اولین بار در شش معامله گذشته خود، سودی را به دست آورد. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda، گفت: «ممکن است ضررطلا به پایان رسیده باشد. اکنون چشم انداز جهانی ممکن است نقاط ضعفی را نشان دهد.»

 

او گفت: «فروش جهانی اوراق قرضه به خوبی می‌تواند از سر گرفته شود، اما بانک‌های مرکزی در صف ایستاده اند تا نگرانی خود را از افزایش بازده اوراق اعلام کنند. اگر فدرال رزرو به وضوح نشان دهد که با دیگر بانک‌های مرکزی توافق دارند، طلا می‌تواند به راحتی روند صعودی خود را بازگرداند.»

 

شاخص دلار در روزی که گذشت حدود ۰.۳ درصد یا ۰.۲۷ واحد افت پیدا کرد و به ۹۰.۷۶۵ واحد رسید.

 

طلای آتی تحویل آوریل ۱۰.۶۰ دلار یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و به قیمت ۱۷۳۳.۶۰ دلار در هر اونس رسید. قیمت‌ها روز دوشنبه در کمترین میزان خود از ژوئن ۲۰۲۰ قرار گرفته بود.

 

همچنین طلای نقدی با افزایش ۱۰ دلاری یا ۰.۵۸ درصد به ۱۷۳۴ دلار رسید.

 

آیا باید طلا خرید؟

از نظر فنی برخی کارشناسان معتقدند بازار در ماه‌های آینده به ۱۸۲۰ دلار می‌رسد. به همین دلیل سایت اینوستینگ در یکی از گزارش‌های خود، خرید طلا در روز‌های اخیر پیشنهاد کرده است.

 

سی ان ان گزارش می‌دهد، نگرانی‌های مربوط به تورم منجر به نوسانات بیشتری در بازار سهام و اوراق قرضه در شده است. این باید خبر خوبی برای طلا باشد، دارایی ملموس با عرضه محدود که اغلب در مواقع تورم خوب عمل می‌کند. بانک‌های مرکزی همیشه می‌توانند پول بیشتری چاپ کنند. ولی باید توجه داشت که کارگران معدن نمی‌توانند فقط با جادو طلای بیشتری تولید کنند.

 

اما طلا به تازگی به لطف یک تازه وارد مالی جدید در شهر، برخی از طرفداران خود را از دست داده است: بیت کوین. قیمت طلا در سال جاری حدود ۹ درصد کاهش یافته و به طور تقریبی ۱۵ درصد کمتر از بالاترین رقم بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس تعیین شده در تابستان گذشته است.

 

در همین حال، بیت کوین حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر زیر ۵۰ هزار دلار معلق است که البته فاصله زیادی با رکورد بالای ماه گذشته ندارد.

 

هنوز هم، طرفداران طلا فکر می‌کنند که فلز زرد برای یک جهش خود را آماده کرده است - حتی با اینکه بیت کوین به سمت بالا حرکت کند.

 

طلا یک بازاری است که از گذشته ترس دارد. قیمت‌ها سال گذشته به دلیل نگرانی در مورد قرنطینه شدن به دلیل ویروس کرونا که اقتصاد جهانی را فلج کرده بود نوسانات رو به بالایی داشت. اما طلا همچنین وقتی سرمایه گذاران نگران تورم هستند - مانند اکنون نیز به خوبی عمل می‌کند.

 

 

بیت کوین به طلا ربط پیدا نمی‌کند

اما ممکن است بیت کوین به دلایل خوبی، در حال شکست طلا است. دلیلی ندارد که بازگشت طلا با عقب نشینی بیت کوین همزمان شود. در حقیقت، ارز‌های رمزپایه در زمانی که انتظار می‌رود بازده اوراق قرضه رو به افزایش باشد، می‌توانند یک شرط خوب باشند.

 

برد نویمان، مدیر استراتژی بازار در الجر، در مصاحبه با CNN Business گفت: «طلا برای تورم کمی بالاتر مفید است، اما لزوماً نرخ بهره واقعی خیلی بالاتر نیست.»

 

نویمان گفت اگرچه تورم اغلب با افزایش نرخ همراه است، اما مسئله این است که نرخ‌ها می‌توانند به طور چشمگیری اوج بگیرند و به بازدهی طلا صدمه بزنند. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که تازگی بیت کوین عقب رانده شده است.

 

بزرگترین دلیل افزایش بیت کوین در سال جاری بیشتر به این واقعیت مربوط می‌شود که سرمایه گذاران تشخیص داده اند که ارز رمزنگاری شده حتی از طلا یا سایر فلزات گرانبها کمیاب است.

 

فقط ۲۱ میلیون بیت کوین در کد منبع آن تعبیه شده است؛ و در حال حاضر به طور تقریبی ۱۸.۶ میلیون هم اکنون در گردش هستند.

 

در حال حاضر قیمت هر بیت کوین با کاهش ۲.۴۶ درصد به ۴۷ هزار و ۲۷۳ دلار رسید.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->