سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ادامه واکنش‌های اعتراضی به برگزاری امتحانات شبه‌نهایی و سردرگمی دانش‌آموزان

  • کد خبر: ۶۰۴۶۸
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
  • ۲
ادامه واکنش‌های اعتراضی به برگزاری امتحانات شبه‌نهایی و سردرگمی دانش‌آموزان
هم اجباری، هم اختیاری! دانش‌آموزان مانده‌اند وسط این دوراهی! مدیران آموزش‌وپرورش از اختیاری‌بودن حضور در امتحانات شبه‌نهایی صحبت می‌کنند و مدیران مدارس از اجباری‌بودن آن!
محدثه شوشتری | شهرآرانیوز؛ هم اجباری، هم اختیاری! دانش‌آموزان مانده‌اند وسط این دوراهی! مدیران آموزش‌وپرورش از اختیاری‌بودن حضور در امتحانات شبه‌نهایی صحبت می‌کنند و مدیران مدارس از اجباری‌بودن آن! مدارس حتی برنامه زمان‌بندی امتحانات و تقسیم دانش‌آموزان را هم مشخص کرده‌اند و قرار است از روز شنبه، ۱۶ اسفند، تا ۲۷ اسفند این امتحانات به‌صورت منطقه‌ای و استانی برگزار شود.

این اولین‌باری نیست که دانش‌آموزان بین تصمیم‌های مدیران آموزش‌وپرورش با مدیران مدارس سردرگم مانده‌اند. در یک‌سالی که کرونا یکه‌تازی کرده و برنامه عادی همه امور را بر هم زده، بار‌ها این دوگانگی بین ابلاغ بخش‌نامه‌ها و تصمیم‌های ستاد کرونا برای آموزش‌وپرورش با عملکرد مدارس وجود داشته است. این دوگانگی را در تعیین اختیاری یا اجباری‌بودن اجرای دستورالعمل‌های فعالیت مدارس در ایام کرونا می‌توان دید که چه درباره شرکت در کلاس‌های درس و چه شرکت در امتحانات در مقاطع مختلف تحصیلی و فواصل مختلف زمانی، دانش‌آموزان را بلاتکلیف کرده است.
 
نظیر آن را در آغاز بازگشایی مدارس دیدیم که ابتدا اعلام شد مدارس حضوری بازگشایی می‌شوند و بعد از ۳ روز اعلام کردند که اجباری‌نیست و اختیاری‌است. در زمان برگزاری امتحانات دی نیز همین بلاتکلیفی را بین دانش‌آموزان حاکم کردند؛ ابتدا اعلام کردند امتحانات حضوری و اجباری و بعد از اعتراض خانواده‌ها دوباره اعلام کردند نه، امتحانات مجازی است.

اکنون در تصمیمی جدید امتحاناتی به نام امتحانات هماهنگ «شبه‌نهایی» را برای روز‌های پایان سال ۹۹ طراحی و زمان‌بندی کرده‌اند. این‌بار صدای اعتراض دانش‌آموزان بلندتر از هر زمانی شده. زیرا انتشار نوع جهش‌یافته ویروس کرونا، موسوم به کرونای انگلیسی، خانواده‌ها را نگران‌تر از هر زمانی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس کرده است.


برگزاری امتحانات حضوری در سایه کرونای انگلیسی

والدین یکی از دانش‌آموزان مشهدی پایه دوازدهم با ابراز نگرانی از این تصمیم مدیر مدرسه فرزندش، به خبرنگار ما می‌گوید: مدرسه دخترم یک برنامه امتحانی را اعلام کرده است و تأکید کرده‌اند که دانش‌آموزان باید در این امتحانات حضوری شرکت کنند. چرا باید در این روز‌ها که به‌دلیل انتشار ویروس کرونای انگلیسی خود مسئولان وزارت بهداشت این‌قدر هشدار می‌دهند، فرزندانمان را برای شرکت در امتحانات شبه‌نهایی به مدارس بفرستیم؟

یکی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم هم نگرانی‌اش از ویروس جهش‌یافته کرونا و فضای بسته کلاس‌ها برای برگزاری امتحانات است. او می‌گوید: دانش‌آموزان کلاس ما را به ۲ گروه «الف» و «ب» تقسیم و اعلام که بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص برای امتحان حضوری در مدارس حاضر شویم. حتی یکی از معلمان در گروه کلاس مجازی به ما اعلام کرد که اگر در این امتحانات شرکت نکنیم، از نمره مستمر کم خواهد کرد. از مدیران آموزش‌وپرورش می‌خواهیم که تکلیف ما را با این امتحانات مشخص کنند. بالاخره این امتحانات اختیاری است یا اجباری؟ به آموزش‌وپرورش زنگ می‌زنیم، می‌گویند اختیاری است، به مدرسه زنگ می‌زنیم، می‌گویند اجباری است!


معلمان و مدیران هم سردرگم‌اند

با یکی از معلمان پایه دوازدهم که امتحانات شبه‌نهایی قرار است برای این مقطع تحصیلی از دانش‌آموزان برگزار شود هم گفتگو می‌کنیم. این معلم می‌گوید: برای مدرسه ما فقط بخش‌نامه برگزاری امتحانات شبه‌نهایی اعلام شده است و مدارس بر این اساس تصمیم به برگزاری آن گرفته‌اند. به‌طور رسمی کسی به ما ابلاغ نکرده است که این امتحانات اختیاری باشند یا اجباری، اما به‌طور کلی و از آنجا که قرار است دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال پیش رو کنکور سراسری داشته باشند، بحث حضوری‌بودن محک خوبی برای آنان است.

یکی از مدیران مدارس مشهد هم درباره چند و، چون برگزاری این امتحانات به خبرنگار ما می‌گوید: مدرسه ما مربوط به ناحیه ۴ مشهد است. درباره اینکه امتحانات شبه‌نهایی اجباری باشد یا اختیاری، به‌طور رسمی بخش‌نامه‌ای به ما ابلاغ نشده است. فقط در صحبت‌های مدیرکل آموزش‌وپرورش با رسانه‌ها و سایت‌های خبری دیدیم که گفته‌اند این امتحانات اختیاری است. برای ما مدیران هر بخش‌نامه رسمی و مکتوب اعلام شود، به آن عمل می‌کنیم.

این مدیر مدرسه تأکید می‌کند: در هر صورت در مدرسه ما بعد از شنیدن صحبت‌های مدیرکل، با وجود ابلاغ‌نشدن بخش‌نامه آن به دانش‌آموزان، اعلام کردیم که شرکت حضوری اختیاری است. زیرا دوسه روزی است که کارمان در مدرسه فقط پاسخ‌دادن به تلفن‌های پشت‌سرهم والدین شده است. بیشتر والدین تماس می‌گیرند و نگرانی خود را از حضور فرزندشان در مدارس اعلام می‌کنند. البته این نکته را هم به خانواده‌ها اعلام می‌کنیم که همه اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی را برای دانش‌آموزانی که برای امتحانات حضوری شرکت خواهند کرد، در نظر گرفته‌ایم.


حضور دانش‌آموزان را اجبار نمی‌کنیم

میان این بلاتکلیفی اجباری یا اختیاری‌بودن حضور در جلسه امتحانات شبه‌نهایی مدارس مشهد و خراسان‌رضوی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اعلام می‌کند که ما دانش‌آموزان را اجبار به حضور نمی‌کنیم.
قاسمعلی خدابنده درباره امتحانات هماهنگ شبه‌نهایی در استان که سبب اعتراض والدین و دانش‌آموزان شده است، توضیح می‌دهد: امتحانات شبه‌نهایی حضوری هستند. زیرا دانش‌آموزان پایه دوازدهم امسال باید در امتحانات نهایی شرکت کنند و این آزمون‌ها در ۲ بخش دروس عمومی و دروس تخصصی برای آن‌ها مفید خواهد بود، اما اینکه خانواده‌ها به اجباری‌بودن اعتراض دارند، اعلام می‌کنیم که حضور در امتحانات اختیاری است.

خدابنده این نکته را هم به سخنانش می‌افزاید که حضور دراین امتحانات، اختیاری است، اما بهتر است دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای سنجش خود در آن شرکت کنند و خود را برای امتحانات نهایی آماده کنند. با توجه به اینکه این دانش‌آموزان امسال کنکور را در پیش روی دارند، یکی از سرنوشت‌سازترین سال‌های تحصیلی آن‌هاست.

به گفته وی، از ابتدای سال همه آموزش‌ها مجازی بوده و در نظر گرفتن این امتحانات حضوری برای این است که مشخص شود چقدر این آموزش‌های مجازی توانسته است در سطح یادگیری آن‌ها اثرگذار باشد. از طرفی نگران رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم نباشند. چون به مدارس اعلام کرده‌ایم که با ایجاد شرایط مناسب، این امتحانات را برگزار کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در پاسخ به این سؤال که اگر مدرسه‌ای حضور دانش‌آموزان در این امتحانات را الزامی کرد، دانش‌آموزان باید چه‌کار کنند، می‌گوید: اداره ارزیابی و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش استان همواره کوچک‌ترین تخلفات از بخش‌نامه‌ها و تصمیم‌ها را پیگیری کرده است؛ بنابراین والدین و دانش‌آموزان در صورت هرگونه مغایرت در تصمیم‌های ابلاغ‌شده از سوی آموزش‌وپرورش با نحوه اجرای آن در مدارس، می‌توانند شکایات خود را مطرح کنند و ما رسیدگی کنیم.

خدابنده در پایان سخنانش به این موضوع هم تأکید می‌کند که ما تابع تصمیم‌ها و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. بر اساس آخرین تصمیم این ستاد، فقط مقاطع تحصیلی اول و دوم ابتدایی همراه با کلاس‌های کارگاهی مدارس فنی‌وحرفه‌ای در مناطق زرد مجاز به بازگشایی هستند و همچنین مدارس کمتر از ۵۰نفر می‌توانند کلاس‌ها را با رعایت کامل آیین‌نامه‌های بهداشتی برگزار کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
سلام امتحان شبه نهایی اجباریه؟ینی میتونیم این امتحانو ندیم؟
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
0
0
سلام من یک مادر هستم وا دارم از نگرانی می میرم تو رو خدا امتحانات پایه هفتم در بومهن مجازی کنین جون بچه ها در خطر این همه سال مجازی بوده حالا می خواین سر یه سهل انگاری حضوری کنین امتحانات دی پایه هفتم مجازی کنین بهشون موقع امتحان در مجازی وقت کم بدین اما حضوری نکنین به معلم ها و مدیران هم خبر بدین منتظر جوابتون از طریق اخبار هستم امیدوارم به حرفم گوش بدین ممنون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->