تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور؛ رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس
سرخط خبرها

تیم ملی در حسرت دیپلماسی فدراسیونی| راه قطر از بیراهه بحرین می‌گذرد؟!

  • کد خبر: ۶۰۴۷۶
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
تیم ملی در حسرت دیپلماسی فدراسیونی| راه قطر از بیراهه بحرین می‌گذرد؟!
تلاش‌ منامه برای میزبانی گروه‌C انتخابی جام‌جهانی در ‌آستانه به‌نتیجه‌رسیدن است و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، کار تیم ملی برای صعود به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی سخت تر از قبل می شود.
به گزارش شهرآرانیوز، وضعیت خطرناک تیم ملی فوتبال کشورمان در راه مقدماتی جام‌جهانی قطر باعث شد تا فدراسیون فوتبال، تلاشش را برای برگزاری متمرکز بازی‌های دور برگشت در ایران انجام دهد؛ تلاشی که تا‌اینجای‌کار به نتیجه نرسیده است و حالا شنیده می‌شود دشمن قدیمی ایران در زمین فوتبال، در آستانه اخذ میزبانی این مرحله است. برگزاری دیدار‌های باقی‌مانده انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا‌۲۰۲۳ چین با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم به تعویق افتاد و قرار است این مسابقات به‌صورت متمرکز برگزار شود. AFC از تمام کشور‌های شرکت‌کننده درخواست کرده است در صورت تمایل برای میزبانی متمرکز دیدار‌های گروه خود، اعلام‌آمادگی کنند.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه C‌انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ در منطقه آسیا با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج هم‌گروه است که دیدار‌های دور رفت خود را با ۲ پیروزی و ۲ شکست به پایان رسانده است؛ چهار‌دیداری که ۳ دیدار آن خارج از خانه بود و ایران در دور رفت فقط از کامبوج میزبانی کرد. با توجه به استراحت ایران در هفته اول دور رفت و دور برگشت دیدار‌های گروه C‌طبق قرعه، ۴ تیم دیگر فقط ۳ بازی خواهند داشت و فقط تیم ملی ایران ۴ دیدار را برگزار خواهد کرد که طبق برنامه باید در ۳ دیدار مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و عراق میزبان باشد؛ با‌این‌حال طبق اصول جوانمردانه نیز ایران باید برای میزبانی گروه C‌در اولویت باشد و کنفدراسیون فوتبال آسیا شانس بیشتری برای ایران قائل شود.

از میان تیم‌های ملی حاضر در گروه C‌فدراسیون فوتبال ایران و بحرین برای میزبانی متمرکز بازی‌ها درخواست خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده‌اند؛ در‌حالی‌که بحرین در دور برگشت، فقط ۲ میزبانی دارد که آن‌هم مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ است و دیدار مهم آن‌ها مقابل ایران باید خارج‌از خانه برگزار شود. از‌آنجا‌که بحرین رقابت نزدیکی هم با ایران برای صعود به مرحله بعدی دارد، می‌خواهد با گرفتن میزبانی از ایران شانس خود را بالاتر ببرد. آن‌ها حتی می‌توانند با میزبانی از ۳ دیدار ایران مقابل ۳ تیم دیگر، شرایط روانی را به ضرر تیم ملی ایران و به‌سود رقبایش فراهم کنند تا حذف ایران و صعود خودشان را رقم بزنند، مسئله‌ای که به هوشیاری فدراسیون فوتبال و درایت مسئولان این فدراسیون بستگی دارد.

فدراسیون فوتبال بحرین حتی پیش‌از‌این درخواستی را به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده بود که تمام هزینه‌های میزبانی تیم ملی ایران را پرداخت می‌کند تا دیدار‌های گروه C‌به‌صورت متمرکز در بحرین برگزار شود؛ مسئله‌ای که با اعلام مخالفت صریح ایران همراه بود، آن‌هم درحالی‌که هر کشوری که میزبان می‌شود، باید تمام شرایط میزبانی را فراهم و هزینه‌ها را به‌صورت کامل پرداخت کند، تنها هزینه بلیت رفت‌و‌برگشت داوران از‌سوی فیفا پرداخت می‌شود و همچنین کشور میزبان موظف است سیگنال پخش تلویزیونی بازی‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار ۴ تیم دیگر گروه قرار دهد.

در شرایط فعلی که زمان زیادی هم تا اعلام میزبان‌های متمرکز گروه‌های مختلف انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا‌۲۰۲۳ چین باقی نیست، در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و همچنین عراق که صدرنشین گروه C‌است، شنیده شده است که بحرین میزبان دیدار‌های متمرکز این گروه خواهد شد، این شایعه به‌صورت جدی شنیده می‌شود و در‌همین‌حال فدراسیون فوتبال ایران هنوز مشغول برپایی جشن انتخاباتی است؛ آن‌هم در‌حالی‌که تا روز دوشنبه هشتم مارس (۱۸‌اسفند) باید کشور‌های خواهان میزبانی، مدارک خود را به AFC ارسال کنند.

با توجه به تعطیلی روز جمعه در ایران و شنبه و یکشنبه در مالزی و همچنین اختلاف ساعت چهار‌ساعت‌و‌نیمه تهران با کوالالامپور، فدراسیون فوتبال ایران به‌صورت ایده‌آل تا ظهر فردا (پنجشنبه) زمان دارد که مدارک خود را به‌صورت کامل به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند و تضمین‌های لازم را برای میزبانی بدهد که مهم‌ترین آن‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی و ایجاد حباب ایمنی است، به‌این‌علت که در صورت نقص مدرک یا مشکلی دیگر در‌این‌زمینه که ممکن است با ایراد از‌سوی AFC روبه‌رو شود، اصلاحات لازم تا روز دوشنبه هفته پیشِ‌رو صورت بگیرد.

فرصت برای تیم ملی در‌حال از‌دست‌رفتن است و باید به‌صورت جدی به فدراسیون فوتبال هشدار داد که اقدامی انجام دهند. هیئت‌رئیسه جدید فدراسیون فوتبال مسلما پیش از انتخابات می‌دانستند که به‌محض انتخاب باید کار خود را آغاز کنند و حتی شروع کار پس از انتخابات هم دیر بود، اما گویا جشن‌های انتخاباتی، سخنرانی برای کارکنان سازمان لیگ و انجام مصاحبه‌های متعدد، مهم‌تر از سرنوشت تیم ملی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->