آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

سفر نوروزی به مشهد همچنان بر سردوراهی

  • کد خبر: ۶۰۷۱۱
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
سفر نوروزی به مشهد همچنان بر سردوراهی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: اینکه برخی مسئولان، مردم را برای سفر به مشهد دعوت کنند، پذیرفتنی نیست
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ فقط ۲ هفته تا آغاز تعطیلات نوروز باقی مانده است، اما همچنان تعیین تکلیف در زمینه ممنوعیت یا برقراری سفر‌های نوروزی به شهر مشهد به جلسات بعدی ستاد مقابله با کرونای استان سپره شده است. بی اطلاعی و بلاتکلیفی متولیان ستاد مقابله با کرونای استان از شرایط سفر‌های نوروزی در حالی است که طبق وعده‌های گذشته، قرار بود در جلسه این هفته ستاد مقابله با کرونای استان، شیوه نامه‌های مربوط به سفر‌های نوروزی اعلام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری ستاد کرونا در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرا مبنی بر اینکه چرا بلاتکلیفی مردم برای سفر‌های نوروزی باید ادامه داشته باشد، گفت: نوعی اختلاف نظر در بین اعضای ستاد ملی کرونا وجود دارد؛ به همین دلیل برای بررسی بیشتر قرار شد، بحث ممنوعیت یا تداوم سفر‌ها به مشهد و دیگر شهر‌های پرتردد تا ۲۵ اسفندماه تعیین تکلیف شود.
محمدحسین بحرینی افزود: وزارت بهداشت معتقد است که سفر‌هایی که مبدأ یا مقصد آن‌ها شهر‌های نارنجی، قرمز و شهر‌های پر رفت و آمد مانند مشهد است، باید ممنوع باشد، اما بعضی از اعضای ستاد معتقدند که با رعایت شیوه نامه‌ها باید سفر‌ها آزاد باشد.


تجربه‌ای که می‌گوید سفر نرویم

وی بیان کرد: ممکن است ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به مشهد را آزاد اعلام کند، اما علم بهداشت و تجربه یک سال اخیر می‌گوید که در شرایط همه گیری باید از سفر خودداری کنیم. این اقدام هم برای خود مسافران و هم ساکنان مبدأ و مقصد سفر خطرناک است.
وی با انتقاد از اظهارنظر‌های غیرکارشناسانه برخی از مسئولان استانی در زمینه دعوت از مردم برای سفر به مشهد در ایام نوروز گفت: با توجه به اینکه هنوز سفر به مشهد مجاز نشده است، این اقدام که برخی مسئولان مردم را به سفر به شهر مشهد دعوت کنند، پذیرفتنی نیست. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: طبق تصمیم ستاد استانی کرونا، استفاده از اقامتگاه ادارات و هر گونه اتراق در فضای سبز و پارک‌های شهر مشهد در ایام نوروز ممنوع است.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ما درباره چرایی تداوم سفر‌ها از اهواز به مشهد، با توجه به وضعیت بحرانی اهواز، با اشاره به خبر ربایش هواپیمای خط اهواز به مشهد گفت: پس از این اتفاق از فعالیت پرواز‌های هواپیما در خطوط اهواز به مشهد مطلع شدیم. در همین راستا درخواستی مبنی بر ممنوعیت سفر‌های هواپیمایی، قطار‌ها و اتوبوس‌ها از مبدا اهواز به مشهد را به استانداری خراسان رضوی ارسال کردیم. بحرینی با بیان اینکه در ستاد استانی موضوع رضایت نداشتن از رعایت شیوه نامه‌ها در پرواز‌های داخلی مطرح شد تا تصمیاتی برای تشدید نظارت بر این پرواز‌ها اتخاذ شود، گفت: این مطالبه باید در میان شهروندان وجود داشته باشد و نگذارند پرواز‌هایی که شیوه نامه مربوط به پرواز هواپیما (پرواز با حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت) در آن رعایت نشده است، انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تردد‌های شبانه و منع عبور و مرور را به عنوان یکی از مؤثرترین اقدامات در زمینه کاهش بروز و شیوع کرونا دانست و افزود: باوجوداین طبق بررسی‌های مختلف، حساسیت به اجرای این محدودیت‌ها کاهش پیدا کرده است و در جلسه ستاد استانی کرونا بر پیگیری جدی‌تر محدودیت‌های آمد و شد تأکید کردیم.


نگرانی برای شلوغی نوروز و اعیاد

وی بیان کرد: تعاملات مثبت بین سازمان‌های مختلف در استان، شرایط پایداری را در استان ایجاد کرده است، اما به شدت نگران تغییر این شرایط و شلوغی‌های شب‌های عید، اعیاد شعبانیه و سفر‌های نوروز هستیم.


کادر درمان با اولویت واکسن دریافت کردند

رئیس کمیته علمی ستاد کرونای استان نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون به حدود ۵ تا ۱۰ درصد از کارکنان کادر درمان استان واکسن تزریق شده است، افزود: کادر درمان طبق اولویت ها، گروه بندی و زمان تزریق واکسن به آن‌ها اعلام شده است.
محمود شبستری ادامه داد: در همین راستا تزریق واکسن به افراد دارای اولویت یک انجام شده است و برخی از کادر درمان شاغل در اولویت دوم تزریق واکسن نیز، واکسن دریافت کرده اند، اما پزشکان مختصص در دیگر حوزه‌ها هنوز در اولویت تزریق واکسن نیستند.


۱۳۰۰ سالمند در نوبت دریافت واکسن

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه نشست خبری ستاد کرونا درباره تزریق واکسن کرونا به کادر درمان، به خبرنگار ما گفت: محموله اول واکسن کرونا به ۴۷۰ نفر از کادر درمان شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی تزریق شد. مهدی قلیان افزود: واکسن کرونا برای ۱۳۰۰ نفر از سالمندان در این مرحله در نظر گرفته شده است. اطلاعات این افراد از طریق مراکز منتخب بهزیستی اعلام می‌شود و تزریق واکسن برای این افراد به زودی انجام خواهد شد. وی ادامه داد: ۲۳۰ واکسن کرونا برای واکسیناسیون جانبازان دریافت شده است که با هماهنگی بنیاد شهید، تزریق واکسن برای جانبازان بالای ۷۰ درصد انجام می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه محموله‌های بعدی واکسن به همین نسبت بین کادر درمان، سالمندان و جانبازان تقسیم می‌شود، تصریح کرد: بهزیستی هنوز اسامی افراد واجد شرایط را به دانشگاه اعلام نکرده است و سهیمه این نهاد در انبار واکسن است؛ همچنین بنیاد شهید نیز هنوز سهمیه‌های خود را تحویل نگرفته است. وی افزود: ویروس کرونای انگلیسی هم‌اینک در حال چرخش در خراسان رضوی است بنابراین توجه جدی شهروندان نسبت به رعایت دستورات پیشگیرانه بهداشتی به ویژه از سوی جوانان و نوجوانان الزامی است. دکتر مهدی قلیان افزود: تاکنون از ۴۰ تا ۵۰ نفر از افراد مشکوک به کرونای انگلیسی در آزمایش گرفته شده است که از این تعداد ۱۴ نفر مبتلا به این‌ویروس بوده‌اند.
همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت ۸۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->