افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر: کاشت ۱۵۰۰ هکتار درخت در کمربند‌های سبز مشهد

  • کد خبر: ۶۰۴۶۳
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
رئیس شورای اسلامی شهر: کاشت ۱۵۰۰ هکتار درخت در کمربند‌های سبز مشهد
محمدرضا حیدری در پویش درختکاری منطقه۵ شهرداری مشهد، اظهار کرد: از ابتدای ایجاد و ساخت کمربند‌های سبز مشهد تا پیش از امسال، در مجموع ۳ هزار هکتار درخت‌کاری شده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به عزم جدی و تلاش پیگیرانه مدیریت‌شهری در این دوره برای ارتقای سرانه‌های فضای سبز شهری، گفت: یکی از جلوه‌های تحقق این سیاست، کاشت ۱۵۰۰ هکتار درخت در کمربند‌های سبز شمالی و جنوبی است که امسال انجام خواهد شد.

محمدرضا حیدری در پویش درختکاری منطقه۵ شهرداری مشهد، اظهار کرد: از ابتدای ایجاد و ساخت کمربند‌های سبز مشهد تا پیش از امسال، در مجموع ۳ هزار هکتار درخت‌کاری شده است.
وی افزود: با بررسی تاریخ و میراث گذشته خود درمی‌یابیم که کاشت درخت، فرهنگی عمومی بوده است و عموم مردم درباره آن اهتمام جدی داشته‌اند و این سنت‌حسنه و اقدام خیر و خداپسندانه باید دوباره به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، زیرا هر چقدر هم که شهرداری سرانه‌های فضای سبز شهری را ارتقا دهد، باز هم نیازمند مشارکت مردمی هستیم.

حیدری با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مدیریت‌شهری زیست‌پذیرکردن فضای شهر برای مردم است، افزود: یکی از جلوه‌های ارزشمند و درس‌آموز تحقق این رسالت، توجه به مقوله محیط‌زیست و فضای سبز شهری است. وی با بیان اینکه امروز شهروندان باید از فضای مقابل منازل و خانه‌های خود برای کاشت درخت و توسعه فضای سبز استفاده کنند، تصریح کرد: موفقیت مدیریت‌شهری زمانی خواهد بود که کاشت درخت به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، زیرا توان شهرداری برای توسعه فضای سبز محدود است.

حیدری هفته درختکاری را فرصت مناسبی برای ترویج و توسعه فرهنگ کاشت درخت دانست و گفت: خوشبختانه شهرداری نیز تمهیدات خوبی در این باره پیش‌بینی کرده و چندهزار نهال رایگان را به آن اختصاص داده است که از همه شهروندان برای حضور در این پویش دعوت می‌کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: شهروندان از هر فرصت و بستری برای کاشت درخت بهره ببرند و نه‌تن‌ها خود، بلکه آیندگان را هم از مزایای این اقدام خود بهره‌مند کنند.


درخت‌کاری به یک هفته محدود نشود

همچنین مجتبی بهاروند، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در مراسمی مشابه در مناطق ۱۰ و ۱۲ شهرداری مشهد گفت: درخت‌کاری نباید تنها به یک هفته مشخص محدود شود، زیرا کاشت درخت و توسعه فضای سبز، نیازی برای همه زمان‌هاست و بر همین اساس، پیوسته شورای پنجم و مدیریت‌شهری در این دوره توسعه فضا‌های سبز را مد نظر داشته است.

وی افزود: درختان علاوه بر لطافت هوا سبب کاهش آلودگی صدا می‌شوند؛ به این معنا که صدای رفت‌وآمد خودرو‌ها در خیابان‌ها می‌تواند با وجود درختان کاهش یابد و آن‌ها، چون حفاظی در برابر تشعشعات ماوراءبنفش هستند؛ هوا در زیر درختان در روز خنک‌تر و در شب گرم‌تر می‌شود.

وی با اشاره به عزم جدی مدیریت‌شهری در دوره شورای پنجم برای توسعه فضای سبز، تصریح کرد: یکی از نکات مهم در بحث توسعه فضای سبز، موضوع تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری است که خوشبختانه با ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی و شبکه جداسازی آب‌شرب از آب‌خام، گام‌های تأثیرگذاری در این راستا برداشته شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->