شکست غیرقابل دفاع رعد مشهد در لیگ برتر بسکتبال

  • کد خبر: ۶۰۵۹۹
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
شکست غیرقابل دفاع رعد مشهد در لیگ برتر بسکتبال
آیا باید از باخت سنگین «رعد پدافند هوایی» مشهد در لیگ برتر بسکتبال ناراحت باشیم؟
بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر بسکتبال به مرحله پلی‌آف رسیده است و روز گذشته ۲ دیدار از این مرحله در تالار آزادی برگزار شد که طی آن شهرداری گرگان، صدرنشین گروه «الف»، به‌مصاف آینده‌سازان تیم قعرنشین گروه «ب» رفت و در دیدار دوم مهرام، صدرنشین گروه «ب»، با رعد پدافند هوایی مشهد، تیم قعرنشین گروه «الف»، رو‌به‌رو شد؛ دیدار‌هایی که البته شاید از قبل برندگانش مشخص بود و هیچ‌کس از قعرنشینان کم‌بضاعت در‌برابر صدرنشینان تا‌بن‌دندان مسلح انتظار معجزه نداشت.
 
با‌وجود‌این شکست سنگین نماینده مشهد برابر تیم تهرانی شاید این سؤال را در اذهان هواداران بسکتبال استان به وجود بیاورد که چرا نماینده مشهد در این فصل تا‌به‌این‌اندازه ضعیف بود و فایده این حضور چیست؟ آیا حضور تیم نظامی بسکتبال کشور از شهر مشهد در رقابت‌های این فصل لیگ برتر برای رشد و توسعه بسکتبال در این استان سود هم داشت یا همه‌اش بی‌آبرویی کسب نتایج ضعیف بود؟!

رعد با کمترین سرباز‌های بومی در لیگ

در ابتدای اعلام حضور تیم رعد پدافند هوایی از شهر مشهد در لیگ برتر بسکتبال، تصورات بر این بود که قرار است بازیکنان سرباز مشهدی با لباس این تیم به مسابقات اعزام شوند؛ اما بعد از شروع لیگ مشخص شد که ماجرا چیز دیگری است. تیم بسکتبال رعد پدافند هوایی مشهد تنها ۴ خراسانی در ترکیب دارد و سایر بازیکنانش سرباز‌های سایر استان‌ها هستند. مسئله‌ای که نشان از آن دارد که شاید تیم رعد نتوانسته است آن‌طور‌که باید‌و‌شاید، اهداف این حضور در خراسان را محقق کند. بازی سربازان مشهدی و خراسانی در قالب یک تیم نظامی در لیگ برتر برای حفظ آمادگی ورزشی خود در دوران خدمت، حداقل‌کارکردی بود که می‌شد از این تیم انتظار داشت، اما متأسفانه محقق نشد. چنان‌که سرمربی اصفهانی تیم بعد از شکست مقابل آویژه اظهار کرد که مشهدی‌های رعد نتوانستند به کارش بیایند!

آبروی از‌دست‌رفته بسکتبال خراسان

رعد پدافند فی‌نفسه می‌توانست فرصتی مناسب برای بسکتبال خراسان باشد؛ چنان‌که در سال‌های قبل از استان‌های کردستان، لرستان، اصفهان و حتی خوزستان در مسابقات حاضر شده بود و هر بار شمار ورزشکاران سرباز بومی آن تیم بر سایر چربش داشت. اما بی‌توجهی مسئولان این تیم در فصل جاری به سربازان بسکتبالیست خراسانی حالا سبب شده تا نه‌تن‌ها دستاوردی برای بسکتبال استان حاصل نشود، بلکه آبروی آن هم با کسب نتایج ضعیف در لیگ از دست برود. رعد پدافند هوایی در لیگی که گذشت، جز شکست‌های یکی پس از دیگری و هزینه‌های جاری که روی دست بسکتبال استان گذاشت، عاید دیگری برای خراسانی‌ها نداشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->