جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نوروز امسال با «جین آستین» به قرن ۱۹ سفر کنیم

  • کد خبر: ۶۱۵۳۰
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
نوروز امسال با «جین آستین» به قرن ۱۹ سفر کنیم
حالا که عید است، حالا که بهار قرار است حالمان را عوض کند، می‌خواهیم برای تعطیلات عید به جای یک کتاب چند کتاب به شما معرفی کنیم.
الهام یوسفی | شهرآرانیوز - نوروز است وصدای قدم‌های بهار را به‌وضوح می‌شنویم. حرفی نیست که سال سختی را گذراندیم. گویا هنوز هم ادامه دارد. خستگی این سال مدت‌ها در روان ما خواهد ماند. اما حالا که همه‌چیز این طبیعت دارد نو می‌شود، حالا که پس از گذراندن یک سال سخت سعی کردیم طور دیگری باشیم، طور دیگری زندگی کنیم، وقت خستگی درکردن است. تجربه سال پیش تجربه غنی و پرباری برای ما بود. انگار یک کتاب عجیب، یک کتاب ارزشمند و غمگین خوانده باشیم، درست شبیه یک رمان با فراز و فرودهایش، با درد و سختی و غم و شادی‌اش! شاید روزی شما هم دست‌به‌قلم شوید و قصه امسالتان را بنویسید، اما حالا که عید است، حالا که بهار قرار است حالمان را عوض کند، می‌خواهیم برای تعطیلات عید به جای یک کتاب چند کتاب به شما معرفی کنیم.
 
شاید باید خیلی زودتر درباره یکی از نخستین و اثرگذارترین زنان رمان‌نویس جهان حرف می‌زدیم: نویسنده انگلیسی، جین آستن، که او را با رمان‌های عاشقانه زیبایش می‌شناسند. او در قرن هجدهم و نوزدهم در انگلیس زندگی کرد. از نوجوانی شروع به نوشتن کرد و آثارش بدون تردید تأثیر گسترده‌ای بر ادبیات غرب گذاشت. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در نشان دادن ظرایف زندگی، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خود تبدیل کرده است. در رمان‌های او زنان قهرمانان واقعی و معمولی زندگی هستند، زنانی همراه اشک و لبخند، زنانی که می‌خواهند جهان را در آرامش و عشق تغییر دهند و خودشان در روال زندگی و تجربه کردن جهان، به تغییر تن می‌سپارند. حتما نام رمان‌های او را شنیده‌اید.
 
نوروز امسال با «جین آستین» به قرن ۱۹ سفر کنیم
 
فیلم‌های زیادی از روی آثار او ساخته شده است: «اما»، «غرور و تعصب»، «جین ایر»، «عقل و احساس»، «منسفیلد پارک»، «نورثنگر آبی» و «ترغیب». جین بااستعداد در ۶ رمان درباره زندگی در اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم نوشته است. ۴ عنوان از این کتاب‌ها در دوره‌ای چهارساله منتشر شدند که نشان‌دهنده سرعت نویسنده در نگارش بود. «عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، «مانسفیلد پارک» و «اما» کتاب‌هایی بودند که در زمان حیات او چاپ شدند. ۲ کتاب دیگر پس از مرگش منتشر شدند. کتاب هفتم او هیچ‌گاه به پایان نرسید. آستن در دورانی که زنده بود، کتاب‌هایش را بدون نام چاپ می‌کرد و هیچ‌کس نمی‌دانست نویسنده کتاب چه کسی است. خب، به‌طبع علتش هم واضح است. آستن در زمانه‌ای می‌زیست که نوشتن برای زنان ممنوع بود تا جایی که او پنهان از خانواده قلم به دست می‌گرفت.
 
اگر تاکنون سراغ رمان‌های بسیار روان و خواندنی جین آستین نرفته‌اید، آثار این نویسنده پیشرو و اثرگذار را تجربه کنید. فضای کلاسیک رمان‌های او و توصیف انگلستان قرن ۱۹ حال و هوای خوبی به خواننده می‌دهد. شاید به همین دلیل هم بوده که بار‌ها و بار‌ها از روی آثار او به شکل‌های مختلف اقتباس شده است. شادی و عشقی که در آثار جین آستین تجربه می‌کنید رنگ و بوی بهار دارد و شاید خواندن آثار او حال پراضطراب سالی را که گذشت بهتر کند. نشر نی مجموعه همه کتاب‌های جین آستین را با ترجمه‌هایی بسیار خوب روانه بازار کرده است. نشر افق نیز در قطع کوچک آثار او را چاپ کرده است. کیفیت این چاپ هم قابل قبول و مناسب است. بعد از خواندن رمان‌های او، بد نیست در تعطیلات، آخرین اقتباس از رمان‌های «غرور و تعصب» و «اما» را ببینید. سفر با جین آستن خوش بگذرد!
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->