نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

مقاومت شهرخودرو در قضیه مدافعان| پرسپولیس خریدار نعمتی و فرجی

  • کد خبر: ۶۰۴۷۷
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
مقاومت شهرخودرو در قضیه مدافعان| پرسپولیس خریدار نعمتی و فرجی
علی نعمتی و فرشاد فرجی این‌روز‌ها در تیررس پرسپولیس هستند، اما باشگاه مشهدی به این سادگی حاضر به از دست دادن آن‌ها نیست.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ با نزدیک‌شدن به پایان زمان نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصلی هر روز شایعه‌ها و گمانه‌های جا‌به‌جایی بازیکنان در تیم‌های لیگ‌برتری بیشتر می‌شود و در‌این‌میان چند بازیکن شهرخودرو مشهد نیز مورد‌توجه تیم‌های بزرگ و بعضا متمول فوتبال ایران قرار دارند.
 
علی نعمتی، فرشاد فرجی و امین قاسمی‌نژاد، ۳ بازیکن شهرخودرو هستند که هواخواهان زیادی در فصل نقل‌و‌انتقالات دارند، اما در‌این‌بین زمزمه سماجت یحیی گل‌محمدی، سرمربی ارتش سرخ پایتخت، برای پیوستن یکی از ۲ مدافع شهرخودرو به پرسپولیس، بیش از قبل به گوش می‌رسد. پرسپولیس که بعد از جدایی شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری با مصدومیت کنعانی‌زادگان در مقطعی از فصل بدجور خلأ یک مدافع کلاسیک را در ترکیب خود احساس کرد، حالا به‌دنبال گزینه‌هایی برای تصدی این پُست است که در‌این‌میان علی نعمتی و فرشاد فرجی، شاگردان سابق یحیی گل‌محمدی در شهرخودرو، در اولویت قرار دارند؛ مسئله‌ای که هواداران مشهدی را نگران کرده است. اما فوتبال‌دوستان خراسانی از بابت موانع زیادی که بر سر راه این انتقال است، تا حدودی خیالشان راحت است؛ از مانع مدت باقی‌مانده از زمان قرارداد این ۲ بازیکن گرفته تا مبلغ رضایت‌نامه‌ای که ظاهرا برای پرسپولیس مشکل‌ساز شده است.

نعمتی، ستاره‌ای که چشم یحیی را گرفت

علی نعمتی، مدافع بیست وپنج ساله شهرخودرو، یکی از بازیکنان خراسانی و بومی این تیم است که کارش را از رده‌های پایه همین تیم شروع کرد و به‌جرئت می‌توان گفت اوج درخشش او در دوران حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت عنابی‌های شهر مشهد بود. مدافع ۱۸۲‌سانتی‌متری شهرخودرو، چپ‌پای خوش‌تکنیکی است که توانایی بازی در ۲ پُست را دارد و گل‌‍‌محمدی در زمان حضورش در مشهد بار‌ها او را هم به‌عنوان مدافع میانی و هم مدافع چپ به کار گرفته بود.
 
نعمتی در نیم‌فصلی که از لیگ برتر بیستم گذشته است، یکی از مهره‌های ثابت خط دفاع شهرخودرو بود و جدایی او ممکن است ضربه مهلکی به ساختار دفاعی تیم شهر مشهد باشد. او در این نیم‌فصل ۱۳۴۷ دقیقه به میدان رفت و فقط یک‌بار از‌سوی داور با کارت زرد مواجه شد که این آمار برای یک مدافع بسیار ایده‌آل است. با‌این‌همه به نظر می‌رسد اشتباهات فردی و عملکرد سینوسی این بازیکن در این فصل کمی هواداران پرسپولیس را برای به‌خدمت‌گرفتن یا نگرفتن این بازیکن مردد کرده است.

فرجی، مدافعی که دروازه پرسپولیس را فتح کرد

فرشاد فرجی، مدافع بیست‌وشش‌ساله و شمالی شهرخودرو، ۲ نمایش خوب در سال‌های اخیر مقابل پرسپولیس داشته و توانسته است ۲ بار دروازه این تیم تهرانی را باز کند؛ دوگلی که از همان موقع او را مورد‌توجه مسئولان این باشگاه قرار داد. فرجی در پیروزی ۱ بر ۰ شهرخودرو گل‌محمدی مقابل پرسپولیس کالدرون تک‌گل پیروزی‌بخش تیمش را زد و یک بار دیگر هم در شکست ۳ بر ۱ تیمش برابر پرسپولیس گل‌محمدی گل‌زنی کرد.
 
او حالا مورد‌توجه گل‌محمدی است، چرا‌که او هم بازیکنی است با توانایی بازی در چند پُست. فرجی هم در پست مدافع میانی، هم مدافع چپ و راست و هم در پُست هافبک‌دفاعی بازی می‌کند. این بازیکن شمالی در طول نیم‌فصل گذشته از لیگ برتر ۹۶۴‌دقیقه برای تیم مشهد به میدان رفته و ۳ بار ازسوی داوران با کارت زرد جریمه شده است. او به‌همراه علی نعمتی در بازی که با برتری ۱ بر ۰ شهرخودرو مقابل پرسپولیس کالدرون به پایان رسید، به‌طورمشترک از‌سوی متریکا بهترین بازیکنان میدان انتخاب شدند و نمره خوب ۴/۷ را دریافت کردند.

۳ مانع بزرگ، مایه امیدواری مشهدی‌ها

پرسپولیس برای جذب یکی از ۲ مدافع کلیدی شهرخودرو با ۳ مانع جدی رو‌به‌روست؛ موانعی که به امیدواری هواداران فوتبال مشهد برای حفظ بازیکنان تیمشان بدل شده است. مانع اول این انتقال، قرارداد نعمتی و فرجی با شهرخودروست. علی نعمتی یک‌فصل‌و‌نیم دیگر با تیم مشهد قرارداد دارد و همین مسئله کار انتقال او را سخت می‌کند. در مقابل، فرشاد فرجی هم هنوز ۶‌ماه با شهرخودرو قرارداد دارد؛ البته در ماجرای فرجی به‌دلیل زمان کمی که از قراردادش باقی‌مانده، احتمال توافق در مذاکرات بیشتر است. مانع دیگر، رضایت‌نامه این بازیکنان است.
 
شهرخودرو برای مبلغ رضایت‌نامه هر کدام از ستاره‌هایش رقم ۳‌میلیارد را تعیین کرده است و همین، کار را برای پرسپولیس سخت کرده است؛ البته پرسپولیسی‌‎ها شاید به راهی بروند که در ماجرای سرلک رفتند و از این بازیکنان بخواهند تا خودشان رضایت‌نامه‌شان را از باشگاه‌هایشان بگیرند و در مقابل، پرسپولیس با بستن قراردادی سه‌ساله با این بازیکنان، این مسئله را جبران کند. اما مانع سوم که به نظر از همه مهم‌تر است، وضعیت خود شهرخودروست؛ تیمی که این‌روز‌ها هم از بازیکن خالی شده و هم در فضای مدیریتی با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌روست و بلاتکلیف است.
 
البته این تمام ماجرا نیست و این‌روز‌ها هواخواهان امین قاسمی‌نژاد هم به صف شده‌اند و گفته می‌شود مدیران شهرخودرو برای فروش این بازیکنشان نیز رقم سه‌میلیاردی برای دادن رضایت‌نامه را شرط کرده‌اند. باید منتظر نشست و دید در ۲۸‌اسفند که نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل به پایان می‌رسد، تکلیف این بازیکنان چه می‌شود؟ آیا شهرخودرو در حفظ ستاره‌هایش برای نیم‌فصل دشوار باقی‌مانده از لیگ برتر بیستم، موفق خواهد شد یا هواداران مشهدی باید تنشان بابت خلأ به‌وجود آمده احتمالی از جدایی این نفرات، هر آن بلرزد؟!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->