۱۷ میلیون گل برای استقبال از بهار در مشهد

  • کد خبر: ۶۰۴۶۶
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
۱۷ میلیون گل برای استقبال از بهار در مشهد
معاون خدمات شهری شهردار مشهد از کاشت ۱۷ میلیون گل به وسعت ۱۹ هکتار در مشهد در آستانه نوروز خبر داد
مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ معاون خدمات شهری شهردار مشهد از کاشت ۱۷ میلیون گل به وسعت ۱۹ هکتار در شهر در آستانه نوروز خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۵ درصد از این گل‌ها توسط تولیدکنندگان بومی تأمین شد و امسال این رقم به بیش از ۹۴ درصد رسیده است.
مهدی یعقوبی در نشست خبری برنامه‌های ستاد استقبال از بهار با بیان اینکه سطح گل کاری‌های امسال ۱.۵ هکتار بیشتر از سال گذشته است، افزود: امسال گل کاری‌ها به طور ملموسی در مناطق حاشیه شهر همانند بولوار توس، جاده قدیم و جاده کلات افزایش یافته است؛ ضمن اینکه گل کاری در ۹۰۰ آدرس انجام می‌گیرد که در این میان ۳۲ میدان به صورت ویژه گل کاری خواهد شد.


رونمای از ۲۰۰ المان جدید

وی افزود: با توجه به تداوم شیوع کرونا در کشور، برای نوروز امسال گل کاری‌ها به گونه‌ای خواهد بود که مردم بتوانند به صورت عبوری و حتی از داخل خودرو‌ها نیز از فضا و تنوع ایجادشده بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جشنواره گل‌های لاله در پارک ملت و کوهسنگی برگزار نمی‌شود، افزود: امسال ۱۲۰۰ المان در شهر جانمایی می‌شود که ۲۰۰ المان جدید است و بخش زیادی از المان‌ها نیز مربوط به سال گذشته است که با اصلاح و رنگ آمیزی در شهر رونمایی می‌شود.


رنگ آمیزی ۲.۳ میلیون مترمربع جدول

قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد تصریح کرد: به دلیل در پیش بودن نیمه شعبان در فروردین سال آینده، برخی المان‌های نوروزی با موضوع نیمه شعبان خواهد بود؛ ضمن اینکه ۶۵ هزار شعله لامپ یک وات نیز در مسیر‌های منتهی به حرم استفاده می‌شود.
معاون خدمات شهری شهردار مشهد همچنین از رنگ آمیزی ۲.۳ میلیون مترمربع جدول در شهر و در طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت: در ایام پیش رو ۱۵ هزار متر نقاشی و دیوارنگاری نیز در شهر انجام خواهد شد.


مشهد، زیباترین و پاکیزه‌ترین شهر کشور

وی هزینه اجرایی طرح استقبال از بهار را نیز ۱۳ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: برای اجرای پروژه‌ها و به ویژه درخت کاری در ۱۵۰۰ هکتار کمربند سبز شهر، نرم افزار ویژه‌ای برای نام نویسی کارگران ایجاد شده است و کارگران ساده می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند و در این پروژه مشغول به کار شوند؛ ضمن اینکه تاکنون ۶۳۰۰ نفر نیروی کار در این نرم افزار نام نویسی کرده اند.
یعقوبی با اشاره به رونمایی از جایگاه ویژه کارگران در میدان فردوسی افزود: قطعا نمی‌توانیم کارگران را مجبور به حضور در این جایگاه‌ها کنیم، اما برخی از افرادی که در کنار خیابان حضور دارند نیز کارگر نیستند و به عنوان کارگر، به نوعی مشغول تکدی گری از مردم اند.

وی با اشاره به اظهارات مسئولان شهری اصفهان و شیراز درباره زیبایی مشهد گفت: به اعتراف بسیاری از مسئولان شهری در دیگر شهرها، مشهد زیباترین و پاکیزه‌ترین شهر کشور است. وی در میان اظهارات خود، اشاره‌ای هم به طرح سامان دهی تابلو‌های تبلیغاتی در شهر کرد و افزود: با مجوز از دستگاه قضایی، مشغول سامان دهی دراین باره هستیم و تاکنون پاک سازی در بولوار پیروزی و بولوار وکیل آباد انجام شده است.
 
معاون خدمات شهری شهردار با قدردانی از تلاش پاکبانان و نیرو‌های خدمات شهری برای آماده سازی شهر در آستانه سال‌نو، افزود: در قالب مناسب‌های مختلف در طی ماه‌های اخیر، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان قدردانی به این افراد پرداخت شده است؛ ضمن اینکه پرداخت پایه سنوات این نیرو‌های خدوم، بار مالی ۴۵ میلیارد تومانی برای شهرداری داشته است و لایحه‌ای نیز در حال تنظیم است که بتوانیم حمایت‌هایی خارج از ضوابط بیمه‌ای برای همه کارگران خدمات شهری انجام بدهیم. وی ادامه داد: با اصلاح دفترچه پیمان، لباس گرم بیشتری در اختیار کارگران خدمات شهری قرار داده شد؛ ضمن اینکه هزینه بیمه تکمیلی آن‌ها نیز توسط شهرداری پرداخت می‌شود. وی پروسه تولید و ساخت المان‌های نوروزی را شفاف توصیف کرد و گفت: از اواخر تیرماه فراخوان کشوری این طرح منتشر شد و بررسی‌های زیادی نیز در سطوح مختلف برای پذیرش آثار پیشنهادی انجام شد.


نیاز ۲۳ میلیون مترمکعبی آب برای فضای سبز

یعقوبی با اشاره به نیاز ۲۳ میلیون مترمکعبی برای آبیاری فضای سبز شهر در هرسال، افزود: برای توسعه شبکه آبیاری شهری، ۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد جدید منعقد شده است و مجوز ساخت ۵ تصفیه خانه جدید را نیز گرفته ایم که امیدواریم عملیات اجرایی ۲ تصفیه خانه را در سال آینده آغاز کنیم.


نگاه ویژه به معلولان در فضای شهری

قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد همچنین با اشاره به تمهیدات ویژه در جانمایی شهری خدمات برای معلولان بیان کرد: در حوزه پارک‌ها و فضای سبز، مناسب‌سازی برای حضور معلولان از مدتی قبل در دستور کار قرار داشته است، ضمن اینکه در حوزه فضا و وسایل بازی کودکان نیز دسترسی‌های ویژه‌ای برای معلولان طراحی شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->