سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۳۳ تبهکار سابقه‌دار پشت میله‌های زندان مشهد

  • کد خبر: ۶۰۳۶۶
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
۳۳ تبهکار سابقه‌دار پشت میله‌های زندان مشهد
در عملیات ضربتی ۵ کلانتری در مشهد ۴۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف شد
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ مأموران دایره تجسس، اطلاعات و مبارزه با مواد مخدر ۵ کلانتری مشهد در اجرای طرح مقابله با سرقت و ارتقای امنیت محله‌محور موفق به دستگیری ده‌ها سارق، شرور و خرده‌فروش مواد مخدر شدند و ضمن کشف یک محموله مواد افیونی ۴۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهر مشهد در تشریح جزئیات این طرح ضربتی نیرو‌های پلیس گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چندین عملیات با هدف بالا بردن امنیت مناطق مرکزی و حاشیه‌ای شهر مشهد از سوی مأموران کلانتری‌های خلق‌آباد، کوی پلیس، بانوان، گلشهر و امام رضا (ع) به اجرا در آمد.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی با اشاره به مرحله اول این عملیات‌ها، بیان کرد: مأموران کلانتری خلق‌آباد در پی دریافت چندین پرونده سرقت از باغ‌ویلا‌ها در حوزه استحفاظی خود طرحی با محوریت مقابله با سرقت را اجرایی کردند و به رصد میدانی در چند منطقه پرداختند. تحقیقات مأموران دایره تجسس و اطلاعات این مجموعه انتظامی ادامه داشت تا اینکه ردی از متهمان که ۲ مرد میان‌سال بودند در یکی از خیابان‌های اطراف کلانتری خلق‌آباد به دست آمد و مجریان قانون بلافاصله وارد عمل شدند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: متهمان این پرونده که ۲ مرد پنجاه‌ویک و پنجاه‌وپنج‌ساله هستند در اقدامی غافل‌گیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شدند که به محض انتقال آن‌ها به کلانتری خلق‌آباد ۳ مال‌باخته که به تازگی باغ‌ویلایشان هدف دستبرد سارقان قرار گرفته بود به این مجموعه انتظامی مراجعه و ضمن شناسایی ۲ متهم شکایت خود را علیه آن‌ها تنظیم کردند.
سرهنگ صارمی بیان کرد: متهمان به دام افتاده پس از تشکیل پرونده و احراز جرم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند.


سارقان فاضلاب در دام

رئیس پلیس شهر مشهد مقدس به دومین مرحله از این عملیات‌های ضربتی اشاره کرد و گفت: در این طرح مأموران دایره تجسس کوی پلیس که از چندی پیش در پی یافتن سارقان دریچه‌های فاضلاب در منطقه خود بودند، با به دست آوردن سرنخی از یکی از این افراد بلافاصله وارد عمل شدند. مأموران در این عملیات با پایش میدانی و استفاده از اطلاعات منابع مخبران توانستند مخفیگاه سارقان تحت تعقیب را شناسایی کنند و در نهایت زمانی که آن‌ها در محل حضور داشتند بالای سرشان حاضر شوند.

سرهنگ صارمی ادامه داد: ۲ سارق فراری در این مأموریت پلیسی دستگیر شدند و در همان دقایق ابتدایی تحقیقات، بدون هیچ مقاومتی به جرم خود اعتراف کردند و یکی از مال‌خران اموال مسروقه که دریچه‌های فاضلاب سرقتی خریداری می‌کرد را به مأموران معرفی کردند. این سارقان پس از اقرار به جرم سریالی خود برای ادامه تحقیقات روانه دادسرا شدند.


کیف‌زنی در اتوبوس‌های درون شهری

فرمانده انتظامی مشهد در بخش دیگری از این گزارش به دستگیری سارق تیزدست اتوبوس‌های مسافربری درون‌شهری پرداخت و این عملیات را تشریح کرد: در این طرح ضربتی نیز مأموران کلانتری بانوان حضور داشتند. با توجه به اعلام چندین فقره سرقت در اتوبوس‌های درون‌شهری به پلیس، تیمی ویژه برای به نتیجه رساندن این پرونده از کلانتری بانوان وارد عمل شد.

سرهنگ صارمی گفت: بانوان پلیس با رصد اطلاعاتی و استخراج تصاویر و فیلم ضبط شده از چند دستگاه دوربین مداربسته هویت سارق که زنی جوان بود را شناسایی کردند و به سراغ او رفتند. متهم پرونده غافل از اینکه زیر ذره‌بین مأموران قرار دارد در یکی از خطوط سازمان اتوبوس‌رانی دست به سرقت گوشی تلفن همراه زنی جوان زد. مأموران کلانتری بانوان که پیش‌تر رد این زن سارق را زده و او را تعقیب می‌کردند به محض احراز جرم وارد عمل شدند و درست لحظاتی پس از ارتکاب سرقت این زن جوان را به دام انداختند. متهم در ابتدا حاضر به همکاری با بانوان پلیس نبود، اما با کشف ۵ دستگاه گوشی سرقتی از کیف دستی‌اش به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و به جرمش اعتراف کرد. در این میان ۸ مال‌باخته با مراجعه به کلانتری بانوان از سارق دستگیر شده شکایت کردند.


جمع‌آوری ۶۱ معتاد متجاهر

این مقام ارشد انتظامی مشهد با اشاره به عملیات چهارده‌ساعته مأموران کلانتری گلشهر، اظهار کرد: در این عملیات که از روز دوشنبه از ساعت ۶ بامداد تا ۲۰ ادامه داشت ۶۱ معتاد متجاهر از سوی مأموران مبارزه با مواد مخدر این کلانتری جمع‌آوری و پس از تشکیل پرونده به کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری منتقل شدند.
سرهنگ عباس صارمی گفت: در بخش دیگری از این طرح ارتقای امنیت محله‌محور ۲۴ خرده‌فروش مواد افیونی شناسایی و دستگیر شدند که در بازرسی بدنی و از مخفیگاه این افراد حدود ۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه صد‌ها عدد قرص روان‌گردان کشف و ضبط شد.
 
در این عملیات همچنین ۳ نفر از افراد شرور منطقه که از چندی پیش تحت پیگرد قانونی بودند و برای ساکنان مزاحمت خیابانی داشتند به دام قانون افتادند. علاوه بر این مأموران دایره تجسس کلانتری گلشهر در بخش دیگری از این طرح با توجه به پایش اطلاعاتی و پوششی ۲۶ دستگاه خودرو و ۱۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف و توقیف کردند.


دستگیری سارق حین ارتکاب جرم

رئیس پلیس مشهد به آخرین مرحله این عملیات‌های ضربتی پرداخت و اشاره کرد: در این عملیات نیز مأموران گشت کلانتری امام رضا (ع) مشهد که در راستای مبارزه با سرقت‌های خیابانی مشغول گشت‌زنی بودند فردی در حال فرار را مشاهده کردند که چند تن از شهروندان به دنبال او می‌دویدند و با دزد خطاب کردن این فرد قصد دستگیری‌اش را داشتند. در این بین مأموران گشتی پلیس بلافاصله وارد عمل شدند و مرد تحت تعقیب را دستگیر کردند.

سرهنگ صارمی ادامه داد: با دستگیری این مرد سی‌وپنج ساله مشخص شد که او در حال سرقت یک دستگاه موتورسیکلت بوده که مالک آن سر رسیده است. شاکی پرونده به محض مشاهده فرار متهم به همراه چند نفر از اهالی به تعقیب سارق می‌پردازد که در این بین پلیس سررسیده و متهم را دستگیر می‌کند.
این مقام مسئول بیان کرد: در ادامه تحقیقات این پرونده مشخص شد که سارق به‌دام‌افتاده دارای ۳ فقره سابقه کیفری است که این فرد پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->